Satan i gatan

Medlem
Satan i gatan

Jag var en av de som tog lätt på [n=36827 nyheten] om Belsebubs inflytande i dagens spel. Det hela lät som en tokstolles förvillade fantasier. Idag är jag dock inte lika säker. Det som fick mig att ändra uppfattning var en serie händelser som utspelade sig igår kväll.

Det hela startade med att jag satt vid min dator och spelade ett spel. För att inte riskera att sprida ondskan vidare undviker jag att yttra dess namn. Vad jag kan säga är att jag hade väldigt roligt och mitt i detta glädjerus tänkte jag för mig själv: "Satan, vilket roligt spel!"

Det kan verka oskyldigt men i denna enkla tanke ligger en fruktansvärd sanning. Jag utryckte min glädje i djävulens namn! Hur kunde något sådant ske? Hade åratal av spelande förvridit min själ och lett in mig på fel väg. Hade till synes harmlösa spel förvandlat mig till en dyrkare av mörkrets furste?

Jag insåg snabbt att mitt språkbruk var besudlat med en grov vokabulär. Ord som satan, helvete och djävlar låg alltid på tungan och ville ut som för att bevisa min relation till Lucifer själv. Lance Christians befaran, som jag tidigare skrattat åt, verkade nu allvarligt besannad. Utan min vetskap hade jag formats till ett levande bevis.

Bestört av denna plötsliga realisering av vad jag blivit lämnade jag datorn och tänkte tillbaka på vad jag hade läst i nyheten. Jag mindes att det stod något om att den ondes intåg i modern underhållning hade pågått de senaste 10 åren så jag sökte mig till spel av äldre karaktär.

Det slog mig att spel till Nintendos 8-bitars maskin var närmare 20 år gamla. De kunde bli min räddning tillbaka till den ljusa sidan. Desperat ryckte jag till mig första bästa kassett i samlingen. Jag slängde ett öga på etiketten: Gargoyle's Quest 2. Ett spel där man tar sig an rollen som en av demonerna från Ghost'n Goblins-serien.

Av nästan 200 titlar hade jag valt en där man spelar som DEMON! Min reaktion var lika skrämmande som självklar. Den bestod av ett enda ord eller rättare sagt ett enda namn: "FAAAAAN!"

#blogg

Satan i gatan

Man blir mer tolerant mot ondskan, och det egentligen kan aldrig vara bra...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar