EVE Online kastar ut gammal grafik

Robot
Inaktiv
EVE Online kastar ut gammal grafik

Ett felsteg!

Inaktiv
Skrivet av blesserad:

Ett felsteg!

Varför då? Jag ser det som bra att man lägger resurser på annat än att hålla en klient för antika datorer från 2003 eller vad nu "classic"-klienten var avsedd för.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Helt rätt! Då måste dom som sitter på gammla datorer köpa nytt vilket gör att dom måste skaffa ett jobb. För merparten sitter väl hemme i mammas källare och spelar;) Haha kanske inte, men någon där ute kände sig träffad just nu!

Medlem

Den "nyare" grafikklienten kräver inte ett kraftpaket. Detta bör noga inte påverka antalet spelare. Jag ser bara fram emot detta, nu kan de fokusera mer på innehållet istället för att jobba på två olika klienter.

Medlem

Gamla grafiken borde dom behålla finns inget värre en ½ fps då det är capital action med gamla får man iaf 1 fps med lite tur.

Inaktiv
Skrivet av KnäckeHäxan:

Helt rätt! Då måste dom som sitter på gammla datorer köpa nytt vilket gör att dom måste skaffa ett jobb. För merparten sitter väl hemme i mammas källare och spelar;) Haha kanske inte, men någon där ute kände sig träffad just nu!

Får man förmoda att du och föregående skribent sällan kämpar i större battaljer än vad hemtraktens lokala pirater bjuder på?

Medlem

Du har väll en nyare dator än från 2003?
annars, köp nytt xD


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Du har väll en nyare dator än från 2003?
annars, köp nytt xD

Jag ställer mig tveksam till att en överhängande mängd post-2003 datorer klarar av att rendera en flottbatalj (med trivsamma fps) - involverande flera hundra slagskepp - bättre i premiumklienten än i classicklienten. Hur tänker du?

Medlem

Var bara en tidsfråga innan detta skulle bli aktuellt. Hoppas att inte för många kommer få lida p.g.a. detta. Det märks..

Medlem

Utvecklingen går frammåt, tjurskallarna med p3:or och 512 ram och Voodoo2-kort kommer alltid klaga på att dom blir bortglömda och inte får maximalt fps på nya spel.

Samma folk som försöker sälja sin "SUPERDATOR" på blocket för 6000:- när dom köpte den för 5 år sedan för 6995:- på onoff.

"den borde ju inte gått ner så mycket i pris"

Sluta snåla!

Medlem

Tråkigt för alla voodoo ägare


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Förhållandet mellan fps i classic och premium vid så många spelare att det på Ditt system skapar en synnerligen hård belastning är enligt egna och andras erfarenheter runt 2:1 även, i teorin, om datorn heter Skynet och är byggd för tio fantasillioner i NASAs hemliga hårdvarutestbunker den 19:e Januari 2009.

Inaktiv
Skrivet av blesserad:

Förhållandet mellan fps i classic och premium vid så många spelare att det på Ditt system skapar en synnerligen hård belastning är enligt egna och andras erfarenheter runt 2:1 även, i teorin, om datorn heter Skynet och är byggd för tio fantasillioner i NASAs hemliga hårdvarutestbunker den 19:e Januari 2009.

Har du några tester som kan visa det du påstår? Och gärna info om vad för system man nu testat det på.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Denna tråden är verkligen ett stort bevis på att människor generellt är riktigt korkade. Man ser ju direkt vilka som har lite erfarenhet av eve (och andra MMO förmodar jag) och vilka som inte har någon som helst koll. Är inte tal om folk som sitter på gammal maskinvara. Jag menar Tillomed min gammla dumburk kunde köra eves nya klient utan större problem. Men då slogs jag väl som mest mot typ 15 npc pirater... Är som flera personer nämnt lite skillnad när det blir större slag.

Dock tror jag inte det spelar så stor roll vilken klient du kör i de större slagen, fps'en kommer droppa stenhårt och pingen förmodligen skjuta i höjden. Så egentligen är det väl ingen större poäng att ha den gammla klienten kvar. Så tror inte det kommer påverka speciellt mycket. Men att försöka vara tuffa och tycka folk ska skaffa nya datorer är får er bara att framstå som om ni inte har någon som helst koll.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av daevilb:

Utvecklingen går frammåt, tjurskallarna med p3:or och 512 ram och Voodoo2-kort kommer alltid klaga på att dom blir bortglömda och inte får maximalt fps på nya spel.

