Condemned

Medlem
Condemned

Tillägnade dagen åt att klara det nyinförskaffade #Condemned: Criminal Origins. Ett rätt så bra skräck-actionlir faktiskt. Alla som har spelat F.E.A.R lär känna igen sig i både skrämseltaktik, berättande och grafik. En sak som störde mig genom hela spelet var att man går och springer så infernaliskt långsamt, min avlidna gammelfarmor skulle kunna springa snabbare än Ethan Thomas. Sen så är det lite irritationsmoment då och då, som när man ska träffa Rosa (ens labbanalytiker) och redan har sprungit en omväg på halva banan, ser henne med ett hål i golvet som hinder. Hålet är kanske en meter långt, och vilken idiot som helst skulle kunna hoppa över, men inte en federal agent, nej han måste hoppa ner några plan för att bli bemött av diverse monstrum först.

Spelet har däremot en suverän atmosfär, och man bli faktiskt skraj ibland, speciellt i början. Mot slutet fick jag, precis som i Doom 3, en "mental shield" då jag sket i min Ethans hälsa och bara ville klara spelet, och brydde mig inte så mycket om alla monster som kravlade upp till mig. Ljudet bidrar kanske med halva spelinlevelsen, då storyn egentligen är bra, men på grund av alla abnormaliteter som Monolith slänger in, så känns den bara onödig. Ungefär exakt som F.E.A.R.

Annars så håller jag med Tompas tankar om spelet. Helt klart värt 2.48€.

#blogg

Condemned

Jag spelade det på PC när det kom och nu har jag 1:an och 2:an på Xbox, ska ta en en helg och plöja igenom båda. Det är ruggigt på sina ställen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja verkligen:)

1
Skriv svar