Nedskärningar på AMD

Robot
MFC
Medlem
Nedskärningar på AMD

Vändningen kommer när dollarn kollapsat och en ny världsvaluta etablerat sig. Till detta ska läggas att resten av börserna såsom råvara, statspapper mm mm måste nå en balans och därefter kan det hända grejer.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Dollarn kollapsar ju pga av central bankerna i amerika. Dom skapar pengar från ingenting och sedan lånar ut pengarna till staten.

Snart kommer staten inte kunna låna mer pengar pga av att skulden är så stor.

Medlem

Centralbankerna? Har dom många centralbanker? Och det var väl mer så att i USA får du låna upp till hela beloppet för ditt hus, sen skrivs lånet på huset och inte på personen som tar lånet. Bankerna lånade sen pengar "som inte fanns" av varandra.
När folk kom på att de inte hade råd att bo kvar så gick de till bankerna och lämna in sitt hus+lån och då "försvann pengarna".

Vilket är en av de lättare förklaringarna.
Iaf. om jag har förstått det rätt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Intel är billigare än AMD om du kollar på prestanda per kr


signatur

I got a Goldenshower.

MFC
Medlem
Skrivet av bjosarn:

Centralbankerna? Har dom många centralbanker? Och det var väl mer så att i USA får du låna upp till hela beloppet för ditt hus, sen skrivs lånet på huset och inte på personen som tar lånet. Bankerna lånade sen pengar "som inte fanns" av varandra.
När folk kom på att de inte hade råd att bo kvar så gick de till bankerna och lämna in sitt hus+lån och då "försvann pengarna".

Vilket är en av de lättare förklaringarna.
Iaf. om jag har förstått det rätt.

Huslånen är en del, en mycket liten del, av en stor kaka. Vad som hänt är att finansinstitut har paketerat lån och "andra finansiella paket" och sålt vidare. Genom att få dessa paket värderade av kreditvärderingsföretag och dessutom fått dom att ge goda betyg så har man sålt dom via fonder och genom hela det globala finanssystemet till i princip varenda västland och östland så har man skapat en gigantisk bubbla. Man har skapat pengar av ingenting eftersom dessa "lån" och "finansiella produkter" egentligen är värdelösa. Märks framförallt på räddningspaketen som överträffar allt annat människan sätt till storleken, iaf räknat till antalet nollor. USA har nu pumpat in mer pengar i detta ruttna system bara under förra året än vad man lagt på hela WW1, WW2, Vietnam-, Korea-, NASAs totala budget EVER, Irakkriget och kalla kriget allt inräknat. Ofattbara $8 Biljoner dollar har federal reserve m.fl. pumpat in i systemet. Det är inte frågan om dollarn kollapsar utan NÄR.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Det går dåligt för alla, börjar i råvaro/industri och rullar ner för backen rakt in i resterande hållplatser. Tekniken ligger nog långt bak i detta.

Dollarn är ju patetisk just nu! Vad kommer hända igentligen ekonomisk katastrof? Hoppas ändringar sker.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Avstängd

Förstår ingenting med denna "kris" så jag håller mig utanför sålänge inte mina pengar försvinner...

Medlem

Jordens undergång...eller nej.. Människans undergång är nära.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skrivet av Remus:

Jordens undergång...eller nej.. Människans undergång är nära.

Är väl att ta i. Däremot kommer naturresurserna bli ännu viktigare och det monetära systemet förlorar värde.

Risken för konflikter kan/kommer även öka i större utsträckning. 3:e vkrgt kan vara närmre än vi tror.


signatur
Medlem

AMD! Bort! For the alliance! (Nvidia och Intel)


signatur

Jag äger.

Medlem
Skrivet av JonatanJJ:

AMD! Bort! For the alliance! (Nvidia och Intel)

AMD skapar konkurrens som ger dig dina Nvidia och Intel produkter till ett lägre pris.
Dags att för dig att hylla AMD kanske?

1
Skriv svar