nya 3dkortet funkar ej!

Medlem
nya 3dkortet funkar ej!

Tja,

köpte powercolors ati radeon agp x1950pro 512mb 3dkort, och har försökt installera det hela dagen.. fattar inte vad jag gör fel, först gick allt fint fint, jag avinstallerade alla gamla 3dkorts drivrutiner innan jag plocka bort det gamla kortet, la sedan in det nya och installerade drivrutinerna, plötsligt stängdes datorn av automatiskt och försöker starta om, sen håller den på så här, jag har försökt med att om installera 100 gånger men det blir samma skit endå..

fattar inte riktigt vad som är felet blir helt tokig! kan det var så att kortet kräver för mkt ström och datorn automatiskt stängs av? om så, hur fixar jag det!=! yargh

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=330648&view=detailed#acc...

datorn är en pentium 4
3.2 ghz
1024mb ram
windows xp

tacksam för hjjjälpppp

Medlem

Om det nu skulle vara så att den kräver för mycket ström så är det inte lätt för oss andra att veta eftersom du inte har skrivit vad du har för nättagg!

nj
Medlem

Windows XP startar som standard om automatiskt om det uppstår en BSOD, du kan stänga av det via Start -> Kontrollpanelen -> System -> Avancerat-fliken -> inställningar för Start och återställning -> bocka ur starta om automatiskt.

Se om du får en BSOD istället för automatisk omstart och skriv vad felmeddelandet är isåntfall.

Medlem

groggy problemet är att jag inte vet vad jag har för nättagg! står inte hur mkt watt det är i den, bara 12 volt, kortet ska kräva 450 watt som komplett tyvär inte informerade om, men jag ska inte skylla ifrån mig haha

kan man kolla hur mkt watt nätagget är via datorn? troligast verkar det ju vara nätagget som generar för lite watt nu när man googlat igenom lite, plus så startas inte datorn om helt automatiskt direkt när man startar, utan det tar någon minut, jag brukar hinna komma in till windows sen poff startas datorn om, och jag får ingen varning eller nåt eller nåt system fel, testade sätta tillbaks mitt gamla kort och då fungerade datorn normalt

nj, ska testa din idé på tisdag då jag tyvär inte är hemma förrens då

tack för svaren förresten

nj
Medlem

Du kan inte se hur kraftfullt nätagg du har via mjukvara, enda sättet att se det är att öppna chassit och läsa på etiketten som brukar sitta på sidan av det.

Inaktiv

Som nj säger, läs på agget.

Byte till ATI då kan det vara idé att ominstallera OS.

Det finns som sagt inställningar där man bla bla ... se nj:s svar.

Det finns en liten möjlighet att något blir överhettat också.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

problemet är att det inte står hur mkt watt det är på nätagget, jag har redan plockat ut den från chassit men det står bara 12 volt :S

Unix vad menar du med att det kan vara en ide att ominstallera OS, bara för man har ATI kort?

tack för svaren

nj
Medlem
Skrivet av ghoül:

problemet är att det inte står hur mkt watt det är på nätagget, jag har redan plockat ut den från chassit men det står bara 12 volt :S

Unix vad menar du med att det kan vara en ide att ominstallera OS, bara för man har ATI kort?

tack för svaren

Ajdå, är det en märkesdator du sitter med?

Att installera om Windows är inget som behövs pga det är ett kort med ATI:s kretsar. Däremot så kan det ibland behövas när man byter från en tillverkare till en annan. Har själv ofta märkt av prestandaökningar när jag installerat om Windows vid grafikkortsbyten mellan ATI/nVIDIA pga Windows är rätt dåligt på att hantera hårdvaruförändringar.

Att det startar om först när Windows kommit igång kan vara ett tecken på just mjukvaruproblem, iom problemen uppstår när drivrutiner laddas.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av ghoül:

problemet är att det inte står hur mkt watt det är på nätagget, jag har redan plockat ut den från chassit men det står bara 12 volt :S

Unix vad menar du med att det kan vara en ide att ominstallera OS, bara för man har ATI kort?

tack för svaren

Ajdå, är det en märkesdator du sitter med?

Att installera om Windows är inget som behövs pga det är ett kort med ATI:s kretsar. Däremot så kan det ibland behövas när man byter från en tillverkare till en annan. Har själv ofta märkt av prestandaökningar när jag installerat om Windows vid grafikkortsbyten mellan ATI/nVIDIA pga Windows är rätt dåligt på att hantera hårdvaruförändringar.

Att det startar om först när Windows kommit igång kan vara ett tecken på just mjukvaruproblem, iom problemen uppstår när drivrutiner laddas.

japp, ett par år gammal dator från packard bell, på baksidan av datorn står det AC input 220-230 vac sedan 12 volt, kan det vara 220-230 watt dem menar?

stängde av automatisk omstart vid advancerat fliken vid system, och testade med att sätta in det nya kortet igen, kommer fram till windows sen efter några sekunder poff blir skärmen svart, det flimrade till någon sekund innan, sen känns det som datorn startas om men skärmen håller sig svart och datorn är fortfarande igång, så jag får stänga av datorn manuelt..

vad tror ni? är det nätagget eller är det något fel på kortet? köpte de för snart en vecka sen så om det är något fel är det väl dags att ringa in till komplett innan det är försent för att byta eller lämna tillbaks

Medlem

220-230 är nog inte watt utan vilken typ av strömuttag som man ska ha.(220-230V alltså)

1
Skriv svar