På jakt efter DVD-brännare

Medlem
På jakt efter DVD-brännare

Tja

Jag letar efter en DVD-läsare/brännare som kan bränna Double Layer skivor, sådana stora med 8GB, helst med ett rimligt pris. Den ska givetvis vara bra också

Jag är inget snille på hårdvara, speciellt inte detta, så finns det någon kunnig själ här på FZ som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv
Skrivet av skauninG:

Tja

Jag letar efter en DVD-läsare/brännare som kan bränna Double Layer skivor, sådana stora med 8GB, helst med ett rimligt pris. Den ska givetvis vara bra också

Jag är inget snille på hårvara, speciellt inte detta, så finns det någon kunnig själ här på FZ som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!

ganska kul att du skrev att du inte är speciellt bra på hårvara, med tanke på din apas frisyr

Inaktiv

Det finns sådana nya brännare för under 350 kr i butik.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Tips kan vara att köpa Sata, då Pata(IDE) håller på att försvinna. Dessutom är sata snabbare och smidigare, kanske inte vid installation av operativ i början, men det borde fixa sig

Medlem

mja, överföringshastigheten påverkas väl inte när det gäller dvd-brännare. däremot är pata som sagt på väg bort, och har man ett nyare moderkort med endast en pata-plats är det bra att spara den till hårddisken om man fortfarande har en gammal


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

mja, överföringshastigheten påverkas väl inte när det gäller dvd-brännare. däremot är pata som sagt på väg bort, och har man ett nyare moderkort med endast en pata-plats är det bra att spara den till hårddisken om man fortfarande har en gammal

Kan man inte ha 2-3 enheter på varje pata?

Medlem

jo, men om man kör os:et från en pata-disk är det inte optimalt att ha brännaren på samma...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar