Dawn of War II har gått guld

Medlem
Skrivet av lordnizze:

Som att inte släppa 3 olika versioner av samma spel där alla har varsin kampanj är snålt? Blizzards beslut när det gäller Starcraft 2 är ju bara urlöjligt. Hellre en expansion för 300 än ett helt nytt spel för 500, Blizzard har verkligen sjunkit i förtroende hos mig.

Vi får väl se om kvalitén på kampanjerna väger upp vad man får betala för spelen. Har fortfarande väldigt höga förhoppningar på det spelet.

/ LordDaimos

Medlem

Sweet. Kommer plocka upp det efter arbetet sen när det finns i butik.

Medlem
Skrivet av lordnizze:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Dr.Muller:

Det är bara Space Marines som har en kampanj, de andra lagen är multiplayer-only.

Va? Det suger ju.

Varför står det då att man kan antingen hjälpa kejsaren eller krossa mänskligheten?
Det är ju trist om det inte är flera kampanjer. Skulle inte förvåna mig att de tänker släppa expansioner som med "Winter assault". Usch snåljåpar, "I sense fail".

Som att inte släppa 3 olika versioner av samma spel där alla har varsin kampanj är snålt? Blizzards beslut när det gäller Starcraft 2 är ju bara urlöjligt. Hellre en expansion för 300 än ett helt nytt spel för 500, Blizzard har verkligen sjunkit i förtroende hos mig.

Snälla, läs på lite. Starcraft 2 wings of liberty blir huvudspelet. Resten blir expansioner precis som wow med 2 exp. Sedan så kommer blizzard att lägga till saker till multi player för varje expansion

Att du nämner priser är ju roligt i sig, dem har aldrig sagt hur mycket det kommer att kosta, bara rena spekulationer.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Dr.Muller:

Det är bara Space Marines som har en kampanj, de andra lagen är multiplayer-only.

Va? Det suger ju.

Varför står det då att man kan antingen hjälpa kejsaren eller krossa mänskligheten?
Det är ju trist om det inte är flera kampanjer. Skulle inte förvåna mig att de tänker släppa expansioner som med "Winter assault". Usch snåljåpar, "I sense fail".

Hehe, för att göra mig lite lustig, men efter vad jag hört om 40K's universum så är ju kejsaren rätt så duktig själv på att krossa mänskligheten
Allt är helt genomevil i 40 K
"Oh, vi misstänker att chaos kan finnas bland människorna på den här planeten.. Ah men då tar vi o utplånar hela planeten så kan vi vara ganska säker att vi dödat alla chaos anhängare" :heart:

Hehe riktigt så illa är det inte, först går de oftast ner med Imperial Guard, skulle de inte riktigt räcka till så kanske de lyckas övertala något space marine chapter att hjälpa dem. Skulle de oxå gå nit och planeten inte är speciellt viktig så virusbombar man den. Mission accomplished!
Skulle det vara en planet man vill behålla så skeppar man bara dit fler Imperial Guard regimenten. Att några miljoner soldater dör är för Imperiet inget att sörja, de finns många miljoner fler att ta av!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

LocSin, så sant så sant
Hörde rykte om att de påbörjat ett 40K online,, Lär nog dröja några år, men när det väl kommer så ska jag sätta mig in i 40K's värld lite mer

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av lordnizze:

Som att inte släppa 3 olika versioner av samma spel där alla har varsin kampanj är snålt? Blizzards beslut när det gäller Starcraft 2 är ju bara urlöjligt. Hellre en expansion för 300 än ett helt nytt spel för 500, Blizzard har verkligen sjunkit i förtroende hos mig.

Vi får väl se om kvalitén på kampanjerna väger upp vad man får betala för spelen. Har fortfarande väldigt höga förhoppningar på det spelet.

/ LordDaimos

Om de är fullprisspel så finns det ingenting som kan motivera köp av alla delar för ca 1'300kr tillsammans.

Med tanke på att Blizzard inte heller släppt någonting bra sedan Starcraft 1, så lär ett sådant köp heller inte ge valuta för pengarna.

Medlem

Ohhhh! KAn inte vänta till betan, och inte till release heller! Äntligen ska man få kicka lite rumpa med trofasta Adeptus Astartes!

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av lordnizze:

Som att inte släppa 3 olika versioner av samma spel där alla har varsin kampanj är snålt? Blizzards beslut när det gäller Starcraft 2 är ju bara urlöjligt. Hellre en expansion för 300 än ett helt nytt spel för 500, Blizzard har verkligen sjunkit i förtroende hos mig.

Vi får väl se om kvalitén på kampanjerna väger upp vad man får betala för spelen. Har fortfarande väldigt höga förhoppningar på det spelet.

/ LordDaimos

Om de är fullprisspel så finns det ingenting som kan motivera köp av alla delar för ca 1'300kr tillsammans.

Med tanke på att Blizzard inte heller släppt någonting bra sedan Starcraft 1, så lär ett sådant köp heller inte ge valuta för pengarna.

Inget bra sedan SC? Ja du, din smak är originell då.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Lambo:

Ett givet köp!

- Via steam!

Inaktiv

jag vill ha Imperial Guard

Medlem

Så många bra spel som kommer runt samma datum.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fanboi-kriget har redan börjat?
En "dålig" grej med DOW2 får fanboisen att skrika "MEN BLIZZARD OCH SC2 DÅÅÅ!!!!!". Lite underhållande.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

LocSin, så sant så sant
Hörde rykte om att de påbörjat ett 40K online,, Lär nog dröja några år, men när det väl kommer så ska jag sätta mig in i 40K's värld lite mer

Om du läser böcker kan jag ju rekomendera att beställa lite Black Library böcker, finns ett antal rätt trevliga serier, t.ex. Horus Heresy, Gaunts Ghosts, Space Wolf, Ciaphas Cain. Speciellt då Horus Heresy för den som vill veta mer.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

For the Emperor!! let the slaughter begin at 20:e February!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av lordnizze:

Som att inte släppa 3 olika versioner av samma spel där alla har varsin kampanj är snålt? Blizzards beslut när det gäller Starcraft 2 är ju bara urlöjligt. Hellre en expansion för 300 än ett helt nytt spel för 500, Blizzard har verkligen sjunkit i förtroende hos mig.

Vi får väl se om kvalitén på kampanjerna väger upp vad man får betala för spelen. Har fortfarande väldigt höga förhoppningar på det spelet.

/ LordDaimos

Om de är fullprisspel så finns det ingenting som kan motivera köp av alla delar för ca 1'300kr tillsammans.

Med tanke på att Blizzard inte heller släppt någonting bra sedan Starcraft 1, så lär ett sådant köp heller inte ge valuta för pengarna.

De har släppt spel som är oftast färdiga när de kommer ut för att sedan förbättras, jag menar de patchar väl fortfarande Starcraft? Det är runt 10 år sedan.

Sen att du inte gillar att det finns hjältar i Warcraft 3 och att du ogillar strategispel är ju annars en ganska subjektiv fråga.

But I beg to defer på din ståndpunkt att de inte har släppt något bra för annars skulle ju inte de slå sålda kopior-rekord gång på gång. Själv så passar inte spelen för mig men de är inte dåliga bara för de.

Medlem
Skrivet av ImpossibleFFS:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av lordnizze:

Som att inte släppa 3 olika versioner av samma spel där alla har varsin kampanj är snålt? Blizzards beslut när det gäller Starcraft 2 är ju bara urlöjligt. Hellre en expansion för 300 än ett helt nytt spel för 500, Blizzard har verkligen sjunkit i förtroende hos mig.

Vi får väl se om kvalitén på kampanjerna väger upp vad man får betala för spelen. Har fortfarande väldigt höga förhoppningar på det spelet.

/ LordDaimos

Om de är fullprisspel så finns det ingenting som kan motivera köp av alla delar för ca 1'300kr tillsammans.

Med tanke på att Blizzard inte heller släppt någonting bra sedan Starcraft 1, så lär ett sådant köp heller inte ge valuta för pengarna.

De har släppt spel som är oftast färdiga när de kommer ut för att sedan förbättras, jag menar de patchar väl fortfarande Starcraft? Det är runt 10 år sedan.

Sen att du inte gillar att det finns hjältar i Warcraft 3 och att du ogillar strategispel är ju annars en ganska subjektiv fråga.

But I beg to defer på din ståndpunkt att de inte har släppt något bra för annars skulle ju inte de slå sålda kopior-rekord gång på gång. Själv så passar inte spelen för mig men de är inte dåliga bara för de.

Ett spel som säljer bra behöver inte vara bra. Strategi är för övrigt en favorit hos mig, det har dock aldrig släppts ett bra spel i Warcraft-serien.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ett spel som säljer bra behöver inte vara bra. Strategi är för övrigt en favorit hos mig, det har dock aldrig släppts ett bra spel i Warcraft-serien.

Det är helt klart sant att bara för att ett spel säljer bra så behöver det inte vara bra.
Men angående Warcraft så borde jag få säga att på sin tid, när det släpptes, så var Warcraft 1 och även 2 ett av de största och bästa spelen inom sin kategori. Idag står de sig inte såklart, men på sin tid då var de stora

Medlem

Detta komemr bli gameplay perfektion!

Medlem

sitter och laddar ner betan nu yesss

Medlem

Glöm inte posta dina första intryck, warrior. Lycka till där inne!

Medlem

efter första dow 2 matchen så är jag lite kluven. för det första. Detta känns VERKLIGEN som CoH nästan för mycket för sitt bästa.
CoH var inte ett dåligt spel tvärt om det var otroligt. men som sagt så har det en stup inlärnings kurva och väldig o förlåtande
mot spelare som är nya eller klantar speciellt i början.
vilket kunde vara väldig frusterande.

det som jag märker och gillar är hur alla units känns mer "down to earth" och mer realistiska. tex en space marines squad kan oftast ge en annan ras mostsvarande squad en match men dom dör direkt om det blir en direkt träff av en tank och liknande. från till skillnad från dow 1 där en tank kan skjuta skott efter skott om alla units reser sig varje gång.
sen så har squad units inte en chans mot tankar och sånt om man inte har uppgraderat squaden med nån missile eller nån granat. tex jag sköt en grav tank med endast bolters från fyra tactical squad och tanken tog typ 5 i skada var 15 sekund. och tanken hade runt 1700 i hp tror jag att det var.

asså jag måste spela mer för att känna efter och se. jag kommer utan tvekan att skaffa detta på realese. det blir vara att vänja sig för när mansjälv har kommit från mer traditionella rts spel så blir det en omställning.

Men jag kan säga till alla. Om ni har spelat CoH så ja det är det ni kommer att få då detta känns som CoH med warhammer 40k skin på. men det känns ända fräsch och grym och det känns INTE som en mod som vissa spel kan kännas.
sen är jag en stor fan utav warhammer 40k universumet så det gör detta spel till ett måste.

mer kan komma sen men nu måste jag sova god natt

Medlem

Tack så mycket, Warrior! Själv kunde jag inte köra CoH då jag inte tycker om RTS i andra världsstridsmiljö, men tyckte gameplayet var riktigt intressant. Så om detta är som CoH, lite förbättringar och 40k. Mums!

Medlem

signatur

www.spelkult.se - Spelkult

For the Emperor!!!

Laddar ner beta as we speak =D

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Dr.Muller:

Det är bara Space Marines som har en kampanj, de andra lagen är multiplayer-only.

Va? Det suger ju.

Varför står det då att man kan antingen hjälpa kejsaren eller krossa mänskligheten?
Det är ju trist om det inte är flera kampanjer. Skulle inte förvåna mig att de tänker släppa expansioner som med "Winter assault". Usch snåljåpar, "I sense fail".

Hehe, för att göra mig lite lustig, men efter vad jag hört om 40K's universum så är ju kejsaren rätt så duktig själv på att krossa mänskligheten
Allt är helt genomevil i 40 K
"Oh, vi misstänker att chaos kan finnas bland människorna på den här planeten.. Ah men då tar vi o utplånar hela planeten så kan vi vara ganska säker att vi dödat alla chaos anhängare" :heart:

Kejsaren gör längre inte så mycket, han är nästan död. Hans kropp sitter på den gyllene tronen på jorden, hans uppgift nu är att hålla Chaos gudarna i shackt och se till att människorna har tillgång till warpen så dem kan färdas och komminucera över galaxen. Hans kropp är nu ett skal som bara håller vid liv ett fåtal celler, men bara det räcker för att han ska fortsätta vara en av de mäktigaste entiteterna i galaxen som någonsin existerat, SÅ awesome är han!


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Kejsaren gör längre inte så mycket, han är nästan död. Hans kropp sitter på den gyllene tronen på jorden, hans uppgift nu är att hålla Chaos gudarna i shackt och se till att människorna har tillgång till warpen så dem kan färdas och komminucera över galaxen. Hans kropp är nu ett skal som bara håller vid liv ett fåtal celler, men bara det räcker för att han ska fortsätta vara en av de mäktigaste entiteterna i galaxen som någonsin existerat, SÅ awesome är han!

That's pretty fu**ing manly!

Tankar betan förfullt just nu, hoppas på awesomeness.

Medlem

usch.. spelade till fem inatt, och efter en stunds sovande så rings jag och väcks vid tio *urk* nåja,, blir tid för mer spelande då helt enkelt (Bara man nu inte DÖR som den dära killen på lanet *LOL* Jag får väl försöka äta lite)

Spelet är ganska eget på något sätt,, känns som en blandning mellan Dawn of War 1 och Company of Heroes med en svag influence från Warcraft 3 (man har en hjälte, och den kan man levla, men de är inte lika imba som i War3 utan kan dödas ganska lätt).
Älskar spelet

Medlem

Dang...
"This game is currently not available, please try again at a later time."

T__T

EDIT: Ah, verkar som att någ felade med nerladdningen, den låg bara på 1,5gb, nu när jag tankar om den blev den på över 2gb ^^
Håller tummarna...

EDIT 2: No luck so far... Har installerat om det 3 gånger nu, det är typ som att den inte märker av att jag har Soulstorm och tror att jag vill spela på Open Beta eller nåt :S

Medlem

Trevligt att man har tillgång till en Venerable Dreadnought!

Film


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av warrior:

det som jag märker och gillar är hur alla units känns mer "down to earth" och mer realistiska. tex en space marines squad kan oftast ge en annan ras mostsvarande squad en match men dom dör direkt om det blir en direkt träff av en tank och liknande. från till skillnad från dow 1 där en tank kan skjuta skott efter skott om alla units reser sig varje gång.

Otroligt dåligt och "orealistiskt" i förhållande till brädspelet, där en Space Marine är närmast odödlig jämförd med andra klasser. Till och med Chaos och Eldar frukar en fullt utrustad squad.

Tyckte själv att DoW 2 var för mycket CoH och för lite DoW, en besvikelse, helt klart.

123
Skriv svar