Jag hatar installationer

Skägg.
10 Chambers
Jag hatar installationer

Här sitter jag och väntar på ännu en installation, den hundrafemtioelfte i mitt liv eller så. Jag vill inte veta hur många timmar jag har stirrat mig blind på en trög progressionsmätare och trummat otåligt på tangentbordet. När jag snackade med @Thomas Petersson på PC Gamer igår fick jag kalla kårar då han var i farten att ominstallera Windows efter massa strul. Jag vill aldrig utföra en sån själadödande handling igen. När vår skrivare vägrade fungera på lappen, trots drivrutiner och mjukvara, blev jag nästan febermatt och gick därifrån innan skiten fick sig en lufttur mot sin undergång.

Jag, en teknikälskare, börjar bli jävligt trött på allt bök datorer innebär.

#blogg


signatur
Jag hatar installationer

Dags att byta jobb kanske, få lite ombyte, serva bilar, eller varför inte skriva en bok


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det var precis det och kombinationen för gammalt grafikkort och för lite RAM som fick mig att lämna PC-världen.
På datorsidan är det MacBook som gäller för hela slanten och sen får Xboxen ta hand om spelen, då kan man va säker på att allt funkar som det ska.

Skägg.
10 Chambers

Jag hatar faktiskt bilstrul mer än datordito och skulle ett förlag försörja mig medan jag skrivet mitt första epos skulle jag överväga en bok


signatur
Medlem

Just därför har jag slängt ihop en automatiserad installationsskiva och kapar på så vis några timmar. Givetvis blir det en Ghost på disken efteråt så att den snabbt kan återställas vid behov. Att sitta och pilla med manuella installationer är, som du säger, "själadödande".

Att skriva en bok är dock ett helt acceptabelt alternativ.

Skägg.
10 Chambers

Det rör sig ändå om "några timmar". Idag är min tid för dyrbar för att ens lägga en kvart på saker som inte fungerar.

Hörde en intressant kommentar från Jakob "Ginger Kid" Svärd idag när vi pratade om det, tillsammans med Micke "Jag har Mac" Sol. Det rörde vilket språk man har på operativet och G-Kid sa "man vill ju ha engelska så att när man behöver googla något problem så slipper man leta rätt i menyerna". Orka, som kidsen säger.


signatur
Medlem

Jag försöker se det så här; om jag lägger ner några extra timmar på installationen så brukar den hålla längre innan jag behöver göra det igen. Men jag håller med dig. Det är en smärta i r*ven när man blir tvungen att ominstallera. Speciellt när man inte riktigt har tid till det.

Det här påminner mig förövrigt om att jag måste installera om min dator här hemma. Den blåskärmar med jämna mellanrum.

Antikvitet

Underbart Calle. Macen kallar. Hör du hur den kallar på dig? Det är en tidsfråga.

Och när du skaffar en Mac kommer jag säga precis så här: "Det var det jag sa från början när du skulle köpa laptop". Jag längtar.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ja, för Mac är en dator utopi, där har man aldrig några problem ;p

Medlem

Oj, det tog hela 1,5 poster innan någon skrev "köp en Mac" :).

Skrivet av Mats Nylund:

Oj, det tog hela 1,5 poster innan någon skrev "köp en Mac" :).

Linux. Liiiiiiiinux....:P


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar