Vanguard uppdateras igen

Robot
Medlem
Vanguard uppdateras igen

Vill hemst gärna börja spela Vanguard igen, men det vill inte längre fungera på min dator av okänd anledning. Spelet är ju likvärdigt med och en modernisering av EQ2 som är det bästa MMO som gjorts i mina ögon.

EDIT: Ska nog prova att försöka få det att fungera igen, har alltid fungerat bra tidigare utan problem enda sedan lanseringen, även om det numera är lite mindre systemkrävande

Medlem

Vanguard har blivit ett helt annat spel än vad som släpptes. Det känns nu mycket mer färdig och genomarbetat än vad det brukade göra.
Fick en gratis vecka för ett halvår sen. Den var trevlig som bara den, men jag fortsatte av någon anledning inte att spela. Kanske borde börja igen, för att stödja det hela

Medlem

Nån som vet om det är värt att prova? Såg att det kostade inte så mycket på steam nu.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Nån som vet om det är värt att prova? Såg att det kostade inte så mycket på steam nu.

Ja, prova det!

Medlem

Najs najs.


signatur
Medlem

är det ett vanligt mmorpg med non-stop grinding av urtråkiga quests? eller är det något nyskapande?

Inaktiv

Har lirat detta sedan beta 3'an.. Kan bara säga såhär, från att liret har gått från 7fps och total bug fest sens release och nu har SOE äntligen börjat få en riktigt jävligt bra färdig produkt. Visst finns det fortfarande lite att säga om performance när det gäller framförallt raids då, men i solo / group miljö flyter detta lir på riktigt bra. Det är som sagt lite EQ feeling över detta lir för dom som vet vad detta innebär. Dev teamet är också inte så väldigt stort men måste ändå påpeka att dom gör ett jävligt bra jobb i att fortsätta med updateringar så gått dom hinner med det. För att svara på ditt inlägg Moberg: Det finns non-stop grinding moment kvar, Quests är väl snarlikt alla andra mmo's som finns där ute. Det som är nyskapande enligt mig är alla dom olika klasser som finns, den extremt stora världen och dess underbara grafik och miljö gestaltning. Det som Vanguard ändå lider lite av är för lite "Lore" epic questlines imo.. Vanguards raiding är galant dock ^^.. Sen måste jag ge Vanguards community tummarna upp, aldrig stött på så många spelare med otroligt bra bemötande när det gäller nya spelare till liret

Medlem

Jag e kvar i VG också, de som är VGs stora + är dess playerbase. få onlinelir nu som har en så vuxen publik. Folk sköter sig o e trevliga lite snäll o bråk mellan spelare.

Sen har priset kommit ikapp hårdvaran du behöver för o spela VG nu med inte som när de släpptes när du behövde ett grafikkort för 6k för de skulle flyta bra

Silius säger i interjuvn att Vanguard är som en oslipad diamant och det är fan i mig det mest träffsäkra den mannen har sagt. Ska bli kul att föja resan med vanguard genom 2009.

Dom hade massa events under halloween och jul(flygande mount "rudolph" som jag missade lol, kanske finns kvar men jag kör på Isle of Dawn nu) så jag tycker vanguard känns mer än levande i allra högsta grad.

Vanguard: Saga of Heroes. :heart:


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Vanguard är ett mycket bra mmorpg - dock var det för glest befolkat när jag spelade det förra våren.
Saknar spelet ibland, men man har ju bara råd med ett åt gången - så det får bli warhammer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hmm konsigt, kan inte starta launchern. Står att jag måste vara administratör, dock så startar jag med "Kör som administratör"....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Testade spelet för ett tag sedan det är skit fult och dålig prestanda å då spelade jag ändå AoC betan med bra prestanda så fail


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

En av de största fördelarna med Vanguard är att spelarna är mogna och kan verkligen rollspela. Sen känns spelet realistiskt också.

Men WoW slår tyvärr(?) fortfarande alla andra MMORPGs på fingrarna i och med lättillgängligheten.

Jag hoppas mycket på Star Wars: The Old Republic.

Medlem

Körde någon timme igår kväll och det var väldigt skoj


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar