Lika som bär, örfilar och mäns rätt att slå kvinnor

Inaktiv
Lika som bär, örfilar och mäns rätt att slå kvinnor

Det pratas mycket om nya Alice i underlandet just nu. Jag vet flera kompisar som skulle välja att se den före att se Megan Fox naken, så ja, den är ganska hypad.
Själv bryr jag mig inte, tycker den ser ut alldeles för mycket som en barnfilm på trailern. Men efter att ha sett nämnda trailer så kunde jag ha svurit på att det var Gwyneth Paltrow som spelade Alice.
Så var dock inte fallet, huvudrollen innehas nämligen av Mia Wasikowskilainentypskyylöskeia eller nåt i den stilen.

Men visst är de lika, tycker definitivt Mia ser ut som en ung Gwyneth.

Nu till lite roligare saker, nämligen den indiska showen Dadagiri. Såg den här videon för ganska länge sen, men eftersom jag påmindes om den idag av en kompis så tänkte jag dela med mig. Spreading the love så att säga. Om man med kärlek menar stenhårda örfilar.
Det finns en hel sida om videon på encyclopediadramatica och tydligen blev den så känd att den fick sin alldeles egen meme.
Personligen tycker jag de frekventa utropen av orden "How can she slap?!" samt grabbens gråtande under den efterföljande misshandeln är det roliga, men satan...
Han får till en rätt bra träff om man säger så, en riktigt jäkla GBTTK-smäll

Och nu måste jag säga en sak som vissa har svårt att acceptera:
MÄN FÅR SLÅ KVINNOR (under vissa omständigheter).

Kontroversiellt uttalande kanske en del skulle säga. Men allvarligt talat, om jag skulle få en örfil av en tjej förväntar jag mig att jag kan returnera en likadan utan reprimand, varken från omgivningen eller rättsväsendet (så länge vi inte båda åker dit för misshandel).
Viktigt att understryka är dock att slaget måste vara i paritet med kvinnans slag och självklart inte hårdare, t.ex. örfil vs. knuten näve.

Jag tycker med andra ord INTE att Ravi Bhatia, som grabben heter, gör rätt just eftersom han tar i alldeles för mycket. Ända från tårna som Baloo hade sagt. Men visst ska man få slå tillbaka, det ser jag som en självklarhet.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Lika som bär, örfilar och mäns rätt att slå kvinnor

Man ska ALDRIG så kvinnor, någonsin, och kvinnor ska inte slå män, det är jämlikhet, inte tand för tand...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar