Call of Duty patchas inom kort

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av The flying Meatball:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av xyanide:
Skrivet av _jozo_:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av _jozo_:

Spelet är redan dött, så varför patcha? ^^

Klanscenen lämnade inte Cod4, och Publiclirarna gick tillbaka till Cod2 efter 4 veckor...

Jag tycker det är synd att Activision har kommit på den dumma idéen att släppa ett nytt lir varje år...Det blir bara framstressat + att Treyarch är dåliga...

ja,,ännu en som snackar vitt o brett,,Du bör nog kolla upp det lite närmare sås er du nog att spelet är långt ifrån dött. bara för du slutat lira det så är det ju inte dött för andra.

Sedan förstår jag inte klanket på Treyarch. Vilka spel har inte fel o brister??

Säg några stora ligor eller klaner som lirar cod5 lika mycket som cod4?

Kolla på antalet spelare som lirar cod2/4 jämfört med cod5?

vad har det med något att göra? spelet är fortfarande långt ifrån dött oavsett hur många spelare de andra två spelen har.

För att vara ett CoD spel så är det dött.

CoD 4 har någonstans runt 20000 spelare och 5000 klaner

CoD 2 har mellan 7 och 8000 spelare och 3000 klaner

CoD 5 har mindre än 4000 spelare och runt 200-300 klaner

Var har du fått de siffrorna ifrån? nät jag kör cod waw så är det oftast över 200 000 pers som spelar.

CoD 2:
http://www.game-monitor.com/search.php?game=cod2&vars=

CoD 4:
http://www.game-monitor.com/search.php?game=cod4&vars=

Cod 5:
http://www.game-monitor.com/search.php?game=codwaw

Players: 6,854

Bra att siffrornar du citerar från sidorna du postar är dubbelkollade. Det är 3/4 fler spelare än du påstod.

Du vet att det ändras i och med olika tidszoner runt om i världen?


signatur

<3

Medlem

Lite off topic: snälla, sluta citera mer än nödvändigt, sidorna blir grymt långa då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av jovviz:

Du vet att det ändras i och med olika tidszoner runt om i världen?

Klart det gör - dock gör det endå ditt påstående felaktigt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av jovviz:

Du vet att det ändras i och med olika tidszoner runt om i världen?

Klart det gör - dock gör det endå ditt påstående felaktigt.

faktum kvarstår, CoD5 är ett epic failiure när det gälelr MP och hållbarhet. ^^

kl 21.30
CoD2 12,280
CoD4 40,046
CoD5 7,409

See the trend?

Medlem

Jag håller inte med - siffrorna säger det, men spelet är minst lika bra som de tidigare.

Förresten, vad sägs om att försöka hålla dig till ETT språk medan du skriver? Nog är väl inte det så svårt?

Edit: Förresten, du måste ta med i beräkningarna att 2:an och 4:an funnits tillgänglig längre också.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

För h-e lär er citera rätt, eller FZ, ta bort den funktionen, ska det vara så svårt...

Medlem
Skrivet av jovviz:
Skrivet av The flying Meatball:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av xyanide:
Skrivet av _jozo_:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av _jozo_:

Spelet är redan dött, så varför patcha? ^^

Klanscenen lämnade inte Cod4, och Publiclirarna gick tillbaka till Cod2 efter 4 veckor...

Jag tycker det är synd att Activision har kommit på den dumma idéen att släppa ett nytt lir varje år...Det blir bara framstressat + att Treyarch är dåliga...

ja,,ännu en som snackar vitt o brett,,Du bör nog kolla upp det lite närmare sås er du nog att spelet är långt ifrån dött. bara för du slutat lira det så är det ju inte dött för andra.

Sedan förstår jag inte klanket på Treyarch. Vilka spel har inte fel o brister??

Säg några stora ligor eller klaner som lirar cod5 lika mycket som cod4?

Kolla på antalet spelare som lirar cod2/4 jämfört med cod5?

vad har det med något att göra? spelet är fortfarande långt ifrån dött oavsett hur många spelare de andra två spelen har.

För att vara ett CoD spel så är det dött.

CoD 4 har någonstans runt 20000 spelare och 5000 klaner

CoD 2 har mellan 7 och 8000 spelare och 3000 klaner

CoD 5 har mindre än 4000 spelare och runt 200-300 klaner

Var har du fått de siffrorna ifrån? nät jag kör cod waw så är det oftast över 200 000 pers som spelar.

CoD 2:
http://www.game-monitor.com/search.php?game=cod2&vars=

CoD 4:
http://www.game-monitor.com/search.php?game=cod4&vars=

Cod 5:
http://www.game-monitor.com/search.php?game=codwaw

det där är ju siffror för pc versionen,kan du inte ta fram ngt som visar totalt antal spelare online för alla plattformar som spelet/en har släppts till?,går ju liksom inte säga att spelet är dött genom att endast titta på pc-versionens antal användare.kollar den där sidan alla crackade servers oxå tro?jag tycker det blir helt missvisande att gå efter det när det gäller mutiplattform.
8) 18/1 söndag runt 21-22 tiden var det nästan 247000 personer som spelade cod5:waw på xbox360 iaf 8),det tycker jag låter riktigt riktigt riktigt bra.8)

Medlem

Siffror hit och dit,,tycker det är lustigt att dem som inte lirar spelet verkar veta bäst. Och tro dem gör det.
Finns fullt av spelare och servrar uppe då jag lirar, oavsett tid på dygnet. sedan kan ni bräka bäst ni vill om att spelet är dött,det är det endast då man loggar in och det ekar i serverlisten.
Tycker CoD WaW är klart bättre än 4an, men det är vad jag tycker. Dels så flyter det bättre och dels så fungerar rifles klart bättre för mig än 4ans moderna vapen, men det är ju en smaksak. Sedan är den inte enbart infonly och det ger lite omväxling. Större maps gör det i mitt tycke även bättre. Och modet WAR är förjävlaroligtbarasånivetdet.

Medlem
Skrivet av para_hjs:

För h-e lär er citera rätt, eller FZ, ta bort den funktionen, ska det vara så svårt...

Vem har gjort fel med citerandet?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Inga åtgärder mot den miffo spawningen?!

Jag spelar mycket och med många och har svårt att komma in på mina favoservrar då de är fulla - väldigt mycket folk för att vara ett "dött" spel... Det är klart, det kan ju vara skitsnack också. Av samma folk som inte fick cod5 i julklapp av mamma.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Inga åtgärder mot den miffo spawningen?!

Jag spelar mycket och med många och har svårt att komma in på mina favoservrar då de är fulla - väldigt mycket folk för att vara ett "dött" spel... Det är klart, det kan ju vara skitsnack också. Av samma folk som inte fick cod5 i julklapp av mamma.

En av dem lustigaste respawns är på Upheavel i CTF, där spawnar motståndarna närmare vår flagga ovh är man Axis så spawnar man till vänster i gräsallen bredvid dem 2 ihopsittande tågvagnarna nästintill deras flagg..riktigt strange, men det tar jag för spelet äger fett ändå.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av jovviz:

Du vet att det ändras i och med olika tidszoner runt om i världen?

Klart det gör - dock gör det endå ditt påstående felaktigt.

Nej

Under den tiden jag skrev den posten så var det runt 4000 spelare så mitt påstående är absolut inte fel. nu är det tex bara 1,700 spelare. men det kommer givetvis mer under dagen,kvällen då alla jänkare osv vaknar


signatur

<3

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:

det där är ju siffror för pc versionen,kan du inte ta fram ngt som visar totalt antal spelare online för alla plattformar som spelet/en har släppts till?,går ju liksom inte säga att spelet är dött genom att endast titta på pc-versionens antal användare.kollar den där sidan alla crackade servers oxå tro?jag tycker det blir helt missvisande att gå efter det när det gäller mutiplattform.
8) 18/1 söndag runt 21-22 tiden var det nästan 247000 personer som spelade cod5:waw på xbox360 iaf 8),det tycker jag låter riktigt riktigt riktigt bra.8)

För det är på PC som spelet hör hemma.
Om man tittar ur match synpunkter så ska man köra via pc då det är clanbase,esl och diverse andra ligor sen så har vi sponsorerna med. Det är också mer skill när det gäller PC-versionen. Inga Perks,Auto-Aim,Tanks,PPsH osv.
Och ja..sidan kollar crackade servrar.


signatur

<3

Medlem

Tror inte så mycket på Game-Monitor som källa för antal-spelare.
Jag kollade precis nu och enligt Game-monitor finns det 18 svenska servrar
och ingen som spelar i Sverige just nu. Kolla inne i WAW så får du en helt annan bild.

Medlem
Skrivet av jovviz:
Skrivet av BPR Cisco:

det där är ju siffror för pc versionen,kan du inte ta fram ngt som visar totalt antal spelare online för alla plattformar som spelet/en har släppts till?,går ju liksom inte säga att spelet är dött genom att endast titta på pc-versionens antal användare.kollar den där sidan alla crackade servers oxå tro?jag tycker det blir helt missvisande att gå efter det när det gäller mutiplattform.
8) 18/1 söndag runt 21-22 tiden var det nästan 247000 personer som spelade cod5:waw på xbox360 iaf 8),det tycker jag låter riktigt riktigt riktigt bra.8)

För det är på PC som spelet hör hemma.
Om man tittar ur match synpunkter så ska man köra via pc då det är clanbase,esl och diverse andra ligor sen så har vi sponsorerna med. Det är också mer skill när det gäller PC-versionen. Inga Perks,Auto-Aim,Tanks,PPsH osv.
Och ja..sidan kollar crackade servrar.

hmm,,vadå mer skill på pc,man använder ju en mus o tangentbord är ju bra mycket enklare att tex snipa med det?,du tror inte det är svårare att lära sig använda en handkontroll med sensitivity 10 och bli riktigt bra,det tycker jag är skillat..sen att spelet hör hemma på pc det får stå för dig,246000 spelare online höll inte med dig igår iaf.
vadå sponsorer,pc är inte ensamma om att ha ordnade spelformer med prispengar,sponsorer osv.. har du hört talas om tex major league gaming? dom har sponsorer+avlönar dom spelare/lag som platsar där...dock så finns inte cod5:waw med där ännu, men förhoppningsvis så kommer det oxå framöver
kolla här http://www.mlgpro.com/

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av BPR Cisco:

det där är ju siffror för pc versionen,kan du inte ta fram ngt som visar totalt antal spelare online för alla plattformar som spelet/en har släppts till?,går ju liksom inte säga att spelet är dött genom att endast titta på pc-versionens antal användare.kollar den där sidan alla crackade servers oxå tro?jag tycker det blir helt missvisande att gå efter det när det gäller mutiplattform.
8) 18/1 söndag runt 21-22 tiden var det nästan 247000 personer som spelade cod5:waw på xbox360 iaf 8),det tycker jag låter riktigt riktigt riktigt bra.8)

För det är på PC som spelet hör hemma.
Om man tittar ur match synpunkter så ska man köra via pc då det är clanbase,esl och diverse andra ligor sen så har vi sponsorerna med. Det är också mer skill när det gäller PC-versionen. Inga Perks,Auto-Aim,Tanks,PPsH osv.
Och ja..sidan kollar crackade servrar.

hmm,,vadå mer skill på pc,man använder ju en mus o tangentbord är ju bra mycket enklare att tex snipa med det?,du tror inte det är svårare att lära sig använda en handkontroll med sensitivity 10 och bli riktigt bra,det tycker jag är skillat..sen att spelet hör hemma på pc det får stå för dig,246000 spelare online höll inte med dig igår iaf.
vadå sponsorer,pc är inte ensamma om att ha ordnade spelformer med prispengar,sponsorer osv.. har du hört talas om tex major league gaming? dom har sponsorer+avlönar dom spelare/lag som platsar där...dock så finns inte cod5:waw med där ännu, men förhoppningsvis så kommer det oxå framöver
kolla här http://www.mlgpro.com/

