data till min son eftersökes

Inaktiv
data till min son eftersökes

hallå, nu är det så att min son snart fyller år och han har önskat sig en dator som duger till att spela world of warcraft och counter-strike på .
Kan någon bussig länka till en skaplig data som följer kraven, och inte allt för dyr peng /kristina:heart:

Medlem

denna är bra men vänta och se vad dom andra skriver.

EDIT: såg att datorn är i delar

Medlem

inget av de spelen kräver särskilt mycket, hur stor peng vill du lägga?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

runt 5-10 tusen skulle vara bra /kristina:)

Medlem
Skrivet av kristina:

runt 5-10 tusen skulle vara bra /kristina:)

ok, då kommer nästa fråga. har du någon bekant som kan bygga datorer? eller är det så att grabben rent av kan? du kan nämligen spara tusenlappar på att bygga själv, tex om du köper delar för 10K så kommer en liknande dator kosta kanske 13k i varuhusen.

Inaktiv

grabbe fyller nu tio så hn har ingen aning , menjag ska höra mig för med väner om dom är haj på datorer, men tills dess så kan ni bomba mig på förslag om schysta datorer för en bra peng / kristina

Medlem

ok här kommer mitt förslag på dator den ska utan problem spela både World of Warcraft och Counterstrike + nyare spel.

men nu får du ju själv eller med hjälp av någon annan bygga ihop den.

Inaktiv

men ingår då själva "skalet " ellerär det bara innehållet. ? men fortsätt att slänga in förslag.

Medlem

"In-Win C603 Midi Tower ATX Silver/Black , Case w/400W PSU WO/Fan, 2xUSB 2.0" är chassit("skalet")

Inaktiv

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10173

denna driver båda spelen fint plus att den redan är ihopsnickrad


signatur

dator : spelbar.

Medlem

Det bästa är ju att bygga en själv.
Men här har du en som duger att spela på osv med windows och allt, bara det att du får be komplett eller någon vän till dig att bygga ihop den och installera windows

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=526134...

Medlem

^-
8600? Geeez. Då är det ju bättre att ta X1950pro.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

5-10K då får man ju en rejäl burk som presterar långt mer än vad CS kräver. Har iofs märkt att även om man har ordentligt bra ping så blir man lite långsammare med sämre hårdvara, så proffsspelar man är det ingen nackdel med snabb hårdvara även i CS.

Se upp också eftersom folk brukar säga att de kan datorer så blir det bara pannkaka i slutänden.

Tycker generellt att du ska köpa en C2D med ett hyfsat moderkort och en bra nätdel åtminstone. 2GB ram kostar ju ingenting längre (DDR2) så det är väl minimum vad man bör köpa. Grafikkort inte alltför dyrt kan ju vara ett X1950Pro. DVD/CD kostar ju heller ingenting. När grejorna är nya bör man försäkra sig om att det sitter ett lagom tunnt och jämnt lager med kylpasta och att kylning är korrekt monterat, annars kan glädjen bli kortvarig.

Good luck.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

tänkte väcka liv i denna tråden igen, vi fick ju aldrig veta hur det gick.

här kommer jag med ett nytt förslag. han har kanske hunnit fylla år? annars kan det bli en julklapp!

Inaktiv

www.mrpc.se, datorer/gamer/spel sen dator "G45".


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar