Hirai: Vi är marknadsledande

Medlem
Skrivet av noxi:

Att konkurera med sig själv har aldrig varit ett vinnande koncept.

ändå är det många företag som gör det, shampo, mobiler, det finnas på många olika plan företag som ser till att ha många produkter ute av samma sak så att vilket val du än gör så är det från samma företag. dold val möjlighet.

Medlem

Men Sony nu ljuger ni väll ändå att sparka 8000 personer är väll inte ett bra tecken och jo Sony säljer ju annat än spel konsoler men har inte hört något om att Sony och Microsoft sparkar anställda ännu how come?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

xbox är ju egentligen den sämre av nintendo och playstation 3, Wii har sålt mycket mer och ps3 är mycket bättre än xboxen överhuvudtaget.

Medlem

Förtroendet för Hirai försvann ju tidigt. Finns ju ingen anledning till att bry sig om vad karlen säger när han ändå bara spyr ut massa skit.

Inaktiv
Citat:

We don't provide the 'easy to program for' console that developers want, because 'easy to program for' means that anybody will be able to take advantage of pretty much what the hardware can do, so then the question is what do you do for the rest of the nine-and-a-half years? So it's a kind of - I wouldn't say a double-edged sword - but it's hard to program for, and a lot of people see the negatives of it, but if you flip that around, it means the hardware has a lot more to offer.

Bara jag som tycker att det han sade här låter idiotiskt? "... but if you flip that around, it means the hardware has a lot more to offer." Mer att erbjuda än vadå? Om de gör ett system som är enkelt att programmera till och dessutom är lika starkt som ett system som inte är lätt att programmera till så erbjuder båda system lika mycket.

Skillnaden är bara den att det tar längre tid att ta hand om beräkningskraften som finns. Det här var ju bara en dum kommentar för att försvara ett dumt tillvägagångsval.

P.S. Notera att detta bara är mina egna tankar.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Hyperkossan hur förkortar det konsollens livstid? Förstår inte logiken i att saker blir bättre för att det är svårare. Eller menar du att om man kunde göra ett bra spel nu så skulle man skita i att göra det sen? Och kraften som eventuellt skulle finnas att hämta är spekulationer och inget annat tills den faktiskt visas upp.

teknologiska framsteg är alltid ett knivskarpt konkurrensverktyg. Konkurrens är i sin tur ett verktyg för teknologisk utveckling.

Om man släpper loss all kraft direkt förlorar man dessa verktyg.

Om man släpper loss alla kraft direkt så vet microsoft hur de ska kunna matcha PS3:an. Nu har microsoft ingen aning hur kraftfull deras nästa konsol bör vara för att matcha den. Om de hade släppt loss alla kraft hade microsoft enkelt kunna släppa en konsol som är bättre än PS3:an och då förkortas Ps3:ans livslängd.

Medlem

#34 Nej, det är nog du som inte tänkte rätt där. En maskin med bättre "system" än vad vi är vana vid är svårare att programmera till, efter som det ligger lite före. En PS3 ligger just lite före, därför har speltillverkare svårt att tillverka spel som tar mer kraft ur den.

Medlem
Skrivet av Anzeh:

#34 Nej, det är nog du som inte tänkte rätt där. En maskin med bättre "system" än vad vi är vana vid är svårare att programmera till, efter som det ligger lite före. En PS3 ligger just lite före, därför har speltillverkare svårt att tillverka spel som tar mer kraft ur den.

Lägg av vad är logiken i det.. det behöver inte alls bli svårare att utveckla till ett mer kraftfullare system..

Inaktiv

Äger båda konsolerna.. Playstation 3 är en bra konsol, men sony har misslyckats den här gången.. Alla multiplatform spel är bättre på xbox, fps:en i GTA IV är bättre på 360:in och grafiken är skarpare, upplösningen är högre etc.. 360 kommer vinna över ps3 denna generation tror jag iaf, känns som att gamers kommer hålla sig till 360 och casuals tar sig en ps3:a där dom kan titta på bluray filmer osv..

