Dawn of War II har gått guld

Medlem
Dawn of War II har gått guld

First!

Riktigt trevligt, ska bli sköj att spela


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Äntligen! Som jag väntat på denna nyhet!

Medlem

ska bli riktigt roligt!!älsakr dawn of war spelen men aldrig köpt dom:/ bli ett köp av detta allefall!:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ett givet köp!

Medlem
Skrivet av Lambo:

Ett givet köp!

Medlem

Awesomecake. Funderar mycket starkt på att köpa det. Men vill se hur MP är först. Att vänta till den 28:e kommer vara förbannelsen själv.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

blir nog ett köp


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Så om det gått guld redan, varför vänta så länge med att ge ut det i butikerna? Kommer ju dyka upp om ett par dagar på någon torrentsite, vilket är otroligt tråkigt för dom.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Så om det gått guld redan, varför vänta så länge med att ge ut det i butikerna? Kommer ju dyka upp om ett par dagar på någon torrentsite, vilket är otroligt tråkigt för dom.

Att det har gått guld betyder att de skickat iväg en kopia till tryckeriet, sen ska det även paketeras och skeppas etc etc, och för att försöka undvika piratkopiering vill de helst släppa spelet i alla butiker samtidigt världen över, och då behöver de trycka upp ett stort lager samt ha tid att skeppa dem.
Men se det såhär, på onsdag börjar betan (för soulstorm köparna), och nästa vecka börjar öppna betan, och då har de gott om tid att finna buggar, tweaka servrarna och få allt att funka klockrent till när releasen väl är

Medlem

De ska använda beta-testet till att balansera multiplayer, blir förmodligen en patch på release-dagen. Så alla recensioner som berör multiplayer och som kommer ut innan dess är värdelösa.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Så om det gått guld redan, varför vänta så länge med att ge ut det i butikerna? Kommer ju dyka upp om ett par dagar på någon torrentsite, vilket är otroligt tråkigt för dom.

Att det har gått guld betyder att de skickat iväg en kopia till tryckeriet, sen ska det även paketeras och skeppas etc etc, och för att försöka undvika piratkopiering vill de helst släppa spelet i alla butiker samtidigt världen över, och då behöver de trycka upp ett stort lager samt ha tid att skeppa dem.

Du vet att dom mesta release grupperna får tag på sina kopior genom hela processen när det paketeras och skickas etc? Så försöker du bara förklara för mig vad "guld" betyder eller var det något argument i mot det jag försökte säga?

Medlem

Trodde det bara var Space Marines som fick en egen kampanj, men får alla fyra raser det så är det ju extra sweeeet!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Medlem

Awesome square.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Dom har väl inget kopieringsskydd direkt utan skulle köra på en massa DLC?

aja skit samma jag har förhoppningar om att detta blir riktigt kul i multiplayer

Medlem
Skrivet av Aresz:

Dom har väl inget kopieringsskydd direkt utan skulle köra på en massa DLC?

aja skit samma jag har förhoppningar om att detta blir riktigt kul i multiplayer

well kopieringsskydd funkar ju inte bra heller.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Ser riktigt nice ut, gillat de förra delarna också så här ska det liras!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Du vet att dom mesta release grupperna får tag på sina kopior genom hela processen när det paketeras och skickas etc? Så försöker du bara förklara för mig vad "guld" betyder eller var det något argument i mot det jag försökte säga?

Angående releasegrupperna så vet jag om det mycket väl och tycker det är jäkla synd.
Ska det crackas så borde det ske efter releasedagen så att spelföretagen får chans att få in så mycket pengar som möjligt, men de är så jävla kåta att hinna först inom scenen så det är ju bedrövligt.
Dock gav jag bara en förklaring varför det tar sån tid från att spelet gått guld till att det släpps i butik vilket var ett svar på din fråga om varför det tog så lång tid från att spelet gått guld till att det släpps.
Spelföretagen vill att så många som möjligt ska köpa sitt spel, och skulle det släppas vid olika tidpunkter i olika städer/länder så gissar jag på att risken att spelet piratkopieras ännu mer av dem som blir otåliga av att läsa sina internetkompisars kommentarer hur kul de har med spelet etc etc..
Och skulle spelet få dålig kritik så minskar risken att folk köper det i senaresläppta länder.
Det ligger nog en ren ekonomisk strategi bakom det hela att det tar tid tills spelet släpps.
(Poncho föreslog också att det kan ha med att få lite extra tid med marknadsföring att göra)

