Inaktiv
Vad är problemet?

Tjabba

nu är det så att jag har nyligen fått problem med min dator som är:program/windows/spel/internet osv osv stängs av lite då och då alla spel jag har spelat tidigare flytande har slutat funka helt när jag ska spela så går det ca 10sec sen kommer en sådan dära felrapport skicka eller skicka inte,har formaterat,uppdaterat bios,sökt virus osv men har inte fått det till att funka har fått bluescreen 2ggr redan där den dumpar minne kan fan inte fatta vad som är problemet..så vänder mig hit till att söka svar...så fort som möjligt helst

Mvh Jacob

Inaktiv

Kör memtest86+ och kolla om du får några errors där. Det är ett minnestest.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

nepp inget fel där

Inaktiv

men körde nyss windows memtest och där står det hardware problem detected contact you manufacturer osv....kan man köra någt prog till att repaira detta`?

Inaktiv

+ att sen starta inte windows så fick starta i felsäkert läge och system återställning :S

Inaktiv

kan det vara nätagg?jag har slängt in lite förbättringar på den och har 350w nätagg som kom med chassit....asså om den inte orkar driva allt eller någt för när graffekort/minne osv ska köras snabbt kräver det rätt mykt ström el? bara jag som spekulerar...

Inaktiv
Inaktiv

Kan mycket väl vara Nätagget.

Hade precis själv samma problem med exakt samma symtptom. Allt bara dog, blåskärm och utkastad ur spel.

Slutade med att nätagget sa upp sig för gått.

Vet nu inte vilket grafikkort och dyligt du har, men min gissning är att dina problem är relaterade med dina 350w. Låna någon kompis nätagg och se om du får liknande problem. Annars kan du köpa ett nytt och testa med. Kostar inte så mycket numera.

Minst 500w gärna 600w så är du safe.

Fungerade för mig.
Hoppas på samma resultat för dig!
GL

Inaktiv

Hej ja en kompis sa samma sak har ett ati radeon x1950pro 512mb gddr3 och funka skitbra, men då testar jag annan nätdel tack för ditt svar!!

1
Skriv svar