Populäraste samlarutgåvorna 2008

Medlem
Populäraste samlarutgåvorna 2008

Hmmm, Kanske mer än jag som fick Collectors Edition när man betalade för och beställde "vanliga" versionen. Årets köp för min del i alla fall

Medlem

Tss, vem behöver lich king när vi har Conan.

Medlem

Den stora frågan är dock: Vem vill ha något av de två?

Medlem

Samlarutgåvan av Farcry 2 var riktigt het. Spelet var inte riktigt lika hett.

Medlem

Fable 2 Limited Collectors Edition var ett skämt, där i mot var Fallout 3 Collectors Edition riktigt grym! FZ ni borde lagt till bilder på specialutgåvorna, hade varit trevligt.

Medlem

Räknas detta i antal sålda ex, eller i procent? Om det är CE ska det ju inte finnas fler än ett visst antal, vilket gör det orättvist mot de som kunde sälja fler. Inte för att det spelar någon roll, men tycker ändå det borde mätas i antal precent av lådorna som blev sålda.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Gears 2, lätt den saftigaste limited-boxen!

Jag har Maria & Dom fotot ovanför min säng då jag går och lägger mig :heart:

Inaktiv

Trist att man ska behöva köpa samlarutgåvor för att få lite mer prylar med spelen, förr när man köpte spel fick man ju en kartong med saker till varje köp.
Nu får man ju bara ett dvd fodral! I blame warez!

Medlem
Skrivet av qweex2:

Räknas detta i antal sålda ex, eller i procent? Om det är CE ska det ju inte finnas fler än ett visst antal, vilket gör det orättvist mot de som kunde sälja fler. Inte för att det spelar någon roll, men tycker ändå det borde mätas i antal precent av lådorna som blev sålda.

Alla lådorna blir ju sålda till slut om man räknar i procent, så ett spel som kom ut i januari har större chans o toppa listan än ett spel som precis kommit ut (då det inte hunnit sälja lika mycket).

Skrivet av Hannu87:

Tss, vem behöver lich king när vi har Conan.

Exakt Conan rockar fett, lich king är töntigt.

AoC samlargåvan är övermäktig. Det bästa är ju att jag beställde den jäkla tidigt så jag betalade bara 449kr när nästan alla andra betalade en tusing. HAHAHAHAHAHAHA


signatur
Medlem

Jag köpte AoC CE vilken jävla blåsning man gick på!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Blev Fallout 3 Collectors Edition (PC) och Gears of War 2 Limited Edition (360) på den listan.
Sen tillkom en jävla massa andra LE/CE/SE utöver det där.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

MMOsen toppar i alla fall..

Medlem

RE5 collector's edition lär jag boka snart!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det är tur att inte FZ:s redaktion är valförättare i alla fall, med bara en liten analystisk förmåga borde man fråga sig: När släpptes spelen? Age of Conan release: 23 maj och Wrath of the Lich King: 13 november. Alltså har Age of Conan varit till försäljning cirka 5 månader längre än Wrath, eller om man så vill: Tre-fyra gånger längre tid än Wrath. Härligt det där med analys innan man gör en stor sak av en nyhet?

Sen är det ju sorgligt att så många köpte collectors edition av ett spel som efter några veckor visade sig vara ett fiasko, Age of Conan alltså.

Redaktör

Vi återger siffrorna som Dataspelsbranschen satt ihop. Analys är det verkligen inte fråga om, snarare en knorr baserad på faktumet att WoW, som brukar toppa ungefär allt, inte toppar denna lista. Det tycker jag är anmärkningsvärt. Om man, som du föreslår Deadflag, ska utgå från när spelen släpptes får det väl sägas att Lich King gör ett stöddigt jobb som kniper andraplatsen trots ett halvårs kortare tid i butik.


signatur
Medlem
Skrivet av Drapan:
Skrivet av qweex2:

Räknas detta i antal sålda ex, eller i procent? Om det är CE ska det ju inte finnas fler än ett visst antal, vilket gör det orättvist mot de som kunde sälja fler. Inte för att det spelar någon roll, men tycker ändå det borde mätas i antal precent av lådorna som blev sålda.

Alla lådorna blir ju sålda till slut om man räknar i procent, så ett spel som kom ut i januari har större chans o toppa listan än ett spel som precis kommit ut (då det inte hunnit sälja lika mycket).

Mjo, det är ju sant, men om ett spel bara släpper 100 utgåvor CE och ett annat 1000, så blir det väldigt orättvist Det går ju liksom inte att mäta då.

Dock har du ju rätt i att om alla säljer slut på sina så kommer de ligga på samma ranking, men vad jag fattat det som så finns det fortfarande CE av en del spel. Såg WAR för ett tag sedan i en GameStop affär, tex.

Men det är kanske inget att diskutera, båda är ju kul att se resultatet på. Skulle dock vairt kul att se antal sålda ex, och/eller procentuellt bredvid.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi återger siffrorna som Dataspelsbranschen satt ihop. Analys är det verkligen inte fråga om, snarare en knorr baserad på faktumet att WoW, som brukar toppa ungefär allt, inte toppar denna lista. Det tycker jag är anmärkningsvärt. Om man, som du föreslår Deadflag, ska utgå från när spelen släpptes får det väl sägas att Lich King gör ett stöddigt jobb som kniper andraplatsen trots ett halvårs kortare tid i butik.

