EVE-spelare lurad på 150 000 av guldfarmare

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Ankh:

"En gissning är att spelaren haft tillgång till något av de största skeppen med den bästa utrustningen i spelet - virtuellt material som i EVE Online försvinner helt när man i spelet blir dödad. "

Detta förstod jag inte riktigt. Om han nu redan hade tillgång till det bästa i spelet - vad skulle han då med de virtuella pengarna till?

Om han då dör med det bästa i spelet. Mycket pengar på kontot kan nog få en att vilja få mycket pengar på ens virtuella konto då.

Med risk för att låta dum - jag har ingen aning vad du menar faktiskt

Så om han dör med det bästa i spelet och enormt mycket virtuella pengar, så kommer det gynna honom? Man förlorar väl allt om man dör i det spelet?

Ah k, förtydligar lite då.

Om han har allting, och tappar det i en handvändning och har mycket pengar vanligtvis. För att slippa spendera en jäkla massa tid igen så vansinnesköper han ingamepengar för att slippa börja från ruta 0 igen.

Var det bättre förklarat?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Mycket bättre - jag tackar för din förklaring


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Man förlorar inte sina ISK man har i Wallet, men du förlorar allt du har på dig vid tillfället (skepp, equipment, alla grejer i Cargo hold). Blir du podad förlorar du även ev. inplants osv.


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem

asså vissa människor tar dessa spel alldeles för seriöst, iaf när man för höra såna här artiklar..........

Man får fan skylla sig själv om man går på ngt sånt....

Medlem
Skrivet av Ankh:

Mycket bättre - jag tackar för din förklaring

Ingen fara, I'm here to serve!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av pazu:
Skrivet av andymikel:

Har svårt för att ha medkänsla med någon som har så mycket pengar att han kan spendera 150 tusen på låtsaspengar.

Till skillnad från mig och dig som aldrig slösat pengar på skit som underhållning?

Relevant eller vad? det är väl ingen här som bränner 150K i ett bräde på låtsaspengar?

Om de där låtsaspengarna gav tillräckligt med underhållning i förhållande till vad de riktiga är värda för en person så ser jag inte problemet?

I detta fall så måste killen antagligen ha haft jävligt kul eller har ovanligt mycket pengar. Det enda som jag anser konstigt är att han inte vidtog större säkerhet när han genomförde köpet.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Om han ville slänga bort så mycket slantar på skit kunde han ju istället skänkt dem till mig så hade jag kunnat käka annat än knäckebröd

Han kunde ge de till mig så kunde jag lagt dem på hög.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vem fasen betalar 150 000 kr för ett spel? Helt sjukt enligt mig...

Medlem

usch troddde de va en svensk

Medlem

Tvättande av smutsiga pengar tror jag.
samt LOL vilken nisse xD

Medlem

Det hemska och pinsamma med denna artikel är att svenska kronan är så usel.

Medlem
Avstängd

Att man kan lägga ut så mycket på ett spel är nog det sjukaste någonsin!

Medlem

Vid profetens skägg!

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Vem fasen betalar 150 000 kr för ett spel? Helt sjukt enligt mig...

beror på vad man lägger det på.(investerar)
Sjukt enligt dig, smart enligt andra!
De smarta tjänar pengar! De dumma...ja...
den som senast investerade över 100 000 i ett spel tjänade in det på rätt kort tid
Spelet han gjorde det på heter Project Entropia.
Det är gammalt nu, men utvecklarna har köpt en licens på samma grafikmotor som crysis använder sig av så förvänta dig ett grymt snyggt spel med en verklig ekonomi! Hur spelkänslan blir är en annan fråga, hoppas den blir i likhet med wow, då är jag lyrisk!

Inaktiv

Man kan ju önska att man gillade ett spel så mycket att man var beredd att punga ut 150000 kr på det.
Jävlars vad kul killen måste ha haft alltså.

=D

Medlem

Skön känsla när han inser att han blivit lurad på 150 000 kronor

Medlem
Medlem

har man råd o spendera så mycket på ett spel så lär man ju ha råd att hyra in ett par gubbar som jobbar med att driva in skulder.

Skrivet av SuNK1LLeR:

har man råd o spendera så mycket på ett spel så lär man ju ha råd att hyra in ett par gubbar som jobbar med att driva in skulder.

Förmodligen, han är säkert en gangster.


signatur
Medlem
Skrivet av Jille:

youtube-klipp

:D^100

Inaktiv

Haha vilket miffo, kul när guld(isk i detta fallet) - köpare blir lurade. Rätt åt dom!

Medlem

LOL, 150 TUSEN??? Han kunde ju fått köpa min Ibis billiagre än så


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Ankh:

Mycket bättre - jag tackar för din förklaring

Ingen fara, I'm here to serve!

Kanon! Då kanske du kan fixa en kopp kaffe till mig?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Herreguuuuuud! rofl

Långnäsa åt dansken!

: =============== )


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Skönt när fuskare skjuter sig själva i foten.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

nån är ju onödigt rik iaf för vem tusan pungar ut med 150 tusen på ett mmorpg?

Medlem

äh va fan, vad som än skulle hända så skulle han förlora pengarna.. nu fick han dock ingen "valuta" för pengarna... men är man beredd att spendera så mycke pengar så måste man va beredd på att förlora så mycket pengar.. Leka med guldfarmare är som att spela Poker, du kan komma ut med ingenting.

Skriv svar