America's Army 3 på gång

Robot
Medlem
America's Army 3 på gång

Finns det enns en tvåa? :S

Inaktiv

ja det är den nuvarande.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv

Hoppas det blir bättre än de andra utgåvorna har alltid upplevt AA som ett halv bra gratis spel om man kollar på andra bättre utvecklade spel. Men det här är ju Amerikas smarta drag att dra in unga "idioter" i krig.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

verkar iaf, jävligt fett.

Sjukt snygga animationer, som vanligt..

(Motion capture....) Såklart... Haha, amatörer.

Nämen, detta blir säkert sjukt bra!! Man får bortse från patriotismen och propagandan bara. Klarar ni det, så blir detta säkert super.

Glöm inte kolla utvecklardagböckerna här: http://www.aa3.americasarmy.com/

Medlem

Vidrig propagandasmörja. Skulle inte ta i skiten med tång.


signatur
Medlem

Äh, vafan spelar det för roll?

Vi är skandinavier, vi är inte direkt målgruppen för deras rekryteringsvåg. Gratis shooter med hög kvalité - bara att tacka och ta emot.

Dessutom: Nu med Obama i täten är ju USA goda igen också

Medlem

Någon vet om det finns en Iranian Army att få tag på? Lär vara ungefär lika mycket propaganda i ett sånt spel.

Ibland så måste jag säga att även om ett spel (och kultur överhuvudtaget) är bra, så finns det saker som gör mig smått illamående - t.ex. America's Army.

Japp, jag är trångsynt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag har väntat sååååå länge!

Skall bli skitkul när det släpps. Och bara för att förtydliga, jag är svensk medborgare och kan därför ej ta värvning i amerikanska armen. Därför spelar jag för att det är kul.

Medlem

Ni som skriver att det är "Propaganda smörja" - Var fan då ?
Det är i så fall bara ni som tar illa upp, jag känner inte mig hjärntvättad eller något av detta spelet, en grymt bra shooter bara.
Inte någonstans ser man Uncle Sam som pekar på en med texten "Join the army" iheller.
Trångsynta och naiva kommentarer!
Nä spela ni alla andra shooter spel som absoult inte är, i ert tycke, propaganda för att det heter: Medal of Honor, Call of Duty 4 etc etc.
Sen heter det Americas Army och inte U.S Army som USA's armé egentligen heter.
Sen att US Army står för pengarna för att spelet ska finnas till skadar inte oss, det är gratis och kommer lätt kunna jämföras med ovanstående shooters.
Det som är bra med att det utvecklas av US Army är att det blir realistiskt, med Unreal3 Engine får vi även se upp för rikoschetter m.m.

Nu ska jag vänta snällt på release

Medlem

har haft så många timmar med kul på V1 & V2, ingen annan shooter har varit lika rolig för mig till COD4 & BF2 dök upp!

Reggat och väntar gladeligen, gratis är gott!

vad beträffar propaganda, jaja who cares? det är ju inte direkt befriat i spel som COD BF eller andra shooters, väst är alltid kompetenta hjältar och ryssland / mellanöstern är onda förgörare. Inget nytt under solen där...

Medlem

... bara för att vi Svenskar inte kan gå med i USAs militär betyder inte att idén med att rekrytera tonåringar till det mest våldsamma yrket på planeten via underhållning är rätt. Krig är skitigt och brutalt. I spelet är det snabbt och sterilt.

Monocryl, att andra spel skulle vara lika fyllda med propaganda kan jag inte hålla med om. I spel som Battlefield 2 är det ju just två arméer som slåss, ingen förklaring på varför eller att den ena sidan har rätt/fel eller är god/ond. I CoD4 så ser man ju hur de Brittiska soldaterna gör rakt av onda saker som att avrätta och tortera fångar. På vilket sätt skulle det vara en förskönad bild av väst?

Jag kommer lira spelet visserligen... spelen är välgjorda och ganska roliga (annars hade dom varit ineffektiva för jänkarnas ändamål). Det tar inte bort faktumet att tankegången bakom spelet är förhållandevis vidrig.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

... bara för att vi Svenskar inte kan gå med i USAs militär betyder inte att idén med att rekrytera tonåringar till det mest våldsamma yrket på planeten via underhållning är rätt. Krig är skitigt och brutalt. I spelet är det snabbt och sterilt.

Monocryl, att andra spel skulle vara lika fyllda med propaganda kan jag inte hålla med om. I spel som Battlefield 2 är det ju just två arméer som slåss, ingen förklaring på varför eller att den ena sidan har rätt/fel eller är god/ond. I CoD4 så ser man ju hur de Brittiska soldaterna gör rakt av onda saker som att avrätta och tortera fångar. På vilket sätt skulle det vara en förskönad bild av väst?

Jag kommer lira spelet visserligen... spelen är välgjorda och ganska roliga (annars hade dom varit ineffektiva för jänkarnas ändamål). Det tar inte bort faktumet att tankegången bakom spelet är förhållandevis vidrig.

Jo BF2 är väl rätt neutralt, COD4, ja... vilken nation har defacto använt a-bomb i krig? och ändå visar dom mellanöstern som detonerar skiten, ryssar o araber som kapar plan, och britter & amerikaner som frihetskämpar och globala räddare, eller såg jag fel?

