EVE-spelare lurad på 150 000 av guldfarmare

Robot
EVE-spelare lurad på 150 000 av guldfarmare
Medlem
EVE-spelare lurad på 150 000 av guldfarmare

Sjukt

Medlem

Sjukt kul ja.

Medlem

wow, sjukt mycket pengar!

och som vanligt backar alla företag och vill knappast blanda sig i..

Medlem

skyll dig själv säger jag bara...

Medlem

Så kan det gå


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Taskigt läge..


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Någon som kan tänka sig översätta rotvälskan? Vet inte varför men jag klarar inte av att förstå danska, varken i tal eller skriftligt :C

Medlem

När spelandet tar överhand han fick sig allt en läxa.

Medlem

Ja, det är ju svårt att känna någon större medkänsla då det har att göra med sådant där.

Skrivet av Mikzarn:

Någon som kan tänka sig översätta rotvälskan? Vet inte varför men jag klarar inte av att förstå danska, varken i tal eller skriftligt :C

I princip står det att en idiot hade lagt ut ca 100000 spänn på resursvaror i spelet.

Om han ville slänga bort så mycket slantar på skit kunde han ju istället skänkt dem till mig så hade jag kunnat käka annat än knäckebröd


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mikzarn:

Någon som kan tänka sig översätta rotvälskan? Vet inte varför men jag klarar inte av att förstå danska, varken i tal eller skriftligt :C

I princip står det att en idiot hade lagt ut ca 100000 spänn på resursvaror i spelet.

Om han ville slänga bort så mycket slantar på skit kunde han ju istället skänkt dem till mig så hade jag kunnat käka annat än knäckebröd å persilja

haha! bra skrivet!

Medlem

Sssssssyyyyynd om daaaanskeeen dååå...

Medlem

Ouch, han borde ha fattar efter den första betalningen när inga ISK kom in på kontot att något var fel. Att han sen fortsatte betala är ju lite dumt imo. Mao ÄGD!
Hoppas dock att han får tillbaka pengarna.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Alltid lika kul att läsa om fuskare som åker dit

Medlem

*fniss* ^^

Hmm. Är inte meningen med Paypal att dessa situationer inte ska uppkomma?
Har sett flera exempel på pengar som försvunnit i transaktions-etern när det gäller Paypal...
Går det att lita på Paypal? O.o


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Grafikfejs
Paradox Interactive

Varför sitter jag här och skrattar. Det är ju synd om killen.

ELLER INTE. Vilken jäkla nolla. Är man så tät att man slänger ut 100.000:- på virtuell rikedom är man antingen en komplett idiot eller en rik idiot. Och oavsett vilket så kan jag inte få för mig att hysa någon som helst medkänsla för hans öde.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem
Skrivet av DukeSwe:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mikzarn:

Någon som kan tänka sig översätta rotvälskan? Vet inte varför men jag klarar inte av att förstå danska, varken i tal eller skriftligt :C

I princip står det att en idiot hade lagt ut ca 100000 spänn på resursvaror i spelet.

Om han ville slänga bort så mycket slantar på skit kunde han ju istället skänkt dem till mig så hade jag kunnat käka annat än knäckebröd å persilja

haha! bra skrivet!

Instämmer. Kunde inte sagt det bättre själv.

Medlem

Slänga 150 000kr i tre köp som förskott till en hemsida som håller på med guldfarming. Det är som att be om att bli scammad faktiskt. Mycket av deras guld kommer ifrån scammning så det ska nog inte mycket till för att de ska scamma deras kunder heller.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

HA! Så det går när man är lat och försöker köpa guld i spel. Tycker inte synd om honom!

Medlem

men 100k jösses.. det där måste ju vara en rik jävel, har man råd att slösa sånt på virtuella saker ja då kan man vara utan dom pengarna på riktigt.

Medlem

Och så kunde dansken sko sig!


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

ägd


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

"En gissning är att spelaren haft tillgång till något av de största skeppen med den bästa utrustningen i spelet - virtuellt material som i EVE Online försvinner helt när man i spelet blir dödad. "

Detta förstod jag inte riktigt. Om han nu redan hade tillgång till det bästa i spelet - vad skulle han då med de virtuella pengarna till?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

"En gissning är att spelaren haft tillgång till något av de största skeppen med den bästa utrustningen i spelet - virtuellt material som i EVE Online försvinner helt när man i spelet blir dödad. "

Detta förstod jag inte riktigt. Om han nu redan hade tillgång till det bästa i spelet - vad skulle han då med de virtuella pengarna till?

Om han då dör med det bästa i spelet. Mycket pengar på kontot kan nog få en att vilja få mycket pengar på ens virtuella konto då.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

duktig idiot..
så går det när man tar genvägar


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Är man så jävla dum får man skylla sig själv.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ingen som kan räkna ut vad det blir i Eve-valuta? Kan inga guldköpar-site

edit: Googlade upp en site, med dagens dollarkurs blir det c:a 83 BILJARDER ISK. Räcker nästan till en ny Titan ju

Ett att de största PVP-skeppen kostar 100Miljoner utan utrustning t.ex. (ett vanligt battleship)

En titan kan man väl räkna in på dryga 120 miljarder, eller?

Inaktiv

Kan inte göra annat än att skratta...

Medlem

Har svårt för att ha medkänsla med någon som har så mycket pengar att han kan spendera 150 tusen på låtsaspengar.

Skriv svar