F.E.A.R. 2-demo för alla nästa vecka

Robot
Medlem
F.E.A.R. 2-demo för alla nästa vecka

Do want!

Medlem

Me 2 want yes hello!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Tråkigt att de använder samma motor


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Medlem

WOHOOO!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Bill:

Tråkigt att de använder samma motor

Tvåtaktare?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Bill:

Tråkigt att de använder samma motor

Den är dock väldigt uppdaterad.

Och det är ju så det alltid funkar. Quake 2 har väldigt uppdaterad Quake 1 motor. Quake 3 har väldigt uppdaterad Quake 2 motor osv. Funkar så för nästan alla spelserier då det är alldeles för dyrt och oflexibelt att byta motor.

Så kalla den FEAR 2 motor om det gör dig gladare :).

Skit kul me demo nästa vecka!

Medlem

Nice


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

No One Lives Forever använde också "samma" motor. Grymt spel.

Medlem
Inaktiv
Medlem

Don't fix things that ain't broken

Medlem

Varför fixade de iron sights? Det är ju inte COD 5 för fan.

Aja, spelet är säkert asnajs ändå. Det är ju fortfarande ytterst få spel som kommer i närheten av ettans strider och A.I..

Medlem
Skrivet av Bill:

Tråkigt att de använder samma motor

Du vet att man kan updatera/tweeka en motor rejält hoppas jag?

Nya Wolfenstien använder sig av Doom 3 motorn (Id Tech 4).

Call of Duty 4 och 5 använder sig av Quake 3 motorn (Id Tech 3).

etcetc..


signatur

<3

Medlem
Medlem

Här skall det testas! Gillade första Fear riktigt jävla mycket. Expansionerna är det bara att ignorera. Dom var inte så roliga (inte lika roliga som första iaf) och "made no sense".

PS. Whimiscal, iron sights hade man redan på första Fear. Så jag vet inte vad du snackar om. Om det är att man tar upp vapnet och siktar med det som du menar.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Varför fixade de iron sights? Det är ju inte COD 5 för fan.

Aja, spelet är säkert asnajs ändå. Det är ju fortfarande ytterst få spel som kommer i närheten av ettans strider och A.I..

Vart har du legat de senaste 4-5 åren? De flesta spel med vapen har iron sights (med undantag). Sen är man ju inte tvungen att använda det men det är både enklare och brukar höja precisionen.

Medlem
Medlem

Bring it!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vad man sett har gett gott intryck. Yes, bring it.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Hade nästan viljat ladda ner demot till datorn, men det får bli på 360:n när då man ska operera knäet på tisdag ! Huvva... Våga hata knäskålar

Medlem

Så ska det se ut! Blir att tanka ner PC-demot så fort det går då. :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Remus:

Här skall det testas! Gillade första Fear riktigt jävla mycket. Expansionerna är det bara att ignorera. Dom var inte så roliga (inte lika roliga som första iaf) och "made no sense".

PS. Whimiscal, iron sights hade man redan på första Fear. Så jag vet inte vad du snackar om. Om det är att man tar upp vapnet och siktar med det som du menar.

Extraction Point var riktigt bra, och sjukhus kapitlet är bland det häftigaste som finns i FEAR serien. Perseus Mandate som utvecklas av en annan utveklare är kasst dock.

Medlem

Fint, då har man något att spela medans Darkfall betan laddas ner ^^ .

Medlem

Härligt. Är det lika kul som ettan så blir det givet köp.

Medlem

Kul! Får se om datorn pallar med att köra det, dock.


signatur

Jaha.

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Whimsical:

Varför fixade de iron sights? Det är ju inte COD 5 för fan.

Aja, spelet är säkert asnajs ändå. Det är ju fortfarande ytterst få spel som kommer i närheten av ettans strider och A.I..

Vart har du legat de senaste 4-5 åren? De flesta spel med vapen har iron sights (med undantag). Sen är man ju inte tvungen att använda det men det är både enklare och brukar höja precisionen.

Iron sights passar i spel som försöker förmelda någon slags realistisk känsla. FEAR är ju bara mustig action med massa coola effekter. Dessutom är det ju mest trånga miljöer som FEAR utspelar sig i. Finns ju ingen större anledning att använda iron sights där.

När jag mejar ner fiender i slow motion så vill jag inte ha ett vapen som täcker halva skärmen så att jag inte ser de härliga effekterna som skapas när mina kulor träffar omgivningen.

Jag tycker de borde låtit det vara som i det första spelet.

Medlem

Too scary for teh asdfg

Medlem
Skrivet av jovviz:
Skrivet av Bill:

Tråkigt att de använder samma motor

Du vet att man kan updatera/tweeka en motor rejält hoppas jag?

Nya Wolfenstien använder sig av Doom 3 motorn (Id Tech 4).

Call of Duty 4 och 5 använder sig av Quake 3 motorn (Id Tech 3).

etcetc..

Nja, måste bara säga det att iaf CoD 4 använde sig av Unreal Engine 3. Säkerligen även CoD 5 också men det har jag inte spelat.

12
Skriv svar