Medlem
Front Audio

Har separat ljudkort.

och får inte dom 2 ingångarna i fronten på chassit att funka.. köpte ett headset och pluggade in skiten i fronten.. men inget ljud. vare sig i headsetet eller i micen...

så jag köpte mig ett Usb headset istället.. då funkade det.

och jag förstörde nyss mitt headset. och vill inte köpa ett likadant igen. men blir nog tvungen efterssom jag inte får ingångarna i fronten att fungera.

kom på en grej det måste vell vara någon sladd som går ifrån ljudkortet till moderkortet för att det ska funka? men vart får jag tag på en sådan isåfall? eller inte vart.. vad heter den sladden isåfall?

det är typ brådis.. har cpl match om 3 dagar.. så måste fixa detta så snabbt som möjligt!

MVH

nj
Medlem

För att få ljudkontakterna i fronten av chassit att fungera så måste dess kabel (som ska finnas i chassit) kopplas in till ljudkortet.
Exakt vart den ska kopplas in får du kontrollera i manualen för ljudkortet alternativt på tillverkarens hemsida (om det överhuvudtaget går att koppla in en frontpanel till ditt separata ljudkort dvs).

Medlem

där är en bild på kortet... och det ända stället jag kan tänka mig är i Aux in.. som du ser på bilden.. men där kan det vell endåså inte vara?

http://images.europe.creative.com/iss/images/artwork/A5_RGB/x...

Inaktiv

auk in är om du ska ha ljud från tex dvd-stationen. Du ska sätta in i piggarna" som är längst bak. De ligger längs med kortet kan man säga. Kontakten ser ut som "startkablar" till datorn. asså startknappen osv.

Medlem

jo det förstår vell jag med att man kan koppla in hörlurarna där bak..??? var d, det du menade?

....

men nu är det så att jag har minna högtalare där bak.. därför så finns det inga lediga slots där bak. trodde folk förstog detta men tydligen inte. haha d;

mvh

nj
Medlem

Det mirlamoooo syftar på är inte de 3.5mm uttagen som finns för högtalare/etc som sitter vid plåtbiten utan på motsatt sida av kortet. Dvs den del som sitter längst "fram" i chassit på ljudkortet.

Om du kikar på bilden du själv länkade till så till höger om AUX IN-kontakten så sitter det en bunt "metallpinnar" som är böjda 90 grader. Det är förmodligen där kabeln från den främre ljudpanelen ska kopplas in.

Medlem

ooh.. ska öppna burken o se efter...

återkommer... d:

Inaktiv

precis så jag menade, tack nj!! Har ett x-fi xtremegamer jag själv och har kopplat i så å det funkar fint.

1
Skriv svar