Många ikoner på skrivbordet, bra eller dåligt?

Medlem
Många ikoner på skrivbordet, bra eller dåligt?

Jag satt precis vid min mors dator, och hon är en sån där person som ska precis alla ikoner på skrivbordet så att det är omöjligt att hitta någonting. Jag har frågat henne varför hon har så och hennes svar är "De är ju till program som kan vara bra att ha". Jag förstår inte logiken i att ha ikoner till program som i stort sett aldrig används på startsidan på datorn.
Jag själv har inte en enda ikon på mitt skrivbord, utan har allting i olika mappar i startmenyn eller på aktivitetsfältet som ni kan se:

Mitt skrivbord är rent och snyggt

Vad tycker ni? Är ni som min mor och vill ha allting på skrivbordet, eller är ni mera som mig som vill ha stilrent?

#blogg

Medlem
Många ikoner på skrivbordet, bra eller dåligt?

Jag håller allt i två mappar på skrivbordet, spel och program. Men ska jag vara ärlig så måste jag säga att jag knappt använder de mapparna utan jag förlitar mig på Launchy som indexerar just de mapparna.

Medlem

Jag kör som du, stilrent:)

Medlem

Så skönt att se att jag inte är ensam om att tycka så här!

Medlem

Jag är egentligen allergisk mot stökiga skrivbord och fullklottrade UI:s men tyvärr har jag inte disciplin nog att hålla ordning så på arbetsdatorn här hemma är det alltid fullt med ikoner. Speldatorn är dock helt ren från allt sådant bös. Aktivitetsfältet är t.o.m. dolt och det enda som syns är en stor fin UFP-logga.

Medlem

Hehe, Fairfax. Du kör overkill du ^^

Lustig bugg förresten att det bara står att jag har 1 inlägg på bloggen...

KoP
Medlem

Tror att jag har runt 50-60 ikoner på mitt skrivbord..

Medlem

KoP, hur hittar du vad du söker efter?

Medlem

Samma här.

Klickar aldrig på ikoner. Det stör mig bara att de ligger där.
Kör i 99% av alla fall program från utforskaren, och 1% från startmenyn.

Jobbigt med ikoner... precis som du skriver så hittar man ingeting!

KoP
Medlem
Skrivet av Jozo:

KoP, hur hittar du vad du söker efter?

Man lär sig ju var programen man fortfarande använder ligger på skrivbordet i ikonhögen. Och resten är mest.. överblivet skräp man aldrig använder sig av. Program blandat med genvägar till bilder, mp3'or och filmer.

Medlem
Medlem

jag städar imellanåt men jag har en dålig vana att lägga saker att kommer ihåg att skicka ect, nu så var min spel dator min arbetsdator tills rätt nyligen så det lär väl bli ändring nu när jag sitter på kontor och arbetar istället. men just nu så är det en hel del ikoner och mappar med olika innehåll. mycket temp och mycket just nu skräp. + att jag spara mitt skrivbord varje gång jag installerar om ifall det är nåt jag skulle behöva så det är lite skrivbords mappar på backup disken som skulle behöva rensas dom med.

Medlem

Skönt att se att majoriteten gillar stilrent och snyggt

Medlem

Har all möjlig skit på skrivbordet, både på jobb och hemma.

Sitter inte och stirrar på skrivbordet särskillt ofta och alla mina fönster täcker skrivbordet rätt bra på båda skärmarna och datorerna ändå. Bättre isåfall att ha de viktiga sakerna i quicklaunch så man kommer åt de trots alla fönster.

Medlem

Jag älskar egentligen ordning och reda, men jag är extremt lat i många perioder och skjuter upp saker som jag kan leva med. T ex att lagra saker på skrivbordet. Sen spårar det ut och att ens försöka känns som ett helt projekt och bara chansen att man förlägger något viktigt är skrämmande. Ibland kan det ta bra stund att hitta något jag vet finns på skrivbordet, jag har lovat mig nu en stund att försöka städa men jag skjuter alltid upp det

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=18587

Medlem

Jag föredrar en ganska mörk bakgrund med inga ikoner, för tillfället har jag det såhär:
http://www.fz.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=0&i=18589

Stora mängder med ikoner har jag svårt för men å andra sidan är det väl bara en vane-/smak-sak. Som det dära klippet med mail-admin: arrange by penis !


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Finns bara lite genvägar till saker som jag använder mest och inte vill rota upp, men dom är alla ihop-klumpade i små "högar" beroende på vilken typ av program det berör, till exempel media spelare, mappar, eller några få text notiser.

Alla ikoner är på en linje längst till höger och vänster så det ser tomt och fint ut i mitten.

En och en annan nerladdning burkar hamna på skrivbordet tillfälligt innan jag arkiverar det.

Så ja, stilrent, men inte tomt.

Medlem

En jedi håller rent i sin dator...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar