Inget Final Fantasy XIII förrän 2010

Medlem
Skrivet av Sito:

Tacka Microsoft för förseningen, spelet skall portas till failboxen först så att det kan släppas samtidigt i US/EU.

För inga RPGs tidigare från square/square-enix har ju blivit grymt försenat här i väst och speciellt i Europa utan MS inblandning. Det fanns inget som tydde på att FF13 INTE skulle komma ut innan sent 09-10 i europa när det var exklusivt till ps3an, det var endast fanboys och optimister som trodde något annat.

Inaktiv

BigD det det handlar inte om Sony ditt offer, det där är Square-Enix fel.

Medlem

Lugna och fina, gott folk. Jag tror inte nån behöver mer tjafs om vilken konsoll som är bäst eller sämst.


signatur
Medlem
Skrivet av Sito:

Tacka Microsoft för förseningen, spelet skall portas till failboxen först så att det kan släppas samtidigt i US/EU.

Nej Inga förseningar? De brukar komma ut 1 ÅR efter Japanska releasen.

T.ex. Final Fantasy 12, Släpptes i Japan 2006-03-16 och i Europa 2007-02-23

Alltså 1 ÅR efter. Vissa av deras spel har tillomed kommit 1 år och 8 månader efter. Inte nog med det Square har faktiskt annonserat att de inte kommer börja med översättningen av spelet fören det är klart i Japan, med andra ord beräkna ett år efter Japansk release då den släpps här.

Värt att också nämna är att FF spelen alltid kommit ut runt 5-6 månader före i USA också. före Europa men endå långt efter Japan.

Sedan förövrigt vad har sony eller square svikit er??? Square har INGET med SONY att göra, det är ett bolag som gör och släpper spel INTE bundna till en konsol. Många glömmer faktiskt att fören Sony's tid så släpptes alla till Nintendo. Bolaget släpper faktist bara spel till en plattform som har spelare, och så att de får ihop sina pengar. FF13 är ett av de spel med högst budget, det går liksom inte att tjäna nog att släppa till 1 plattform längre.

Inaktiv
Skrivet av Sito:

Tacka Microsoft för förseningen, spelet skall portas till failboxen först så att det kan släppas samtidigt i US/EU.

Gå och kryp ner under stenen du kravlade fram från, troll. Har du spelat SquareEnix spel tidigare så vet du att spelen alltid tar lång tid att få klar. Förhoppningsvis är det värt det också.

Snälla, kan vi få slippa allt fanboy-trams tack?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Den som väntar på något gott.....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag skiter i om Square släpper spelet här ett år efter att det släppts i Japan. Faktumet att man utannonserar ett spel runt fyra år innan release är bullshit, följ Crytek's exempel och utannonsera några månader innan release så att man är säker på att det kommer släppas vid sagt releasedatum.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv
Skrivet av prox1mately:

Jag skiter i om Square släpper spelet här ett år efter att det släppts i Japan. Faktumet att man utannonserar ett spel runt fyra år innan release är bullshit, följ Crytek's exempel och utannonsera några månader innan release så att man är säker på att det kommer släppas vid sagt releasedatum.

Vad mumlar du i?

"On January 23, 2006, Crytek announced the development of Crysis, on the premise it would be an original first person shooter with a new kind of gameplay challenge requiring "adaptive tactics".[6] It has since won several Best PC Game awards from E3 and Games Convention."

Saxat från wikipedia. Spelet utannonserades knappt två år innan release.

Bryr du dig inte om vilka spel som kommer så bry dig inte bara? Förmodar att du klagar varje gång andra spel nämns? Hur är din relation till Diablo III och Duke Nukem Forever tex?

Förmodar att du inte vet något om utveckling och det faktum att saker tar tid. Genom att släppa information tidigt hinner man börja skapa en hype om produkten i fråga.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Blue dragon släpptes ju med både engelskt och japanskt Ljudspår, samt subtitles på båda språken, så tyckerj ag det ska släppas när det väl kommer hit i.a.f


signatur

P.L.U.R

Medlem

Vi i väst har alltid fått vänta längre när de gäller FF, så jag ser inte detta som något nytt direkt.

Skrivet av BigD:

Sony skiter helt i väst, och är inte blyga med att visa det även säga det rent ut.
Detta var liksom ett av de spelen som gjorde att man köpte en ps3a.

Vilket skämt ps3an är.
Verkligen sista sony konsolen för mig.

Alla spel kommer ju ändå på 360, förutom ett fåtal.

Nu kommer ju även FF serien på 360 tydligen så nu får det vara nog nu har PS3an stått och samla damm tillräckligt länge.

Det är inte Sonys fel att de blir försenat här, de är Square Enix som är så jävla seg på att översätta spelet.

Ja, FF13 kommer till Xbox 360, men 360n blir utan Versus som enligt mig och många andra verkar mer intressant. Vill du strunta i Playstation i framtiden så gör de, och håll de gärna för dig själv också.

12
Skriv svar