Hej hopp alla glada hjälp skulle behövas!

Inaktiv
Hej hopp alla glada hjälp skulle behövas!

Hejsan all fz:are! jag ska fråga lire frågor gällande mitt jättevarma grafikkort!

det är nämligen så att den blir så varm att när jag spelat ett tag kan datorn stängas av vilket inte är så kul detta händer i crysis (bara när jag har höga inställningar) unreal turnament 3 samma här bara när jag maxar spelat händer det
och bioshock samma där

detta har inte hänt mej förut nån gång inte ens när jag kör doom 3 på ultra samt 1600x1200

eller quake4 på 1280x1024 på high :S

så jag blir förvånad varför det blir så! kan det vara för att kylpastan på kortet torkat eller nå :S?


signatur

dator : spelbar.

Medlem

vad är temperaturen på grafikkortet?

Inaktiv

när datorn stängs av så startar jag dem efter å då har tempen sjunkit till 85-90 antar att det var högre precis sinnan avstängningen den ligger på 60 vanligtvis idle


signatur

dator : spelbar.

Medlem

Amenherregud. Hur skall vi veta när du skriver som du gör????
INFORMATION tack.

Medlem

Tror det är vanligare att processorn är det som tvingar datorn att stänga av sig, kolla temperaturen på den först.

Grafikkortet är nog en av dom värmetåligaste komponenterna i hela datorn, dom brukar inte ha några problem att överleva dryga 100 grader, även om det givetvis inte är så bra.

Med tanke på idle-temperaturen på kortet låter det som att det är ganska dåligt luftflöde också, kan behöva se över det med

1
Skriv svar