EVE Online kastar ut gammal grafik

Medlem

Rackarns. Men då har man tid på sig, och så behöver det inte kännas som att man köper en dator bara för att spela EvE :), det är inte en känsla jag skulle vara stolt över i alla fall.

Medlem

Är det bara jag som inte ser att eve blir bättre för varje uppgradering de gör?
Jag var med i betan under ett år, sen spelade jag i 2, till slut tröttnade jag på procentjakten och marginella skillnader pga obsykra vapentillbehör och fringe skills.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av blesserad:

Ett felsteg!

Varför då? Jag ser det som bra att man lägger resurser på annat än att hålla en klient för antika datorer från 2003 eller vad nu "classic"-klienten var avsedd för.

Jaha, låter ju jättelogiskt. Så folk som köpte EVE när det släpptes har alltså ingen rätt att få fortsätta spela sitt spel som de betalar för bara för att utvecklarna är för lata för att ha kvar de ursprungliga inställningarna. Visst, de kan köpa ny hårdvara men varför ska de behöva det?

Helt fel enligt mig.

-Edit- läste spikes inlägg nu, har ändrat åsikt och tycker väl att det är ok. Tycker fortfarande kommentarer som DirtyAnders kommentar är väldigt IQ-befriade, om jag får säga så.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av blesserad:

Ett felsteg!

Varför då? Jag ser det som bra att man lägger resurser på annat än att hålla en klient för antika datorer från 2003 eller vad nu "classic"-klienten var avsedd för.

Jaha, låter ju jättelogiskt. Så folk som köpte EVE när det släpptes har alltså ingen rätt att få fortsätta spela sitt spel som de betalar för bara för att utvecklarna är för lata för att ha kvar de ursprungliga inställningarna. Visst, de kan köpa ny hårdvara men varför ska de behöva det?

Helt fel enligt mig.

-Edit- läste spikes inlägg nu, har ändrat åsikt och tycker väl att det är ok. Tycker fortfarande kommentarer som DirtyAnders kommentar är väldigt IQ-befriade, om jag får säga så.

Vad snackar du för skit? Är det så jävla fel att hoppas på att användarna uppgraderar sin 5-6 år gamla dator? IQ-befriade kommentarer som dina klarar man sig utan. Självklart är det ju bra om nu folk som helt vägrar uppgradera datorn får fortsätta spela men seriöst? Är du för eller emot teknisk utveckling? Klagade du som fan när WoW släpper expansioner som gör att spelet går slöare med?

F.ö. önskar jag att jag hade tid att spela detta spel, blir ju bara mer sugen ju mer man ser av det och månadskostnaden är klart okej men just nu fattas tiden. =(
Var för övrigt en av de som spanade in spelet när det släpptes 2003 men aldrig kom igång.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Grejen är ju den att spelet har stöd för kort som var "out of date" och som hade 0 support från företagen som gjort dom redan när spelet släpptes. Är ju inte konstigt alls att dom kan dumpa pixelshader1 6 år efter att hårdvaruföretagen gjorde det.

12
Skriv svar