Som jag skrev, på PC använder man inte perks när det är matcher osv.. delvis mer skill då. ingen steady aim och allt annat löjligt.
Måste vara svårt att blir pro på konsol när man använder dubbel tap,steady aim osv. Fast de riktiga sponsorerna, intel, amd,logitech osv håller sig till PC marknaden. Hur är det med ESWC och alla de andra events eller har konsolerna bara MLG?
De flesta som spelar CoD i de högre graderna håller nog med om att det ska spelas på pc.
kolla in cod.se annars:)


signatur

<3

Medlem

Oh jovviz, du listar sponsorer som enbart hör till PCmarknaden, tacka fan för att dem inte sponsrar konsol då deras stora marknad är PC för deras produkter.
Sedan om du snackar perks så spelar vi inte med perks i matcherna på 360,,gäller även cod4.Lär om lär rätt!!!
Själv lirar jag både konsol och PC, dock håller jag med dig om att cod är att föredraga på PC,,men skills finns väldigt mkt på 360, har stött på enormt duktiga killa och tjejer där.

Medlem
Skrivet av jovviz:
Skrivet av BPR Cisco:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av BPR Cisco:

det där är ju siffror för pc versionen,kan du inte ta fram ngt som visar totalt antal spelare online för alla plattformar som spelet/en har släppts till?,går ju liksom inte säga att spelet är dött genom att endast titta på pc-versionens antal användare.kollar den där sidan alla crackade servers oxå tro?jag tycker det blir helt missvisande att gå efter det när det gäller mutiplattform.
8) 18/1 söndag runt 21-22 tiden var det nästan 247000 personer som spelade cod5:waw på xbox360 iaf 8),det tycker jag låter riktigt riktigt riktigt bra.8)

För det är på PC som spelet hör hemma.
Om man tittar ur match synpunkter så ska man köra via pc då det är clanbase,esl och diverse andra ligor sen så har vi sponsorerna med. Det är också mer skill när det gäller PC-versionen. Inga Perks,Auto-Aim,Tanks,PPsH osv.
Och ja..sidan kollar crackade servrar.

hmm,,vadå mer skill på pc,man använder ju en mus o tangentbord är ju bra mycket enklare att tex snipa med det?,du tror inte det är svårare att lära sig använda en handkontroll med sensitivity 10 och bli riktigt bra,det tycker jag är skillat..sen att spelet hör hemma på pc det får stå för dig,246000 spelare online höll inte med dig igår iaf.
vadå sponsorer,pc är inte ensamma om att ha ordnade spelformer med prispengar,sponsorer osv.. har du hört talas om tex major league gaming? dom har sponsorer+avlönar dom spelare/lag som platsar där...dock så finns inte cod5:waw med där ännu, men förhoppningsvis så kommer det oxå framöver
kolla här http://www.mlgpro.com/

Som jag skrev, på PC använder man inte perks när det är matcher osv.. delvis mer skill då. ingen steady aim och allt annat löjligt.
Måste vara svårt att blir pro på konsol när man använder dubbel tap,steady aim osv. Fast de riktiga sponsorerna, intel, amd,logitech osv håller sig till PC marknaden. Hur är det med ESWC och alla de andra events eller har konsolerna bara MLG?
De flesta som spelar CoD i de högre graderna håller nog med om att det ska spelas på pc.
kolla in cod.se annars:)

du är enögd,antar att du inte ens har en konsoll,
inser du inte hur stora steg konsollvärlden har tagit jämfört med pc`ns spel marknad dom sista åren..

sen fattar jag inte vad du menar med perks o dylikt,det används ju inte sen när det gäller ordnade spelformer.
men hursomhelst med eller utan perks kvittar igentligen för du måste ändå vara duktig för att kunna dominera,det är ju ändå samma förutsättningar för alla,,,
gå o lägg dig!

12
Skriv svar