Speldator, duger denna?

Inaktiv
Speldator, duger denna?

Tjenna, ny speldator på ingång.

Skall spela Crysis, och andra kommande krävande spel

SPECS:

Nätagg: Xilence 600W 13cm Fan REDWING ATX12V V2.2

Moderkort: Asus P5K iP35 4DDR2-DIMM 3PCI 3PCIe SATA Raid Audio GB-LAN

Prolle: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 4MB FSB1333 Boxed Socket 775

Minne: Mushkin EM2-6400 4x1024MB (tot. 4096MB) DDR2 PC2-6400 800MHz 5-5-5-12

Hårddisk: Seagate Barracuda ST3320620AS 7200.10 320GB 7200rpm 16MB cache SATA2

DVD: Samsung SH-S203B Dual-Layer DVD +RW/R

Graffe:BFG GeForce 8800GT OC 625MHz GPU 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI

Allt går på ungefär 8900:-
--------------------------------------------------

Blir denna bra tror ni? Borde jag ändra något?
Är ej i behov av större HDD så det behöver inte inte nämna. Thx


signatur

I'm a gamer, enjoy!

nj
Medlem

Ser då helt ok ut, enda egentliga frågetecknet jag ser är nätagget. Xilence har jag vare sig läst eller hört minsta lilla om när det kommer till kvalité, "verklig" kapacitet (med tanke på att en del tillverkare av nätagg är väldigt duktiga på att överspecca sina produkter) eller ljudnivåer så det kan vara värt att kolla upp det.

Möjligen även ett byte av hårddisk, enda egentliga fördelen Seagates 7200.10-serie har mot övriga tillverkare är 5 års garanti (jämfört med 3 års garanti från Hitachi/Samsung/Western Digital).
Personligen så gillar jag WDs diskar, de är snabba och tysta.
Att döma av delarna du plockat så gissar jag på Datorbutiken, och de är aningen billigare på WDs 320GB AAKS-disk jämfört med Seagate:n (har själv 500GB-varianten i AAKS-serien och är väldigt nöjd).
Samsungs HD321KJ 320GB är ett vettigt alternativ om du vill ha en så tyst disk som möjligt (dock så har Samsung-diskarna lite vibrationsproblem).
Har även läst en hel del bra saker om Hitachis diskar, även deras Deskstar T7K500 320GB är billigare än Seagate:n och ska hålla väldigt bra prestanda.
Inget ont om Seagate, de har länge varit ett av mina favoritmärken, men deras 7200.10-serie erbjuder imho inget som imponerar jämfört med övriga tillverkare mer än de två extra garantiåren som jag nämnde.

Sedan är det väl värt att nämna att du behöver ett 64-bitars operativsystem för att kunna nyttja 4GB ram fullt ut. 32-bitars operativsystem reserverar ~1GB (lite beroende på inställningar i bios, etc) för systemet och det minnet är då oanvändbart för användaren.

Inaktiv

Okej tack.

Jo jag kommer att köra 64bitars OS så det är inga problem och det är jag medveten om.

Men kommer denna dator fungera bra till Crysis och andra kommande spel som kommer att kräva en del?


signatur

I'm a gamer, enjoy!

1
Skriv svar