Kan inte riktigt se hur du fick det hela till något slags personligt angrepp, det var verkligen inget argument mot dig och det var inte min mening att du skulle känna så. Förlåt förlåt förlåt *krälar i stoftet*

För övrigt om någon undrar över termen att spelet gått guld, Fz Wiki:
Gone gold betyder att spelet är färdigutvecklat; koden sänds till cd/dvd-pressarna för massupptryckning och manual, omslag med mer tillverkas. Uttrycket kommer från de guldfärgade masterskivor som används vid cd-pressning.
http://wiki.fz.se/Gone_gold

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Så om det gått guld redan, varför vänta så länge med att ge ut det i butikerna? Kommer ju dyka upp om ett par dagar på någon torrentsite, vilket är otroligt tråkigt för dom.

Förmodligen för att det tar ett tag att få ut det i butikerna om man vill släppa det samtidigt överallt.

Sen kan de ju dock släppa det över nätbutikerna när som helst! Det borde de onekligen göra direkt.

Medlem

^- Brukar ta vissa företag knappt en vecka att få ut det över hela världen från att det gått guld ibland, så förstår inte varför det ska ta över en månad för Dawn of War II

Medlem

Det är bara Space Marines som har en kampanj, de andra lagen är multiplayer-only.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Brukar ta vissa företag knappt en vecka att få ut det över hela världen från att det gått guld ibland, så förstår inte varför det ska ta över en månad för Dawn of War II

Eftersom det är beta först

Skrivet av Dr.Muller:

Det är bara Space Marines som har en kampanj, de andra lagen är multiplayer-only.

Va? Det suger ju.

Varför står det då att man kan antingen hjälpa kejsaren eller krossa mänskligheten?
Det är ju trist om det inte är flera kampanjer. Skulle inte förvåna mig att de tänker släppa expansioner som med "Winter assault". Usch snåljåpar, "I sense fail".


signatur
Medlem

Som jag har längtat!

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:

Det är bara Space Marines som har en kampanj, de andra lagen är multiplayer-only.

Är det sant? Fyfan vilken besvikelse i så fall!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Dr.Muller:

Det är bara Space Marines som har en kampanj, de andra lagen är multiplayer-only.

Är det sant? Fyfan vilken besvikelse i så fall!

Det är sant: http://en.wikipedia.org/wiki/Dawn_of_War_II#Campaign

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Dr.Muller:

Det är bara Space Marines som har en kampanj, de andra lagen är multiplayer-only.

Va? Det suger ju.

Varför står det då att man kan antingen hjälpa kejsaren eller krossa mänskligheten?
Det är ju trist om det inte är flera kampanjer. Skulle inte förvåna mig att de tänker släppa expansioner som med "Winter assault". Usch snåljåpar, "I sense fail".

Som att inte släppa 3 olika versioner av samma spel där alla har varsin kampanj är snålt? Blizzards beslut när det gäller Starcraft 2 är ju bara urlöjligt. Hellre en expansion för 300 än ett helt nytt spel för 500, Blizzard har verkligen sjunkit i förtroende hos mig.

Medlem

Har bokat, får se om det lever upp till förväntningarna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Dr.Muller:

Det är bara Space Marines som har en kampanj, de andra lagen är multiplayer-only.

Va? Det suger ju.

Varför står det då att man kan antingen hjälpa kejsaren eller krossa mänskligheten?
Det är ju trist om det inte är flera kampanjer. Skulle inte förvåna mig att de tänker släppa expansioner som med "Winter assault". Usch snåljåpar, "I sense fail".

Hehe, för att göra mig lite lustig, men efter vad jag hört om 40K's universum så är ju kejsaren rätt så duktig själv på att krossa mänskligheten
Allt är helt genomevil i 40 K
"Oh, vi misstänker att chaos kan finnas bland människorna på den här planeten.. Ah men då tar vi o utplånar hela planeten så kan vi vara ganska säker att vi dödat alla chaos anhängare" :heart:

123
Skriv svar