Ny dator = Problem!

Inaktiv
Ny dator = Problem!

Tjenare!
Hade fram till igår en AGP-Dator: P4 3.4 / nv7800gs 256mb / 2gb DDR400.
Köpte en ny igår: Quad Core 6600 2.40 / 4gb DRRII 8500 /nv8800gts 640mb.

Jag hade en FPS runt 40-80 när jag lirade ET:QW med den gamla datorn. Med den nya datorn ligger jag på 0-20 FPS med samma grafikinställningar.

Den gamla datorn körde jag med XP 32bit och den nya kör jag med Vista 64bit.

Jag har uppdaterat grafikkortets drivrutin och directX, utan lycka. Jag har ändrat multiskärmläget i kontrollpanelen för nvidia till enkel, med samma resultat.
Vad skall jag göra?

Inaktiv

varför installerade du 64bit? installera 32bit istället

Medlem

64 bit måste man ha om man vill uttnytja 4Gb minne Jinx...

Kanske du fråga men, säker på att du fått tag på 64 bits drivrutierna till allt? Hört att det kan skapa problem, har docksjälv aldrig kört med 64 bitars OS.

Kollat du får samma dåliga FPS i andra spel? Så man kan se om de ligger i applikationsfel eller datorfel

Medlem

kolla drivrutinerna till modekortet också, extra vikitgt om du har nvidia chipset.

Medlem

Som sagt, har du installerat drivrutiner till moderkortet? Intel exempelvi har ju sina INF drivers som du finner på deras hemsida.

Medlem
Skrivet av Rich:

Som sagt, har du installerat drivrutiner till moderkortet? Intel exempelvi har ju sina INF drivers som du finner på deras hemsida.

finns på skivan man får med också

Medlem

Jag har i stort sett samma burk som dig och kör med ett asus moderkort.. Senaste drivrutinerna och 64 bit vista - allt funkar perfekt, har ca 60-80 fps när man har allt på high...

Så får du ordning på burken så funkar det klockrent sedan

1
Skriv svar