MS: Sony har en självbelåten attityd

Robot
MS: Sony har en självbelåten attityd
Medlem
MS: Sony har en självbelåten attityd

MS är väl inte så mycket bättre själv.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ganska självklart svar vid en självklar tidpunkt. Och att Krysslådan har sålt mer kan man ju inte säga emot.
Men är det inte en skillnad på "sälja mest" och vara "världsledande"?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kaz Hirais och Aaron Greenberg borde träffas och göra upp man mot man.

Ready... fight!


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

tycker allt att en XBOX 360 för 1700kr är oslagbart verkligen! En fin liten mediaextender dessutom. Önskar Ps3 hade varit lika billigt så kanske man hade investerat i den. finns nog en hel del som skulle kunna tänka sig just en PS3 men som inte betalar 2000kr extra när majoriteten av spel redan finns till xbox och inte skiljer sig så mkt.

Medlem

Tycker att ps3an är den bästa dessvärre är den ju dyrast med...

Medlem

Klart att den säljer bättre när den är billigare. Det är ju logiskt. Ägde en PS3 men alla polare köpte xbox så ps3an åkte ut trots att den inte på nått sätt var dålig.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Fan vad jag älskar när storhöjdarna smacktalkar varandra

Let the poo-flinging commence!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

ms chefen har missat att världen är större än usa. idiot.

Inaktiv
Skrivet av Maxiie91:

ms chefen har missat att världen är större än usa. idiot.

Men.. USA ÄR ju världen. Precis som att Stockholm ÄR Sverige

Medlem

De känns som lika goda kålsupare båda två


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv
Skrivet av Maxiie91:

ms chefen har missat att världen är större än usa. idiot.

The American Dream!

Nejmen Usa är ju världsledande inom allt och det är såklart att dom dissar oss andra. Men Microsoft chefen har ju fortfarande rätt? När Playstation 3 har gått om Xbox 360 i denna konsollgeneration så kan ni säga att ni har vunnit. Men det kommer att dröja eller den tiden kanske aldrig kommer.

Medlem

Vill man ha en skräpkonsol som man måste repa, fixa och i värsta fall, köpa ny, så kan man väl göra det.
Men JAG tycker det är smartare att köpa en bra konsol.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Tycker allt att Shigeru Miyamoto kan sätta ner foten här och visa vem som är boss.

Skrivet av Sc00pii:

Vill man ha en skräpkonsol som man måste repa, fixa och i värsta fall, köpa ny, så kan man väl göra det.
Men JAG tycker det är smartare att köpa en bra konsol.

Du har helt rätt:)


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv
Skrivet av Sc00pii:

Vill man ha en skräpkonsol som man måste repa, fixa och i värsta fall, köpa ny, så kan man väl göra det.
Men JAG tycker det är smartare att köpa en bra konsol.

En grej som är då konstig.. jag har haft min Xbox 360 sedan 2 december 2005. Jag köpte den på release och har aldrig någonsin haft problem med den. Jag har spelat många spel i den och aldrig har något skiva blivit repad, aldrig har den gått sönder, aldrig har den fasnat.

Man får se till att man tar hand om grejerna och läs manualen för där står det klart och tydligt vad man ska göra för att slippa alla dessa problem.

När min Xbox 360 går sönder så ska jag beställa en Playstation 3, men det tar troligen lång tid.

Sluta snacka och inse att konsolen också fungerar för vissa folk " som tar hand om den ".

Medlem

Ska dom inte skriva/säga att dom går back nu första gången på 15år?

Kan det bero på att "ingen" köper Ps3 och att den är snor dyr att tillverka? I dont know..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

köpa en konsol som man kan förvänta sej att den pajar, som låter mycket, som har en extern strömadapter, som man måste betala pengar för om man ska spela online och vars exklusiva spel suger imo (ja jag menar gow1-2 och halo3)
så ger jag hellre mer pengar för en konsol som må kosta mer än xbox men som inte strular lika mycket, som har bättre exklusiva spel imo, som är gratis att spela online med, som inte lever om, som man kan använda som dator (installera oprativsystem)
hmm kan ha glömt nåt men vad jag vill säga är att försäljningslistor är inte allt, om man nu pratar om vilken konsol som är bäst

Medlem

Hmm får se, PS3 kostar dubbelt så mycket som Xbox 360 och Wii, alla som har något innanför pannbenet fattar väl att billigt säljer mer.

Sälj handlar inte om vad som är bäst, de handlar om hur stor efterfrågan produkten har.

NASA är ju garanterat världsledande inom rymdforskning, men hur många utav oss köper rymdraketer från dom?

Att vara världsledande handlar inte bara om hur mycket ett företag säljer, isf skulle väl Arla vara ett world domination företag. Sony är världsledande när de gäller kvalité och vision då ingen annan konsol väger upp till samma kvalité som PS3 har.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

köpa en konsol som man kan förvänta sej att den pajar, som låter mycket, som har en extern strömadapter, som man måste betala pengar för om man ska spela online och vars exklusiva spel suger imo (ja jag menar gow1-2 och halo3)
så ger jag hellre mer pengar för en konsol som må kosta mer än xbox men som inte strular lika mycket, som har bättre exklusiva spel imo, som är gratis att spela online med, som inte lever om, som man kan använda som dator (installera oprativsystem)
hmm kan ha glömt nåt men vad jag vill säga är att försäljningslistor är inte allt, om man nu pratar om vilken konsol som är bäst

lol fanboy

Medlem

De båda företagen beter sig oerhört moget.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Hmm får se, PS3 kostar dubbelt så mycket som Xbox 360 och Wii, alla som har något innanför pannbenet fattar väl att billigt säljer mer.

Sälj handlar inte om vad som är bäst, de handlar om hur stor efterfrågan produkten har.

Mahone.. har sätt att du har försvarat Sony här i några trådar nu. Men varför har flera personer valt att köpa en Xbox 360 i detta fall? För att den är "billigare"? Om Playstation 3 nu är så bra så borde ju fatkist den ligga högst upp på säljarlistorna?

" Sony är världsledande när de gäller kvalité och vision "

Att gå på förlust med 1 Miljard Dollar och ge 8000-16000 personer kicken är ju inte dåligt?

Jag anser att Playstation 3 är bättre i prestanda men har ändå inget emot Xbox 360 för har aldrig upplevt något problem.

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:
Skrivet av MaLiBu:

köpa en konsol som man kan förvänta sej att den pajar, som låter mycket, som har en extern strömadapter, som man måste betala pengar för om man ska spela online och vars exklusiva spel suger imo (ja jag menar gow1-2 och halo3)
så ger jag hellre mer pengar för en konsol som må kosta mer än xbox men som inte strular lika mycket, som har bättre exklusiva spel imo, som är gratis att spela online med, som inte lever om, som man kan använda som dator (installera oprativsystem)
hmm kan ha glömt nåt men vad jag vill säga är att försäljningslistor är inte allt, om man nu pratar om vilken konsol som är bäst

lol fanboy

lol timrå

Medlem

Sony tänker inte vidare smart i sin marknadsföring iaf, först genom att ta bort bakåtkompabilitet och sedan ta bort de billigare modellerna för att sedan släppa nya dyrare varianter med något större hårddisk.

Visade sig rätt starkt i sverige med när den första modellen släpptes, den var tokdyr och det fanns ingen alternativ version att välja emellan.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

köpa en konsol som man kan förvänta sej att den pajar, som låter mycket, som har en extern strömadapter, som man måste betala pengar för om man ska spela online och vars exklusiva spel suger imo (ja jag menar gow1-2 och halo3)
så ger jag hellre mer pengar för en konsol som må kosta mer än xbox men som inte strular lika mycket, som har bättre exklusiva spel imo, som är gratis att spela online med, som inte lever om, som man kan använda som dator (installera oprativsystem)
hmm kan ha glömt nåt men vad jag vill säga är att försäljningslistor är inte allt, om man nu pratar om vilken konsol som är bäst


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Sony har failat ok fatta jag säger inte att PS3 suger utan mest att Sony verkar ha tagit sig vatten över huvudet med den här konsolen. Dom skulle helt enkelt ha gjort 2 versjoner av PS3 på relasen en billig för typ 4000kr och sedan en med blue ray för 6000kr istället valde dom att bara sälja Blue Ray edition kasst tycker jag.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Min kompis fick en Xbox360 Pro med 60gb hårddisken från Ebgames för 1000kr när han lämnade in sin gamla PS2 och 5 spel. Med den följde Lego Indiana Jones och Kung Fu Panda spelet, sen köpte han Mirrors Edge för 199kr som var ett erbjudande om man köpte en Xbox360. Nästa dag så gick vi tillbaka och sålde tillbaka Indiana Jones och Kung Fu Panda som använda spel, men Mirrors Edge var fortfarande inplastad så han fick fullt pris för den. Så i princip köpte han en Xbox360 Pro för priset av en gammal PS2 och 5 spel.

Medlem

Försäljningssiffror vs Kvalité, Billigt vs dyrt, Funktionsfattigs vs Funktionsberikat. Snåla vs smarta. Lite summering efter dessa två uttalanden från dessa herrar. Jag har båda använder bara den ena.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Mahone:

Hmm får se, PS3 kostar dubbelt så mycket som Xbox 360 och Wii, alla som har något innanför pannbenet fattar väl att billigt säljer mer.

Sälj handlar inte om vad som är bäst, de handlar om hur stor efterfrågan produkten har.

Mahone.. har sätt att du har försvarat Sony här i några trådar nu. Men varför har flera personer valt att köpa en Xbox 360 i detta fall? För att den är "billigare"? Om Playstation 3 nu är så bra så borde ju fatkist den ligga högst upp på säljarlistorna?

" Sony är världsledande när de gäller kvalité och vision "

Att gå på förlust med 1 Miljard Dollar och ge 8000-16000 personer kicken är ju inte dåligt?

Jag anser att Playstation 3 är bättre i prestanda men har ändå inget emot Xbox 360 för har aldrig upplevt något problem.

Att vara bra betyder inte att alla har råd att köpa den. PS3an är dyr, och enligt många inte värt dom pengarna. Dom som väljer annat än PS3 är dom som inte vet något om den, som inte har nytta för Blu-Ray eller som ser spelen som ointressanta, även om dom enda bra exklusiva spelen på 360n är Gears of War, Halo och Fable, och dessa släpps på PC förr eller senare, så dom räknas knappt som exklusiva.

Så för att svara snabbt på din fråga om att varför inte PS3 säljer om den är så bra, den är för dyr helt enkelt. Ferrari är bättre än Volvo, vad tror du rullar mest på gatorna?

Att gå med förlust under en finanskris är inget dom är ensam om, Sony är även, och de har inget med att vara världsledande att göra. Sony är ett av världens, om kanske inte ens världens största elektronikföretag, så självklart låter de som stora förluster med en miljard och att 16000 varslas, men Sony har en omsättning på 70-80 miljarder dollar och har närmare 200 000 anställda.

En annan sak som försämrar försäljningen är att de inte går att spela piratkopierade spel, jag vet hur många som helst som inte köpt den pga de, då har dom köpt 360 eller Wii istället.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

köpa en konsol som man kan förvänta sej att den pajar, som låter mycket, som har en extern strömadapter, som man måste betala pengar för om man ska spela online och vars exklusiva spel suger imo (ja jag menar gow1-2 och halo3)
så ger jag hellre mer pengar för en konsol som må kosta mer än xbox men som inte strular lika mycket, som har bättre exklusiva spel imo, som är gratis att spela online med, som inte lever om, som man kan använda som dator (installera oprativsystem)
hmm kan ha glömt nåt men vad jag vill säga är att försäljningslistor är inte allt, om man nu pratar om vilken konsol som är bäst

Vi fattar allihopa att du köpt en PS3...

12
Skriv svar