Samma folk som försöker sälja sin "SUPERDATOR" på blocket för 6000:- när dom köpte den för 5 år sedan för 6995:- på onoff.

"den borde ju inte gått ner så mycket i pris"

Sluta snåla!

jaha då får man alltså lägga sitt dubbla voodo2 12mbytekorten med sli stöd åt sidan då alltså..

eller jag tror jag trycker i ett nytt agp kort och behåller voodoo2 korten


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Det fz har missar är att dom gör en "Premium lite" klient istället för den gamla. Dom vill bara komma bort från den jättegamla klienten.

Det enda som är "konstigt" i det hela är ju att dom hade minreq på hårdvara som redan var skrotat av företagen som gjort dom. (dvs voodoo2 och radeon 7000 korten)

Skrivet av EVE-Online:

With EVE Online: Apocrypha, we want to phase out our Classic client for the new Premium Lite version, an improved, lower-end client that will make sure players with lower-end machines can enjoy the same beautiful visuals as others.

http://myeve.eve-online.com/devblog.asp?a=blog&bid=615

Inaktiv
Skrivet av spikes:

Det fz har missar är att dom gör en "Premium lite" klient istället för den gamla. Dom vill bara komma bort från den jättegamla klienten.

Det enda som är "konstigt" i det hela är ju att dom hade minreq på hårdvara som redan var skrotat av företagen som gjort dom. (dvs voodoo2 och radeon 7000 korten)

Men, doh! Då har jag ingenting att gnälla över!

Inaktiv

Det som är mest fascinerande med EVE-Online är den tekniska biten bakom.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Varje gång jag läser nått om EVE blir jag sugen på att köra det...


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av Toro:

Varje gång jag läser nått om EVE blir jag sugen på att köra det...

Samma här. Har slutat några gånger med att jag installerar 14 dagars trial versionen för att se vad som är nytt, bara för att ge upp och sluta spela samma dag. :/
Tror jag verkligen skulle behöva ha en mentor som undervisar mig allt i Eve (och mer därtill).

Medlem

Kan ju tillägga att jag har högre fps i premium än den gamla klienten, den är ju grymt mycket bättre optimerad. Borde gälla alla som har ett någorlunda nytt grafikkort kan jag tänka mig. (GF6600 eller nyare)

Inaktiv
Skrivet av Toro:

Varje gång jag läser nått om EVE blir jag sugen på att köra det...

Jag blev också sugen...testade tre månader eller nåt. Jag förstod ingenting, absolut ingenting...känns som det är rätt svårt att komma in i

Medlem

Det är dock väldigt värt det. Jag har aldrig tidigare spelat ett MMO konstant i 3 år, vilket jag har gjort med EVE, och jag har spelat MMO's sedan 1997 när jag började med Ultima Online.

Medlem
Medlem

O den va för second genesis.. Tänk bara hur det är nu i QR. Helt ofattbar inlärningskurva

OT: Det som är bra med gamla klienten är att den fungerar just på gamla datorer och gamla bärbara framförallt. Underbart när man ska in o byta skill när man inte har sin vanliga dator i närheten.

Medlem

Jag tycker det (EVE) är för stort för att det ska bli roligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det är ganska svårt att komma in i eve om man spelar solo. Jag började spela med ett kompisgäng och då går det ganska fort att komma in i det då man hjälper varandra, pvp:ar tillsammans etc.

Men det är sant, lära sig eve ensam är väldigt svårt och tidskrävande.

Medlem

Jag hör till dom som inte ens kan installera premiumpaketet, med mitt x800 pro..

Med lite tur blir det både mer optimerat och snyggare med den här premium lite-versionen, men det troliga är väll att fps'en bara sjunker..

"Premium Lite will only require ShaderModel 2.0 hardware" - phew då klara man sig säkert.

Medlem
Skrivet av Mhorix:

Jag hör till dom som inte ens kan installera premiumpaketet, med mitt x800 pro..

Med lite tur blir det både mer optimerat och snyggare med den här premium lite-versionen, men det troliga är väll att fps'en bara sjunker..

"Premium Lite will only require ShaderModel 2.0 hardware" - phew då klara man sig säkert.

Dom funderade ju dock på att plocka bort det stödet i nästa expansion (vinter 2009)

Skrivet av Eve-Online:

In the Winter Expansion 2009 we are considering discontinuing support for ShaderModel 2 and make the minimum specification ShaderModel 3(GeForce 6 class cards or ATi x1300 or compatible)

*svära pga stavfel*

12
Skriv svar