Metroid Prime-remake till Wii får japanskt datum

Robot
Metroid Prime-remake till Wii får japanskt datum
Medlem
Metroid Prime-remake till Wii får japanskt datum

Nu börjar det likna något med titlar till Wii, synd att man sålde det bara

Medlem

Har inte fattat vad det är så skoj med spelet ?
Första Metroid spelet var ju shit dåligt, inge skoj inge glädje , utan bara springa i samma rum hela tiden och leta något du inte vet ..

Medlem

lite väl tidigt för en remake i mitt tycke


signatur

<3

Medlem

JAAAAAAAAA!

Metroid Prime 1 är så bäst!

Medlem
Skrivet av landy:

Har inte fattat vad det är så skoj med spelet ?
Första Metroid spelet var ju shit dåligt, inge skoj inge glädje , utan bara springa i samma rum hela tiden och leta något du inte vet ..

Ja du, antagligen har du inte förstått vad spelen handlar om alls.. Och menar du Metroid 1 på NES eller Prime på GC som "första"?

Medlem

Metroid spelen är nice men lite väll mycket exploration för mig


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Är det bara jag som får en känsla av att nintendo släpper samma spel hela tiden... det som funka då, funkar nu, vi uppar bara grafiken lite...

Medlem
Skrivet av jovviz:

lite väl tidigt för en remake i mitt tycke

Det är Nintendo, dom är experter på att mjölka sina franchises. Personligen så föll jag varken ettan eller tvåan, trean va faktiskt inte helt fy skam.

Medlem

Remake redan? Ne, Nintendo nu går ni för långt eller?

Inaktiv

visst, skit bra gillar verkligen detta spel men varför gör dom ingen remake på 2d spelen och lägger in alla dom i ett paket. metroid, super metroid och metroid fusion eller vad det heter och gör dom lite mer ... "snyggare" med 3d grafik och nuvarande effekter. nice rock remixar på låtarna våre inte helt fel heller!

Inaktiv

Ja lite tidigt kanske men förstår inte varför ni klagar. Köp det inte om det nu inte intresserar, INGEN tvingar er.

kissmaass: Tror inte de tänker släppa om de på ett tag då de redan finns för VC. Vilket iofs borde innebära att MP1 och 2 inte behöver återutgivas då de går att köra på Wii med.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Nintendo kör på samma stil som capcom, låtsas som att gamecuben aldrig fanns och släpper sina gamecube spel en gång till med minimala förändringar till fullpris.

Medlem

Varför inte göra 2D versioner av Prime serien, det hade varit nått. Jag gillar Prime serigen och trean till Wii satte verkligen standard hur dess handkontroller ska användas men Metroid har alltid varit bäst platt och från sidan enligt min mening.

Medlem

Onödigt? men visst!
Remake på en remake...hmm

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Nintendo kör på samma stil som capcom, låtsas som att gamecuben aldrig fanns och släpper sina gamecube spel en gång till med minimala förändringar till fullpris.

Bra sagt.
Jag har fullkomligt tappat mitt förtroende för Nintendo efter N64:ans tid..


signatur

<3

KoP
Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Ja lite tidigt kanske men förstår inte varför ni klagar. Köp det inte om det nu inte intresserar, INGEN tvingar er.

kissmaass: Tror inte de tänker släppa om de på ett tag då de redan finns för VC. Vilket iofs borde innebära att MP1 och 2 inte behöver återutgivas då de går att köra på Wii med.

Folk har väl rätt att bli pissed när Nintendo så uppenbart mjölkar en franchise? Nu blir jag också förbannad även fast jag inte ens spelar Metroid spelen. :evil:

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Nintendo kör på samma stil som capcom, låtsas som att gamecuben aldrig fanns och släpper sina gamecube spel en gång till med minimala förändringar till fullpris.

Men samtidigt är Corruptions kontrollsystem i mina ögon helt fantastiskt jämfört med tidigare delar i serien. Bara de inte tar ut fullpris. Resi 4 till Wii hade ju åtminstone budgetpriser (förutom i Sverige )


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Trevligt! I och med att jag inte äger en Gamecube så är det här guld värt för en Metroidfan som mig!

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av MammaMuu:

Nintendo kör på samma stil som capcom, låtsas som att gamecuben aldrig fanns och släpper sina gamecube spel en gång till med minimala förändringar till fullpris.

Men samtidigt är Corruptions kontrollsystem i mina ögon helt fantastiskt jämfört med tidigare delar i serien. Bara de inte tar ut fullpris. Resi 4 till Wii hade ju åtminstone budgetpriser (förutom i Sverige )

Nu äger jag ingen wii, men en gamecube och jag hade inte köpt samma spel en gång till fast med andra kontroller oavsett ifall det är ett bättre kontroll system.
Jag vill hellre se nya spel till en ny konsol än remakes. Så mer madworld och mindre spelkontroll remakes till nintendo folket

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av MammaMuu:

Nintendo kör på samma stil som capcom, låtsas som att gamecuben aldrig fanns och släpper sina gamecube spel en gång till med minimala förändringar till fullpris.

Men samtidigt är Corruptions kontrollsystem i mina ögon helt fantastiskt jämfört med tidigare delar i serien. Bara de inte tar ut fullpris. Resi 4 till Wii hade ju åtminstone budgetpriser (förutom i Sverige )

Nu äger jag ingen wii, men en gamecube och jag hade inte köpt samma spel en gång till fast med andra kontroller oavsett ifall det är ett bättre kontroll system.
Jag vill hellre se nya spel till en ny konsol än remakes. Så mer madworld och mindre spelkontroll remakes till nintendo folket

Jag har inte lirat igenom hela MP1 o 2, bara trean Så jag har en del att se fram emot!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Är väl knappast en remake, mer av en nyutgåva.

Jag skulle vilja ha ett nytt sidescroll-Metroid till DS i 3D, typ som dom gjorde med New Super Mario Bros.

Kanske en Metroid 2 (Det som kom till tegelstens Game Boyet) eftersom dom redan gjort en remake av första (Zero Mission) som jag faktiskt håller på att spela igenom nu Inte så många som lirat det heller. Annars skulle ju Super Metroid som remake funka också.

Inaktiv
Inaktiv

Känner mig tveksam till detta, tyckte Prime 1 var så bra Prime serien kunde bli och 3:an inte alls lika bra. Det var iofs spelet i sig som inte var lika bra, kontrollerna kan jag leva med. Men jag tror endå inte att något spel kommer kunna överträffa Super Metroid iaf. Bästa spelet någonsin.

1
Skriv svar