Just Cause 2-demot fuckar mitt liv

Inaktiv
Just Cause 2-demot fuckar mitt liv

Om jag var ni skulle jag hålla mig borta från Just Cause 2, iallafall till PC. Själv laddade jag ner det via Steam, installerade det, och hann spela det i kanske 20 minuter innan min skärm flippar ur totalt.

Nu så flyger det runt vad som ser ut att vara en massa röda pixlar över hela skärmen varvat med att den ibland svartnar och kommer tillbaka och ibland så bara svartnar den helt och man måste starta om datorn.

Har testat att starta om datorn ett flertal gånger, samt använt både "Senast använda fungerande konfigurationen" och "Säkerhetsåterställning" eller vad de nu heter samt avinstallerat demot helt utan resultat.

Så min tanke är ju att det är skärmen det är fel på och inte datorn. Men om jag startar i felsäkert läge så fungerar skärmen helt normalt, så det tyder ju nästan på att det är datorn som är konstig. Kan tillägga att det vid omstarterna brukar poppa upp en ruta där det står "bildskärmsrutinen har stängts av och återställts" eller nåt liknande.

Någon som kan hjälpa mig?
Och kan man köra datorn, dvs. surfa på nätet och spela spel, i felsäkert läge utan att "riskera" något eller vad är det som skiljer felsäkert läge från det normala?

Kan tillägga att jag kör Vista med Service Pack 1.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Just Cause 2-demot fuckar mitt liv

Låter som grafikkortet är skadat pga överhettning.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

F-n vad trist...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Testa och fixa med drivrutiner kan ha fuckat upp nånstans där med. Om det är grafikkortet som är skadat så borde han ha problem i felsäkert också. Vad jag tycker iaf.

Medlem

Prova installera om drivrutinerna till grafikkortet och bildskärmen.

Medlem

Har du ett nvidia-kort? Om ja så bör de Zelaxe säger stämma. De senaste drivrutinerna orsakar tydligen problem för fläktarna i vissa kort. Nvidia rekommenderar att man installerar de tidigare drivrutinerna tills problemet är löst. Tror dock att det är försent för din del.

Medlem

Garanterat grfikkortsrelaterat. Antingen ett hårdvarufel eller drivrutinsfel.

Medlem

Håller med Zelaxe - Låter som att grafikkortet är övethettat, och anledningen till att det fungerar fint i felsäkert läge kan bero på att det stänger av dom flesta funktionerna för grafikt utseende vilket inte belastar grafikkortet lika mycket.

Jag kör själv Just Cause 2 demot och mitt grafikkort pressas rejält, ligger runt 75-80 grader. ^^

Medlem

Mm, det lär ju vara spelets fel.. INTE. Ditt grafikkort är nog döende, skicka på RMA eller skaffa nytt. Och akta dig för nVidias senaste drivrutin, den bränner tydligen kort.

Medlem

Om du kör med Nvidias senaste drivisar (de som drogs tillbaka) har du förklaringen där.

Inaktiv

Tack alla för hjälpen. Har onekligen ett Nvidia-kort så det är säkert där problemet ligger. Och på tal om problem så sker nu samma sak även i felsäkert läge

Men jag ska kontakta en kompis som är lite mer haj på datorer än jag så får vi testa att byta ut det.

Återigen: tack.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Lirade också Just Cause 2 demo på PC (kunde inte hitta på PSN) och mitt laggade något otroligt. Sen så kom det upp pixlar som gjorde att man vid vissa tillfällen inte kunde se vart man var. Helt värdelöst.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar