Darkfall Online försenat

Robot
Medlem
Darkfall Online försenat

Taskigt.

Någon som vet om det är F2P eller P2P?

Medlem

P2P som tur va, ska dock komma en trial ganska fort innan man behöver köpa spelet. Dock väldigt jobbigt att de sköt upp det, Var så beredd att spela nästa vecka.

Medlem

Kan väl inte påstå att jag är förvånad över detta, inte kommit ut någon info från Aventurine (vad jag hört) alls om releasedagen, hur man kan få tag i spelet osv.

Medlem

förvånad någon?

Medlem

Kanske bara är bra, så det inte blir något AoC-fiasko

Inaktiv

Är fortfarande inte speciellt säker att det inte är ett "äkta" spel. Och detta bättrade ju inte på det precis.

Medlem
Skrivet av L1ghtF00t_:

Är fortfarande inte speciellt säker att det inte är ett "äkta" spel. Och detta bättrade ju inte på det precis.

Hehe det första jag tänkte var "nu börjas det med alla *host* förseningar".


signatur
Medlem

wapourware?


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Bra, då kanske man får en beta key så man får se om det är nått att ha.

QRT
Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Oväntat.

Medlem

Oväntat hit och dit!! Det händer ju med varenda jäkla MMO. Folk snakar om vapoware hit o dit, tänk igen!! ..

Bolaget som gör spelet är litet, och har förmodligen inte alls samma resurser ($) för marknadsföring, servrar etc. Som exempelvis Warhammer och Age of Conan, ändåså med deras resurser blev även dessa spel försenade om och om igen. Dessa två spel var ju så överhypade av all marknadsföring så det är äckligt.

Betan skulle börja den 22a Januari, och då lär vi få mer svar på alla frågor. Varför inte bara hålla tummarna för det istället för att snacka en massa skit

Inaktiv

Att bolaget är litet, har konstanta förseningar och väldigt dåligt med nyheter... och som du säger inte alls samma resurser för servrar och annat som sina konkurrenter... Det verkar som att dom tagit sig vatten över huvudet och det kan inte vara bra.

Inaktiv

För att citera mig själv: " Welcome to Nextfall. Please hold!

Medlem
Skrivet av Wartex:

Kanske bara är bra, så det inte blir något AoC-fiasko

Jag misstänker att Darkfall kommer att blir lika eländigt som Dark and Light, dvs. värre än AOC fiaskot


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Väntar ett tag och ser vad polarna säger innan man ger sig in i MMO djungeln igen och satsar tiden man har över på att studera istället. Känns som många andra säger här lite si och så över det hela men tiden får utvisa det. Alternativt om man kommer in i betan så är det väl kört direkt.


signatur

osv.

Quake-konnässsör

VA DARKFALL FÖRSENAT!!!! Den var ny.... Sitter fortfarande och undrar om det överhuvudtaget finns ett spel.... eller om spelet i sig är ett forum... Darkfall, forum.... jaja

Medlem

Tja spelet i sig finns då jag har sett det spelas av en polare som är i betan, men de är förbannat dåliga på att hålla tider.

Medlem

vaporware..

edit: eller kanske mer hyperware

Medlem

Give me! NOW!


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Medlem

"Hype surrounding Darkfall is huge right now, despite our best efforts. We’re not sure how this will translate on launch day but we have to make allowances for the possibility that demand could be more than we anticipate."

Ovanstående översätter jag fritt till: "Ni tror att spelet är mycket bättre än det kommer vara"

Medlem
Skrivet av Zedrix:

"Hype surrounding Darkfall is huge right now, despite our best efforts. We?re not sure how this will translate on launch day but we have to make allowances for the possibility that demand could be more than we anticipate."

Ovanstående översätter jag fritt till: "Ni tror att spelet är mycket bättre än det kommer vara"

Då översätter du fel.

"Ni som spelar första dagen kommer troligtvis uppleva helt sjukt mycket lagg och problem" betyder det.

1
Skriv svar