Åh jo nu är du allt blygsam, jag citerar: "Chockerande nog toppas den inte - vi repeterar: inte - av Lich King; Blizzards storsäljare orkar sig inte högre upp än till andra plats." Är det bara att återge budskapet? Det är väl knappast ett uttalande från Dataspelsbranschen? Analys eller knorr det får väl var man avgöra för sig själv då i så fall. Jag bara bad om lite eftertänksamhet, det tycker jag kan krävas av en seriös sida såsom eran.

Redaktör

Du kan ju läsa resten också...

Skrivet av Tompa:

Analys är det verkligen inte fråga om, snarare en knorr baserad på faktumet att WoW, som brukar toppa ungefär allt, inte toppar denna lista.

Edit: det hade du gjort. Sorry.

Ja, den här nyheten kunde ha skrivits bättre. Det kan nästan alla nyheter, om man ger sig själv tid att göra ett riktigt bra jobb varje gång. Det gör man inte alltid. I dag hade jag ett tåg att passa, därför hade jag väldigt bråttom. Nyheten är ingen höjdare men i min mening verkligen ingen katastrof. Det väsentliga är själva listan.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Du kan ju läsa resten också...

Skrivet av Tompa:

Analys är det verkligen inte fråga om, snarare en knorr baserad på faktumet att WoW, som brukar toppa ungefär allt, inte toppar denna lista.

Edit: det hade du gjort. Sorry.

Ja, den här nyheten kunde ha skrivits bättre. Det kan nästan alla nyheter, om man ger sig själv tid att göra ett riktigt bra jobb varje gång. Det gör man inte alltid. I dag hade jag ett tåg att passa, därför hade jag väldigt bråttom. Nyheten är ingen höjdare men i min mening verkligen ingen katastrof. Det väsentliga är själva listan.

Jag har inte kallat den för en katastrof, jag bara konstaterar och sätter saker i perspektiv. Och ja du får ha så många dåliga dagar du vill, detta var inte meningen som en personligt påhopp; märk detta eftersom jag inte klagade på dig personligen utan uppmärksammade "FZ" att man kunde se det på annat sätt också.

Men jag kanske ska börja skriva ovässentligheter istället som mina kamrater ovan...

Medlem

AoC Collectors Ed. var nog den sämsta CE jag nånsin vart med om. Lord of the Rings online var mycket mycket trevlig


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv
Skrivet av Deadflag:

Det är tur att inte FZ:s redaktion är valförättare i alla fall, med bara en liten analystisk förmåga borde man fråga sig: När släpptes spelen? Age of Conan release: 23 maj och Wrath of the Lich King: 13 november. Alltså har Age of Conan varit till försäljning cirka 5 månader längre än Wrath, eller om man så vill: Tre-fyra gånger längre tid än Wrath. Härligt det där med analys innan man gör en stor sak av en nyhet?

Sen är det ju sorgligt att så många köpte collectors edition av ett spel som efter några veckor visade sig vara ett fiasko, Age of Conan alltså.

Tiden spelet varit ute har snarare väldigt lite att göra med antalet collectors sålda. Mig veterligen så går det inte att få tag i nya lich collectors längre. Och dom som kom lär sålts ut väldigt snabbt.

Age of conan vann helt enkelt för att de släppte fler collectors än blizzard.

Medlem

Har inga källor på det, men vad jag har hört och läst på diverse ställen så verkar det Maekh säger stämma.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Lirar på samma server som man gjort från början på WoW, Aggramar, en server som det oftast vart kö för att logga in,
men numera märker man att det är mindre prylar på AH och det är lite glest med folk.

Medlem
Skrivet av Maekh:

Tiden spelet varit ute har snarare väldigt lite att göra med antalet collectors sålda. Mig veterligen så går det inte att få tag i nya lich collectors längre. Och dom som kom lär sålts ut väldigt snabbt.

Age of conan vann helt enkelt för att de släppte fler collectors än blizzard.

Vet inte vart du kollat men det är inga som helst problem att få tag på CE av Lich king.

Tex:http://www.webhallen.com/prod.php?id=90839

Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Maekh:

Tiden spelet varit ute har snarare väldigt lite att göra med antalet collectors sålda. Mig veterligen så går det inte att få tag i nya lich collectors längre. Och dom som kom lär sålts ut väldigt snabbt.

Age of conan vann helt enkelt för att de släppte fler collectors än blizzard.

Vet inte vart du kollat men det är inga som helst problem att få tag på CE av Lich king.

Tex:http://www.webhallen.com/prod.php?id=90839

Precis - i den ena affären intill där jag bor står där 4 exemplar också. Jag tror han yrar i nattmössan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Det handlar ju om vilket spel som har sålt mest i "antal" produkter.

Age Of Conan har helt enkelt sålt mera Collectors Edition än Wow.

1
Skriv svar