Somsagt var jag tycker ps3 är en bra konsol men 360 kommer nog vinna detta..

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

vilken jubelidiot, resonemang som är på en 10-årings nivå. Kom igen när ni har fler än 2 bra spel.


signatur
Avstängd

"Lägg av vad är logiken i det.. det behöver inte alls bli svårare att utveckla till ett mer kraftfullare system.." @Cedric:
Det är bevisat redan i pc:en att det är svårare att programmera en kraftfullare dator.
Pc datorer med både x64 bitarssystem och flerkäniga. Båda funnits ute på marknaden en längre tid och måste säga att 2007-2008 börja det dyka upp spel för flerkärniga processorer, men fortfarande är de flesta spel gjorda för x86 plattformen. Att PS3 använder cell processorer vet väll alla. Cell processorn är mer komplicerad än vanlig PC. PC har ju en lite fördel att mycket sköter själva Operativsystem men ibland gör den inte det. Jag vill se när det kommer ett spel som kan utnyttja alla mina fyra kärnor i min processor och även använda sig av ett x64bitars system. Det kommer ta tid.

Medlem

Inte för att dissa någon men Kaz uttalande lät ganska...puckat. "We don't provide the 'easy to program for' console that developers want"...Nehe?. Det måste ju låta väldigt fint i nystartade utvecklares öron.
Så att utöver de enorma kostnaderna för art, ljud och musik, reklam m.m. så ska det även bli mer komplicerat att programmera. Jag kan tänka mig att Cell är mer avancerad än en vanlig flerkärnig CPU, men då är det upp till Sony att erbjuda ett vettigt gränssnit för det.


signatur
Medlem

KISS = Keep It Simple, Stupid.

Maken på arrogans har jag knappt sett än hos denne "Hirai"(coolt namn, dock).

Medlem
Skrivet av MKultra:

vilken jubelidiot, resonemang som är på en 10-årings nivå. Kom igen när ni har fler än 2 bra spel.

ps3 har det.

Skrivet av infinity:

Äger båda konsolerna.. Playstation 3 är en bra konsol, men sony har misslyckats den här gången.. Alla multiplatform spel är bättre på xbox, fps:en i GTA IV är bättre på 360:in och grafiken är skarpare, upplösningen är högre etc.. 360 kommer vinna över ps3 denna generation tror jag iaf, känns som att gamers kommer hålla sig till 360 och casuals tar sig en ps3:a där dom kan titta på bluray filmer osv..

Somsagt var jag tycker ps3 är en bra konsol men 360 kommer nog vinna detta..

kände knappt av skillnaden på ps3/360 när jag körde spelet.

Medlem
Skrivet av hyperkossan:

Om man släpper loss alla kraft direkt så vet microsoft hur de ska kunna matcha PS3:an. Nu har microsoft ingen aning hur kraftfull deras nästa konsol bör vara för att matcha den. Om de hade släppt loss alla kraft hade microsoft enkelt kunna släppa en konsol som är bättre än PS3:an och då förkortas Ps3:ans livslängd.

Skulle inte MS redan veta hur "kraftfull" PS3 är? De har nog både dissekerat och testat PS3 nästan lika mycket som Sony själva.
Om nu PS3 hade så mycket mer att ge är (eller snarare var) det väl hög tid att ta fram det nu när avståndet mellan PS3 och XBOX360 ökar. Eller?


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Självklart är en nyare maskin oftast bättre prestandamässigt än en äldre, men det behöver inte betyda att den är roligare.

