GeForce 8800 GTS och 6800 GPU

Medlem
GeForce 8800 GTS och 6800 GPU

Tjenare! Jag har haft min dator borta på reparation och den kom hem för några månader sedan. Jag märkte idag att jag inte har samma grafikkort som jag hade när jag lämna in den. Förut hade jag ett Geforce 6800 GPU (tror d hette så) men nu står det i enhetshanteran att jag har ett 8800 GTS. Är det nya grafikkortet mkt bättre?

Medlem

extremt mycket bättre ja


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Men jag har fortfarande ett ram-minne på 1024 och en proccesor på 3,4 ghz och jag har inte märkt någon skillnad. Det enda jag iof har spelat är lite oblivion!

EDIT: Hur ser man vilket moderkort man ha?

Medlem

vart skickade du iväg datorn för reperation? funderar på att skicka in den dit så jag också får ett bättre grafikkort

nj
Medlem
Skrivet av Kresko:

Men jag har fortfarande ett ram-minne på 1024 och en proccesor på 3,4 ghz och jag har inte märkt någon skillnad. Det enda jag iof har spelat är lite oblivion!

EDIT: Hur ser man vilket moderkort man ha?

CPU-Z och/eller PC Wizard kan visa det mesta om datorn (främst PC Wizard, CPU-Z visar info om CPU/moderkort/minne främst).

Låter som att du har en Pentium 4/D, och den är för långsam för att kunna utnyttja ett Geforce 8800GTS ordentligt.

Medlem
Skrivet av napahlm:

vart skickade du iväg datorn för reperation? funderar på att skicka in den dit så jag också får ett bättre grafikkort

Jag hade hyrt den av telia och den pajade så det gick på garantin! xD

Men NJ, då har jag ju ingen större användning av det nya grafikkortet x/!

nj
Medlem
Skrivet av Kresko:

Men NJ, då har jag ju ingen större användning av det nya grafikkortet x/!

Ja och nej, antagligen så kan du köra fler nyare spel i högre upplösning/bättre grafikinställningar med det nya grafikkortet jämfört med det gamla utan att prestandan sänks lika mycket även om det inte utnyttjas fullt ut.

Medlem

^^ aja, d e ju inte dåligt iaf...och sen kan man ju använda den i en ny dator!

1
Skriv svar