"Pirater är otillfredsställda kunder"

Robot
"Pirater är otillfredsställda kunder"
Medlem
"Pirater är otillfredsställda kunder"

Riktigt klokt tänkt, tror Valve ligger steget före många andra utvecklare och utgivare.

Som vanligt har killarna på Valve stenkoll på hur det verkligen ligger till. Är det någon som kommer rädda pc-spelandet är det defintivt dem, massor av kvalitetsspel, steam etc etc. Valve är skiten kort sagt.

Medlem

Det ligger lite sanning i det faktiskt.


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem

Definitivt på väg åt rätt håll

Medlem

Lite sanning, men som vanligt kan man inte dra alla över en kam, vissa pirater gör det bara för att slippa betala.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

är ju faktiskt sant, har en kompis som har en bra naledning dra ner spel han säger "jag vill testa spel förre innan jag köper, om det är kul köper jag direkt" sen släpper ju inte alla demos heller:S det är ju ett stort -


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Men vilken smart människa ! Synd att de kom på det så sent bara, annars kanske vi hade sett ännu fler titlar på marknaden av deras höjda inkomster !

Medlem

Valve visar åter att de är numero uno! Men som sagt, finns gott om folk som piratkopierar för att de inte vill eller inte kan betala för spel.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

As said, Valve ftw!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Sen så laddar folk ner tack vare att utgivarna nästan har slutat att släppa demos till pc. Folk vill ju testa innan dem köper...

Varför inte släppa demos samtidigt till alla plattformar?

Medlem

Som vanligt ligger valve i framkanten och är snabba på att plocka in fungerande koncept och ideer, alltid gillat dem.


signatur

Retro.

Avstängd

Nästan helt rätt! Valve är grymma tycker jag.
Själv så kan man ladda ner spel för att testa de och om de är bra köper jag spelet till konsol om det då finns. Som jag gjorde med Fallout, grymt spel.

Medlem
Medlem

Inte den ultimata lösningen (om den ens finns) men ett bra steg i rätt riktning.

Medlem

Sant det han säger, sen är det ju ingen höjdare att betala 5-600kr för ett spel.. (och har man otur så får man månadskostnader på det )

Medlem

Vad dom måste göra är att hindra spel från att finnas på torrentsidor ett par dagar och ibland veckor INNAN det släpps nånstans ö.h.t.

Finns spelet och ladda, då laddar folk det hellre än att vänta på tills det finns i butikerna.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Spel samtidigt till Konsoler som PC. Demo versioner och Samma dag i hela världen

Skrivet av Xenil:

Sant det han säger, sen är det ju ingen höjdare att betala 5-600kr för ett spel.. (och har man otur så får man månadskostnader på det )

Det är sant. Kostar ett spel 200-250kr, köper jag det på en gång. Kostar det närmare 400kr...
Om inte den huvudsakliga spelglädjen ligger i ett onlineläge, då köper jag det när priset sjunkit, men fortfarande inte till fullpris.

Medlem

Stämmer väldigt bra (till viss del). Visst, det finns pirater som bara laddar ner för att slippa betala.

Men kan samtidigt tänka mig att det finns (många) som laddar ner för att kunna testa spelen före eventuellt köp. Sen är det gärna positivt om spelen släpps med multiplayer/coop-stöd. Många singelplayer-spel är färdigspelade på bara ett par dagar. Sen står spelen i hyllan och samlar damm. Med multiplayer/coop så kan man iallafall spela med andra lite då och då.

Säger som jag sagt förut... Släpp fler demos


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

Long Live Valve

Medlem

Helt rätt. Fan va skönt det är att se hur den ena utvecklaren efter den andra tar ett djupt andetag och närmar sig det hela med en sund inställning.


signatur
Medlem

Detta gäller väl iof inte bara spel, är ju samma sak med filmer.
Kommer ihåg när man väntade på BR versionen av The Dark Knight bara för att upptäcka att 1080p rippar fanns på tpb flera månader innan den släpptes i handeln. Samma sak med Wall-E.
Mao vi som vill vara hederliga får vänta längre än de som inte är det.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Sant att folk inte orkar vänta, men släpp inga beta-spel som vi får betala för. Så vanligt nuförtiden att släppa ofärdiga spel för att få ut dom och sedan få patcha för att få det spelbart.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Sen så laddar folk ner tack vare att utgivarna nästan har slutat att släppa demos till pc. Folk vill ju testa innan dem köper...

Varför inte släppa demos samtidigt till alla plattformar?

Håller definitivt med, var är alla demos? :\ PC-spel brukar ju variera något enormt hur det fungerar på olika datorer, systemkraven brukar inte säga allt för mycket. Släpper dom ett demo som ger ett bra intryck och flyter bra på sin dator så köper man spelet.

Får man inget demo så chansar man inte på ett fullpris spel som kanske kommer flyta väldigt dåligt på sin dator. Vilket resulterar för min del att jag prioriterar andra spel för att eventuellt testa spelet när det dimper ner i rea lådan.

Medlem

Skulle nog säga att det ligger 50/50 i det han säger.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är inte det största "fanet" av valves produkter men deras inställning och sunda tänkande är beundransvärt och borde spridas till fler företag...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Fattar inte varför utvecklare inte lägger ner den förhållandevis minimala tiden det tar att göra en demo till ett spel. Har man ingen som man känner som äger spelet man är intresserad av så är det nästan som att slå en tärning när man köper ett spel. Visst finns recensioner men med begränsad stuiebudget så blir det kanske bara något enstaka spel om året. Då räcker inte riktigt recensioner till heller.

Jag hade till exempel aldrig vårat testa något annat MMO än WoW/WAR utan gratis 14 dagars trial.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

helt rätt ta till exempel rockband släpps ett halvår senare efter release i sverige

Medlem

Som blivande utvecklare förstår jag mer och mer att de stora produktionerna som tar 3-5 år att skapa, slukar massor med pengar, och därför kräver massor med pengar för att man ska gå i vinst.
Det branchen, inte bara spelbranchen, inte förstår ännu är precis det som Jason Holtman säger; om man ska betala 300-600:- för ett spel, då ska det tillfredsställa alla och ge alla samma vilkor för användande.
DRM, dålig customer support med mera gör konsumenten förbannad och det ses snarare som en otrevlig gest än något nödvändigt.

En tidigare artikel berättade om att konsumenten ska belönas för att ha köpt spelet. Detta är precis vad som gör att folk uppmuntras att köpa spelen.
Om det släppts nytt spelinnehåll, uppdateringar etc med jämna mellanrum, som faktiskt bjuder på något nytt så känns det som att utvecklarna faktiskt vill att man har kul, inte bara att vi pungar upp med pengarna dom kräver sen skiter dom i vilket.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

123
Skriv svar