EA distribuerar Wheel of Time

Robot
Inaktiv
EA distribuerar Wheel of Time

Riktigt trevligt tycker jag, hoppas bara det blir kvalitet istället för kvantitet. Eller varför inte båda?

Medlem

Det kan bli bra detta. Jag gillar böckerna. Men det finns en ganska stor risk att det blir kalkon också. Får hoppas att utvecklarna tar Jordan's story på allvar och inte klantar till det.


signatur
Medlem

Det är en ganska frän spelvärld i mina ögon, i alla fall har den potential men är nog ganska svår att överföra till spelform - jag minns spelet som kom för x år sedan, och även om det inte var sämst så var det väl inte en höjdare heller.

Storyn är väl sisådär egentligen i serien, och karaktärernas reaktioner frustrerande ologiska bitvis, men om de spinner vidare på något eget satt i samma värld så skulle jag mycket väl kunna se ett bra mmo komma från det. Har svårare att se singleplayer-spel lyckas.. men allt kan ju hända.

Medlem

Väldigt skeptisk till ett MMO baserat på böckerna, tycker absolut inte att världen passar till det.

Medlem

Grymt! Verkligen sugen på att WoT MMO

Gammalt MUD baserat på böckerna : http://www.wotmud.org/

Medlem

Ska bli riktigt intressant att se vart detta tar vägen. Känns som det kommer bli en besvikelse men hoppas ju såklart på det bästa. Borde nog läsa om böckerna från början. Slutade när jag läst dem nio första.

Quake-konnässsör

inga mera mmorpg..... satsa på riktiga spel istället! Blizzard har redan kontrollen över skiten så orka lägga ner pengar på ett projekt som kommer att misslyckas i alla fall... lär er för fan av misstagen

Medlem

hade varit bättre o vänta tills sista boken skrivs klar,lättare o se vilket håll ett ev mmorpg/mmo går åt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

NEEEEEJ!!! INTE EA+MMO NOOOOOO!!

Medlem
Skrivet av Notumforce:

hade varit bättre o vänta tills sista boken skrivs klar,lättare o se vilket håll ett ev mmorpg/mmo går åt.

Är inte författaren avliden?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Kan bli ett bra spel men knappast en stor säljare.


signatur

I got a Goldenshower.

Quake-konnässsör

Författaren är död, men rykten går att han hade nästan skrivit klart nästa utgåva och sonen, eller hur det var, skall "försöka" skriva ihop ett slut på serien.

Medlem
Skrivet av almblad:

inga mera mmorpg..... satsa på riktiga spel istället! Blizzard har redan kontrollen över skiten så orka lägga ner pengar på ett projekt som kommer att misslyckas i alla fall... lär er för fan av misstagen

Den ledsna sanningen. Sen att det är EA är med i soppan hjälper ju knappast.

Bra spelidé+EA=Epic Fail, tyvärr.

(Ingen kommentar om att de bara kommer att distribuera, tack)

Medlem
Skrivet av Harpa:

Är inte författaren avliden?

Japp, men boken ska bli färdigskriven med hjälp av nån annan, om jag fattat det rätt så finns det anteckningar etc mer eller mindre om allt som ska hända i den.

Medlem

Jo, det var någon ny förmåga som var ett stort fan eller något som hade blivit kontrakterad av förlaget i konsultation med hans fru, eller något ditåt. Vagt uttryckt.

Medlem

Första boken kan jag nog faktiskt se återskapad som spel. Men inget annat. Det skulle dock vara ganska kul om de skapade ett spel som gick parrallellt med storyn och handlade om nån liten karaktär eller nån som man väldigt sällan ser.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Medlem

Det jag inte tycker passar är att, ett MMO kommer garanterat att göra så att minst hälften av alla klasser (om det är ett klass-baserat spel) kommer vara magiker av nån typ, även om utvecklarna inte vill ha med det kommer EA pusha för det, eftersom det säljer bättre då. Även att i böckerna får man intrycket att det finns inga riktiga "hjältar" utöver några av huvudpersonerna, och i ett mmo, i mina ögon, är alla spelare en "hjälte".
Dock om de gör spelet bra blir jag skitglad, tror bara att de kommer strunta i lore för att göra ett spel som säljer bättre.

Medlem

Vem tror du deras eventuella marknad består i huvudsak av? WoT fans naturligtvis. För mig är det självklart att dom inte kommer skippa lore. Huruvida alla blir hjältar kan jag inte riktigt säga, verkar väl vettigt att det kommer finnas iaf en spelbar magiker klass och andra fajters av motsvarande kaliber. Kan nog inte säga mycket om klassbalansen utan att veta något om spelet. Finns säkert nån kreativ lösning.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

OMGOMGOMG!!! Har drömt om ett WoT spel skit länge. Älskar böckerna grymt mycket. Allt som fattas är filmer på alla böckerna


signatur

Idono. That's me!

1
Skriv svar