Jag dömer inte, det är grymt bra spel, och jag digar AA för sin "realism" på samma sätt som att jag bara står ut med COD4 Hardcore mode.

Gillar man inte krig är väl den ena inte mkt bättre än den andra.

Medlem

Flettchett: Tycker du att det Svenska systemet med att TVINGA in ungdomar i krigsmakten (allmän värnplikt) annars väntar fängelse, är bättre än det Amerikanska som inte tvingar någon, utan det är helt frivilligt?

Medlem

Hur många amerikaner på en skala har blivit sugen på att gå med i USAS armé efter att ha spelat spelet? Tvivlar på att de tjänar något på att utveckla detta.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av skribb:

Hur många amerikaner på en skala har blivit sugen på att gå med i USAS armé efter att ha spelat spelet? Tvivlar på att de tjänar något på att utveckla detta.

Tror inte jag heller... Isf gäller det nog mest skjutglada psykfall, men de falerar säkert någonstans...

Medlem
Skrivet av Fletchett:

... bara för att vi Svenskar inte kan gå med i USAs militär betyder inte att idén med att rekrytera tonåringar till det mest våldsamma yrket på planeten via underhållning är rätt. Krig är skitigt och brutalt. I spelet är det snabbt och sterilt.

Monocryl, att andra spel skulle vara lika fyllda med propaganda kan jag inte hålla med om. I spel som Battlefield 2 är det ju just två arméer som slåss, ingen förklaring på varför eller att den ena sidan har rätt/fel eller är god/ond. I CoD4 så ser man ju hur de Brittiska soldaterna gör rakt av onda saker som att avrätta och tortera fångar. På vilket sätt skulle det vara en förskönad bild av väst?

Jag kommer lira spelet visserligen... spelen är välgjorda och ganska roliga (annars hade dom varit ineffektiva för jänkarnas ändamål). Det tar inte bort faktumet att tankegången bakom spelet är förhållandevis vidrig.

Nu kanske de inte framstår på baksidan av fodralet utan kanske snarare framstår i själva spelkänslan vilka som är goda eller onda.
jag skulle med stor säkerhet kunna säga att folk här uppfattar MEC som onda och USMC som goda i just BF2. precis som Marine och SAS framstår som goda och Spetznas och 'whatever de laget nu hette' som onda i cod4.

vad gäller ifall ja kommer spela spelet eller inte avgör featureslistan samt hur det ser ut


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Någon vet om det finns en Iranian Army att få tag på? Lär vara ungefär lika mycket propaganda i ett sånt spel.

Ibland så måste jag säga att även om ett spel (och kultur överhuvudtaget) är bra, så finns det saker som gör mig smått illamående - t.ex. America's Army.

Japp, jag är trångsynt.

Haha, sånt där förstår jag inte..

Spelet är utvecklat av armén i USA och är ett riktigt bra FPS för att vara gratis och skymmer inte med att det är ett rekryteringsverktyg.. Vilket får mig att undra, är det armé-biten som förstör för dig eller att USA glorifieras?

Inte direkt att USA framstår som lesser good i andra spel, vilka du säkerligen spelat...

.. Om du nu inte kan skilja underhållningsvärdet, så att säga, i från rekryteringsverktyget så kanske spel som underhållning är fel "bas" för dig...

Medlem

HOOOAAAHH!!! Nu kan man bara hoppas att det inte blir en BF2 eller COD4 kopia och bara hamnar i mängden utav FPS lir , utan verkligen blir det AA som det va när det släpptes. Sen att folk gnäller att det är USA vänligt och en massa bull , so be it. Vem bryr sig , jag spelar inte detta spel för att jag ska joina armen i USA eller för att jag tycker det är ett bra land. Det är gratis och är realistiskt.

Medlem

Yay!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Alltså gillade inte andra spelet var så mycket onödigt tjafs för att få spela och sen sög det online tråkigt.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

oj riktigt nice ju visste inte änns att det fanns en tvåa


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Here we go again - dags för amerikanska armén att uppdatera sin reklamsmörja till spel. Ta för er allihopa, det är gratis.

Medlem

MEC & USMC ?? jaja då är bf alltså inte USA vänligt ? vad tror ni USMC står för ?

* United States Marine Corps (USMC)
* People's Liberation Army (PLA) (Kinas flagga)
* Fictional "Middle Eastern Coalition" (MEC)

Och varför använder man vapen som USArmy använder ?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_weapons_of_the_U.S._Mari...
http://wiki.bf2s.com/armies/battlefield-2/usmc
(Ända som inte stämmer är pistolen, som egentligen är en M9a nu)

Och CoD4 har också dessa vapen.
Om man nu inte vill vara inspiration för att gå med i armen, borde man hitta på nya vapen, med nya namn.

Ja de flesta moderna FPSen är lika mycket propaganda som AA är.
Så sluta gnälla på något ni knappt spelat.

Svar till Rigge1988: Kolla hur det ser ut här: http://www.aa3.americasarmy.com/

Medlem

Releasedatum: 17:e Juni.
Antar att det är US-tid, så vi kanske kan ladda ner det den 18:e Juni.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

1
Skriv svar