De fem bästsäljande spelen i USA 2008

Medlem
De fem bästsäljande spelen i USA 2008

cod 5: 4.63 miljoner? det spelet suger ju

Medlem
Skrivet av dmon:

cod 5: 4.63 miljoner? det spelet suger ju

Tydligen tycker inte 4 miljoner personer det, och jag är väl en av dom, spelet är helt ok förstår inte varför folk gnäller.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Men konstigt att GTA4 sålde så dåligt till pc när det va så förbannat dåligt portat

Medlem
Citat:

Ny omstridd rapport deklarerar minskad PC-spelförsäljning
Skrivet av Johan K 21 Januari 2009 12:11

http://www.nordichardware.se/nyhet,15069.html

Dom är inte räknat in någon digital försäljning så pc spel är nog inte så svagt som dom säger.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Avstängd

Enligt mig så klassas inte Wii Play som ett spel...

Medlem

Inga överraskningar på den listan inte.
Och folk som förundras över COD:WW: Det är WW2 (sista kriget är USA var "de goda") och man spelar som amerikan och bränner folk levande - en våt dröm för alla patrioter där borta.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ett jäkla tjat om USA hit och dit i alla medier!!! vem bryr sig om "amöban" som växer i väst???

Medlem

Bjosarn: Det är ju hur kul som hellt å bränna folk levande. rent nöje å se dem brinna eld eld eld. Tycker dom gjorde ett bra jobb att återskapa ett krigs grymheter. Det ska inte dadas utan det ska visa upp krigets rätta sida. Tycker Cod 5 är det första spelet som snuddar vid brutalitetens verklighet.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av dmon:

cod 5: 4.63 miljoner? det spelet suger ju

Tydligen tycker inte 4 miljoner personer det, och jag är väl en av dom, spelet är helt ok förstår inte varför folk gnäller.

Inte ute efter en debatt hurvida CoD5 är bra eller inte, har precis köpt det, så väntar med min åsikt.

Men vad baserar du det påståendet på? Inte säkert alla som köpt spelet tycker spelet är bra när dom väl spelat igenom det. Har själv 4-5 kompisar som har det, samtliga är besvikna och tycker inte spelet levde upp till deras förväntningar.

Annars tycker jag 40.000 sålda GTA4 till PC låter lite. Kan inte Rockstar vara nöjda med.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Bjosarn: Det är ju hur kul som hellt å bränna folk levande. rent nöje å se dem brinna eld eld eld. Tycker dom gjorde ett bra jobb att återskapa ett krigs grymheter. Det ska inte dadas utan det ska visa upp krigets rätta sida. Tycker Cod 5 är det första spelet som snuddar vid brutalitetens verklighet.

"Krigets rätta sida" talar du om, varvat med "rent nöje" och "verkligt". Jag vet inte vilken bild du har av krig, men människor som ser det som ett nöje är nog inte riktigt stabila.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

WIndows Vista har sålts i mer än 100 miljoner exemplar under 2008, borde inte MS Röj vara världens mest sålda spel då?

Medlem

Bjosarn: För att männsikor har alltid fachinerats av krig? Sen att man kan leva ut det på datorn/konsollen gör det ju bara kul. Fan tittar du bara på bumbibjörnarna och spelar viva pinata på tv spelet? Du kan ju inte säga att du inte avnjuter våld digitalt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Bjosarn: För att männsikor har alltid fachinerats av krig? Sen att man kan leva ut det på datorn/konsollen gör det ju bara kul. Fan tittar du bara på bumbibjörnarna och spelar viva pinata på tv spelet? Du kan ju inte säga att du inte avnjuter våld digitalt.

Finns kanske något mellan bumbibjörnarna och bränna symboliserande människor levande.
Du måste förstå skillnaden i att sätta sig framför UT2003 och skjuta skallen av folk och sätta sig framför COD5 och göra samma sak. Om du lever i världen att andra världskriget handlade om de goda mot de onda ska du nog avstå från dessa diskussioner.

Inaktiv

Rätt fränt ändå att NFL säljer så extremt bra.,, För att vara en sport som är populär i ett land bara. Trodde nog FIFA09 skulle sälja mkt mer när det är världens största sport.

