Jävla klantarsel!

Flakmonkey
Jävla klantarsel!

Alla blir nog irriterade på sig själva ibland, när man gör såna där dumma små misstag som man aldrig lär sig av - det händer iaf mig varje dag. Idag har jag dock för första gången på ett rätt bra tag blivit rejält jävla förbannad på mig själv och min klantighet. Ni som läste gårdagens blogginlägg vet att jag ska spendera helgen i Skåne med goda vänner och att SJ ställde till det en aning för mig, men nu har det visat sig att SJ bara var ett miniirritationsmoment mot det som jag själv orsakat.

Glad i hågen kom jag nämligen för inte alltför länge sedan till Stockholms Central för att hoppa på tåget och som så många andra ställde jag mig framför den stora tavlan för att se när tåget skulle gå och från vilken perrong. Något förundrad tvingades jag dock konstatera att mitt tåg inte fanns där och jag började genast ana oråd, oråd som bekräftades sekunden senare då jag ryckte fram min biljett. Det stor ju för i helvete 03-05 på den och inte 03-04. Var helt säker på att jag valde 04 när jag bokade den men uppenbarligen inte.

Så vad gör jag då? Jo jag sliter förstås fram laptopen, pluggar in 3g-modemet och ser vad det finns för alternativ och tack varje SJ:s kassa tåg så är alternativen inte särskilt många. Visserligen skulle jag kunna betala 1300 spänn för andra klass med SJ senare ikväll, men den glädjen tänker jag ju inte ge dem så istället fick det bli Veolia-tåget som går 19:00 och bara kostar 400 spänn. Det går dock inte direkt till Helsingborg vilket tvingar mig till att byta i Lund (inte Hässleholm som planerat eftersom Skånetrafiken uppenbarligen inte vill köra därifrån nattetid) vilket innebär att jag kommer vara framme i HBG 02:00. Om allting klaffar ska tilläggas - blir det förseningar kan jag ju bli fast i Lund fram tills morgontimmarna då det sista tåget därifrån går strax innan 02:00 om jag inte minns helt fel.

Förbannad är jag som sagt, men samtidigt är det svårt att inte se det komiska i det. Visst jag kommer komma fram några timmar senare och jag kommer bli lite fattigare på grund av det, men egentligen drabbar det inte någon som egentligen har bråttom eller någon fattig så det är ju knappast någon katastrof. Och ska jag se det från den ljusa sidan så kommer jag åtminstone ha en kul historia att dra när jag ska mingla med människor i helgen ^^

#blogg

Jävla klantarsel!

Aldrig kul att spendera sina hårdförtjänta pengar. En gång gjorde jag en liknande miss när jag skulle till Stockholm, det blev att boka om på flygplatsen, för ynka 2500:- Jag hatar SAS sedan dess...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar