MS: Sony har en självbelåten attityd

Medlem
Skrivet av Sc00pii:

Vill man ha en skräpkonsol som man måste repa, fixa och i värsta fall, köpa ny, så kan man väl göra det.
Men JAG tycker det är smartare att köpa en bra konsol.

Haft min 360:a sen release och det har varit noll repade skivor och den har gått som tåget.

Och skulle den gå sönder har jag förstått att det är verkligen inget problem att få den reparerad gratis utan tjafs.

Det är mer än vad jag kan säga om min PS/2:a vars laser pajjade. Där var det bara att köpa nytt för det var minsan aldrig fel på Sonys skit.

PS2:an blev iaf min sista Sony konsol. Nu håller jag mig till PC, Xbox och Nintendo.

Skrivet av Mahone:

Hmm får se, PS3 kostar dubbelt så mycket som Xbox 360 och Wii, alla som har något innanför pannbenet fattar väl att billigt säljer mer.

Sälj handlar inte om vad som är bäst, de handlar om hur stor efterfrågan produkten har.

NASA är ju garanterat världsledande inom rymdforskning, men hur många utav oss köper rymdraketer från dom?

Att vara världsledande handlar inte bara om hur mycket ett företag säljer, isf skulle väl Arla vara ett world domination företag. Sony är världsledande när de gäller kvalité och vision då ingen annan konsol väger upp till samma kvalité som PS3 har.

En fråga, brukar du köpa många rymdraketer?

Medlem

Hoppas det kommer nya Celebrity deatmatch på mtv, dom där grymma fighterna med lerfigurer,

då lär nog ms å sony tupparna mötas

Medlem

Min ps2:a har överlevt sen konsol släpp i alla fall

Microsoft kanske vann konsol försäljningen denna gånge men jag tror det kommer finnas fler exclusiva bra spel till Ps3.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Duccemannen:
Skrivet av Sc00pii:

NASA är ju garanterat världsledande inom rymdforskning, men hur många utav oss köper rymdraketer från dom?

En fråga, brukar du köpa många rymdraketer?

Kan bara svar för mig själv. Köpte en raket igår. Den kommer från Kina och var några mille billigare än den från NASA. Tjejen jag ska impa på ser nog ingen skillnad på om det är en kinesisk eller amerikansk raket som står i trädgården. Och nu har jag nog skrivit en av de mest meningslösa kommentarerna på detta forum.

:evil:


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Crawller:

Min ps2:a har överlevt sen konsol släpp i alla fall

Microsoft kanske vann konsol försäljningen denna gånge men jag tror det kommer finnas fler exclusiva bra spel till Ps3.

De första ps2orna håller bra, det är de slimmade som har mest dåliga lasrar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

hmm 1700:- eller 4000:- det verkar vara vara den stora frågan, chippat eller o-chippat osv.

Hmm ingen tar upp det här...

Gainward Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5

5.799:-


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Mahone:

Hmm får se, PS3 kostar dubbelt så mycket som Xbox 360 och Wii, alla som har något innanför pannbenet fattar väl att billigt säljer mer.

Sälj handlar inte om vad som är bäst, de handlar om hur stor efterfrågan produkten har.

Mahone.. har sätt att du har försvarat Sony här i några trådar nu. Men varför har flera personer valt att köpa en Xbox 360 i detta fall? För att den är "billigare"? Om Playstation 3 nu är så bra så borde ju fatkist den ligga högst upp på säljarlistorna?

" Sony är världsledande när de gäller kvalité och vision "

Att gå på förlust med 1 Miljard Dollar och ge 8000-16000 personer kicken är ju inte dåligt?

Jag anser att Playstation 3 är bättre i prestanda men har ändå inget emot Xbox 360 för har aldrig upplevt något problem.

Att vara bra betyder inte att alla har råd att köpa den. PS3an är dyr, och enligt många inte värt dom pengarna. Dom som väljer annat än PS3 är dom som inte vet något om den, som inte har nytta för Blu-Ray eller som ser spelen som ointressanta, även om dom enda bra exklusiva spelen på 360n är Gears of War, Halo och Fable, och dessa släpps på PC förr eller senare, så dom räknas knappt som exklusiva.

Så för att svara snabbt på din fråga om att varför inte PS3 säljer om den är så bra, den är för dyr helt enkelt. Ferrari är bättre än Volvo, vad tror du rullar mest på gatorna?

Att gå med förlust under en finanskris är inget dom är ensam om, Sony är även, och de har inget med att vara världsledande att göra. Sony är ett av världens, om kanske inte ens världens största elektronikföretag, så självklart låter de som stora förluster med en miljard och att 16000 varslas, men Sony har en omsättning på 70-80 miljarder dollar och har närmare 200 000 anställda.

En annan sak som försämrar försäljningen är att de inte går att spela piratkopierade spel, jag vet hur många som helst som inte köpt den pga de, då har dom köpt 360 eller Wii istället.

Xbox säljer inte mer för att dom är billigare, kolla bara på wii, säljer fortfarande bäst, fast den är dyrare än Xbox.

Om priset skulle ligga lika, då skulle jag skaffa mig en Ps3, men nu är Xbox den mest prisvärda konsolen på marknaden, även om jag gillar Wii mer

Medlem
Skrivet av Lusen:

Om priset skulle ligga lika, då skulle jag skaffa mig en Ps3, men nu är Xbox den mest prisvärda konsolen på marknaden, även om jag gillar Wii mer

Håller med, om priset vore detsamma så hade jag en PS3:a också. Gillar Wii:n skarpt. Det är synd att det är så segt med releaser av bra titlar från andra än Nintendo. Men nu till våren kan man se fram emot Pikmin och Dead Rising på Wii:n.

Inaktiv
Skrivet av Duccemannen:
Skrivet av Lusen:

Om priset skulle ligga lika, då skulle jag skaffa mig en Ps3, men nu är Xbox den mest prisvärda konsolen på marknaden, även om jag gillar Wii mer

Håller med, om priset vore detsamma så hade jag en PS3:a också. Gillar Wii:n skarpt. Det är synd att det är så segt med releaser av bra titlar från andra än Nintendo. Men nu till våren kan man se fram emot Pikmin och Dead Rising på Wii:n.

Jag gillar hur du tänker

12
Skriv svar