Inaktiv
Skrivet av bleak:

Rätt fränt ändå att NFL säljer så extremt bra.,, För att vara en sport som är populär i ett land bara. Trodde nog FIFA09 skulle sälja mkt mer när det är världens största sport.

Mitt tips är att du läser rubriken en gång till.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Bjosarn: För att männsikor har alltid fachinerats av krig? Sen att man kan leva ut det på datorn/konsollen gör det ju bara kul. Fan tittar du bara på bumbibjörnarna och spelar viva pinata på tv spelet? Du kan ju inte säga att du inte avnjuter våld digitalt.

Jag vet inte om du läste mitt inlägg eller om du ens kommer ihåg vad du själv skrev.
Du skev "verkligt", "krigets rätta sida" och "nöje" vilket jag sa emot på alla punkter. Det är inte speciellt verkligt. Det finns ingen "rätt sida" och skulle någonting vara "rätt" så skulle det inte vara att människorna inte har några känslor. Och att säga att ett verkligt krig skulle vara nöje tror jag inte på.
Jag spelar alla dess spel, men jag kan bli ganska trött på spel som ska spegla historiska händelser genom att slakta hundratals med tyskar/japaner/italienare varje uppdrag. Men amerikanerna verkar älska det.

Skrivet av Spitt:
Skrivet av bleak:

Rätt fränt ändå att NFL säljer så extremt bra.,, För att vara en sport som är populär i ett land bara. Trodde nog FIFA09 skulle sälja mkt mer när det är världens största sport.

Mitt tips är att du läser rubriken en gång till.

What he said.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av dmon:

cod 5: 4.63 miljoner? det spelet suger ju

Tydligen tycker inte 4 miljoner personer det, och jag är väl en av dom, spelet är helt ok förstår inte varför folk gnäller.

Det skillnad på att gilla ett spel och köpa det


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Missupfattar vi varandra här? Jag reagerade på att du sa bränna folk levande där borta tycker väll dom är kul. Vi tycker väll det är lika kul här? Och det dom lyckades med i Cod 5 var att få fram lite av den brutaliteten som pågår i krig. Sen kan man väll säga att Tyskland var dom onda, Ryssland var onda och usa och UK var dom som var goda. Du kan inte komma och påstå nått annat.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Hur fan kunde WiiPlay sälja bättre än GTA IV? Juste alla moraliska familjer i USA lol


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Trodde aldrig att CoD 5 skulle vara bland top fem.

Inaktiv
Skrivet av Spitt:
Skrivet av bleak:

Rätt fränt ändå att NFL säljer så extremt bra.,, För att vara en sport som är populär i ett land bara. Trodde nog FIFA09 skulle sälja mkt mer när det är världens största sport.

Mitt tips är att du läser rubriken en gång till.

doh

Inaktiv
Skrivet av JakeTheSnake:

Trodde aldrig att CoD 5 skulle vara bland top fem.

cod 4 var ju hur poppis som helst i usa, och dom flesta förvänta väl sig att cod 5 skulle vara lika bra men det blev tyvär bara en dyr mod till cod 4 anser jag

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Men konstigt att GTA4 sålde så dåligt till pc när det va så förbannat dåligt portat

Vill knappast påstå att det var dåligt portat. Däremot så är det många som inte förstår skillnaderna emellan konsolerna och PC:n. Så det är alltid lättast o kasta skit på utvecklarna såklart.

Medlem
Skrivet av Tomaz:

WIndows Vista har sålts i mer än 100 miljoner exemplar under 2008, borde inte MS Röj vara världens mest sålda spel då?

Öh va? Wii Play har väl sålts separat? Eller har det sålts tillsammans med Wii?

Men tror nog inte att något spel kommer att slå "Super Mario Bros". Bäst säljande spelet i historien. Visserligen såldes det även tillsammans med NES.

Medlem

Exxo: wii sports har sålt bättre redan ;P


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Knepigt formulerad nyhetspost.

Citat:

De fem bästsäljande spelen i USA 2008
Kan det va GTA IV, senaste Madden eller Call of Duty? Nope!

Jag läser detta som att GTA 4, madden och CoD inte finns med på listan alls.

edit: "toppas av..?" eller "ligger .. i topp?" verkar vara bättre alternativ


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar