Vilka av dessa spel kan jag förvänta mig spela på min dator?

Inaktiv
Vilka av dessa spel kan jag förvänta mig spela på min dator?

Hej, jag vet inte så mycket om hur min GPU och CPU står sig på min "lan-dator".
Den har följande:

AMD 64 3700+
Radeon X1950GT 512MB
1GB DDR3200 RAM

Vilka spel av följande kommer jag kunna spel med stabil framerate (På låga inställningar med en upplösning på ca. 1280x1024).

Neverwinter Nights 2
The Witcher
Oblivion
Civilization IV
Call of Juarez

Tack i förväg för svar, har ni någon aning på någon av dem? Minimum krav och rekommenderat brukar aldrig stämma riktigt bra...


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

civ 4 är iaf inga som helst problem, det körde jag på en celeron med ett geforce 2 förut. oblivion borde funka ganska bra, rullar fint med höga inställningar på min c2d+x1950pro så drar du ner lite på effekterna så borde ditt GT klara jobbet även om processorn inte är jättehet

de andra har jag inte testat...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Jo, korde Oblivion med prollen forrut, men visste inte vad graffekortet klarade (ar val en "budget version" av XT som jag fattat det?).

Tack for svaret. Vad tror ni om NWN 2 och The Witcher do?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

mja, en budgetversion av Pro snarare. men skillnaden är inte såå stor

http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/

här kan du jämföra lite och bilda dig en uppfattning...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

nj
Medlem

Oblivion och Civ 4 spelade jag relativt problemfritt med min gamla Athlon XP 2500+@3200+, 2GB PC3200-minne och Radeon 9800 Pro (Civ4)/Geforce 7600GT (Oblivion) i 1280x1024.
Ett X1950GT är rätt rejält mycket bättre än det 7600GT jag hade, och spelet flöt på helt ok för mig så din processor och grafikkort bör inte ställa till med problem, att du bara har 1GB minne kan iofs orsaka lite höga laddningstider och att det ibland kanske inte flyter så bra när Windows måste leka med swap-filen för att frigöra minne.

Angående NWN2 så finns det en tråd i BioWares NWN2-forum som har "grafikkortsrankning" för vilka kort som är bra för spelet. Nu har jag förvisso inte spelat NWN2 alls själv, men en gissning är att det kan vara att minnesmängden blir den största boven i dramat.

The Witcher har jag en bekant som spelar med en Athlon 65 3500+, då har han förvisso ett Geforce 8800GT i burken, men det kortet blir rätt rejält begränsat av processorn. Skulle gissa på att det åter är minnesmängden som kan orsaka rätt enorma laddningstider (vilket The Witcher verkar lida av delvis pga kartornas storlek som jag förstått det).

1
Skriv svar