Satan vad det är mycket fördomsfulla åsikter. Att folk ens orkar bry sig när de har en helt subjektiv syn... (srry vet ej hur man skriver quotes)

"Otippat att Ps3 är marknads ledande när motståndet (360) om vi ens ska kalla det motstånd är så sunkig som den är! "

Tja jag har inget mer att säga än att det verkar som du är en sådan som kallar folk som har vista för vistabög etc (ett exempel). Det finns anlendingar till allt, även till att använda "sämre" varianter även om det är ofta är subjektivt och saknar grund (det finns fördelar med vista och andra med ME, 2000, xp eller linux etc allt beror på vad man är ute efter). Farmför allt måste man tänka på att folk är "lata" i allmänhet och köper ofta därför det som är enklast i deras smak.

"Wii har gammal teknik under huven, inge stöd för HD, dåligt onlinestöd, inga demos att ladda ner, brist på bra och välutvecklade spel."

Det låter skumt eftersom flera wiispel ligger i top vecka efter vecka och mario galaxy world? Jag äger inget wii och tycker att grafiken är ful, men jag garanterar att super smash brothers brawl etc är "välutvecklade", för att inte tala om deras spel som kräver annorlunda kontroller (wii fit) (ett bra exempel där företaget utvecklat produkter "väl").

Jag fattar inte att folk ens orkar kommentera vissa saker. Okej det är kul att han tror sig vara bäst utan konkurrans men mer än så är det inte. Om jag ägde ett bolag skulle jag också satsa på att vara världsledande, inte så kul och chefen kommer och säger att vi är sämst...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Om jag ägde ett bolag skulle jag också satsa på att vara världsledande, inte så kul och chefen kommer och säger att vi är sämst...

Om jag var chef för ett bolag skulle jag inte gå runt och agera som ett rövhål heller. Ingen chef med rätt sinne skulle göra det Hirai gör. Respektera konkurrenterna och inse att att man behöver förbättra sig själv hela tiden istället, det är vad en bra chef gör.

"Vi är bäst, vi behöver inte förbättra oss och vi skiter fullständigt i er andra". Den attityden vinner inga poäng hos varken företag eller konsumenterna.
Nej, nån borde sätta en munkavel på honom innan han leder SCEE i fördärvet.

RIIIIIIIDGE RACEEEEEEEEEEER

Medlem

[quote="Vincent_graymore""Wii har gammal teknik under huven, inge stöd för HD, dåligt onlinestöd, inga demos att ladda ner, brist på bra och välutvecklade spel."

Det låter skumt eftersom flera wiispel ligger i top vecka efter vecka och mario galaxy world? Jag äger inget wii och tycker att grafiken är ful, men jag garanterar att super smash brothers brawl etc är "välutvecklade", för att inte tala om deras spel som kräver annorlunda kontroller (wii fit) (ett bra exempel där företaget utvecklat produkter "väl")[/quote]Det står brist på spel, inte att de inte finns något bra spel alls. Dom enda som kan utveckla bra spel till Wii är Nintendo själva. Wii-spel ligger verkligen inte i topp i försäljning, kollar man bara på v.3 så låg bara ett exklusivt spel till Wii med, och etta låg Guitar Hero till PS3. Sen finns de fler Wii än PS3 och 360 ute på marknaden, så självklart säljs de då fler spel till Wii, de kan vem som helst räkna ut.

Skrivet av Wingu:

"Vi är bäst, vi behöver inte förbättra oss och vi skiter fullständigt i er andra". Den attityden vinner inga poäng hos varken företag eller konsumenterna.
Nej, nån borde sätta en munkavel på honom innan han leder SCEE i fördärvet.

RIIIIIIIDGE RACEEEEEEEEEEER

Tror du man kommer långt som ett företag om man är en mjukis? Både Nintendo och MS har spytt ut hårda ord mot sina konkurrenter, Nintendo va jävligt vass i munnen när dom hade krig mot SEGA.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Men Sony nu ljuger ni väll ändå att sparka 8000 personer är väll inte ett bra tecken och jo Sony säljer ju annat än spel konsoler men har inte hört något om att Sony och Microsoft sparkar anställda ännu how come?

http://www.idg.se/2.1085/1.207212/microsoft-sparkar-5-000

12
Skriv svar