PC |Nya Grejer | Hårdvara | PC

Medlem
PC |Nya Grejer | Hårdvara | PC

Jag har nu fått pengar till ny hårdvara.

NättAgg: Chieftec CFT-620A-12S 620W ATX/DualX EPS-12V 120mm Fan 20/24-pin (AMD&P4 OK)
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=XILPSU13R...

Moderkort: Asus M2N-E SLI nForce 500 SLI MCP 4DDR2-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket AM2 ATX
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASM2N-ESL...

Processor: AMD Athlon64 X2 Dual-Core 4200+ 2.2GHz 2x512Kb 65W Boxed (with cpu-cooler!) Socket AM2
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ADO4400DD...

Grafikkort: Sapphire Radeon X1950Pro 256MB DDR3 TV-out DUAL DVI LITE RETAIL PCI Express
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAP1950P-...

Ram Minne(n) har jag
Hårddisk har jag också.
Självklart har jag chassi
...Så jag undrar, passar allt detta?

Kostnad: ~3500kr
Företag: Datorbutiken.com
Dator Aktivitet Inriktning: Spel/Gaming


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Vad är det för minnen å hårddisk da? ddr/ddr2 sata/pata? Och det där är inte ett chieftec nätagg, men det ska vara ok tror jag, sök runt å kolla lite, har iallfall sett ganska många som köpt det.
vettefan om detär så jädrans bra med x1950pro. Jag har det nu å det klarar crysis demot på medium oblivion allt på high precis, tro det är värt att lägga på ~800kr å skaffa sig ett 8800gt istället, men annars är det väldigt bra pris/prestanda.

Medlem

Passar lär det ju göra, men det finns lite att tänka på; Moderkortet har bara en IDE-port, bra att tänka på ifall det är en IDE-hårddisk du har. Isåfall lär det upstå problem om du dessutom har en brännare(troligtvis också IDE), eller en till hårddisk. Jag vet inte vilka gammla minnen du har, kanske de passar, kanske inte. Det där grafikkortet, har för lite minne, och inte stöd för DirectX 10, om det nu är aktuellt att du ska lira nya sköna spel i Vista. Allt handlar egentligen om vad du vill kunna lira...?


signatur

/ Shuburn

Medlem

Ok. Gör en lite större beskrivning av det jag har.
Nu är det klart att jag ska köpa grejer på måndag (5 November).

Jag har en -ATA hårddisk på 80GB hade tänkt köpa en 500GB eller önska mig till en i jul
Minne: 1GB RAM ...vet inte så mycket men har lite info ändå

Memory Module 1
Manufacturer : Nanya
Model : M2U51264DS8HC3G-5T
Serial Number : F3661E13
Type : 512MB DDR-SDRAM
Technology : 16x(32Mx8)
Speed : PC3200U DDR-200
Standard Timings : 3.0-3-3-8 (tCL-tRCD-tRP-tRAS)
Version : 1.0
Date of Manufacture : den 12 februari 2006
Memory DC Line : 2.5V
Set Timing @ 200MHz : 3.0-3-3-8 (tCL-tRCD-tRP-tRAS)
Set Timing @ 167MHz : 2.5-3-3-7 (tCL-tRCD-tRP-tRAS)

Memory Module 2
Manufacturer : Corsair
Model : VS512MB400
Type : 512MB DDR-SDRAM
Technology : 16x(32Mx8)
Speed : PC3200U DDR-200
Standard Timings : 2.5-3-3-8 (tCL-tRCD-tRP-tRAS)
Date of Manufacture : den 25 december 1999
Memory DC Line : 2.5V
Set Timing @ 200MHz : 2.5-3-3-8 (tCL-tRCD-tRP-tRAS)

...Det var direkt kopierat så ni kanske får någon hjälp av detta.
Passar dom tro?

Spel jag vill spela? nja... framför allt STEAM spel som...

Team Fortress 2
Half-Life 2 -Serien
Enemy Territory: Quake Wars


signatur

hejsanhejsanhejsan

nj
Medlem

Att döma av infon så är dina nuvarande minnen vanligt DDR-minne och de delar du plockat ut kräver DDR2.
Tyvärr så säljs det inte hårdvara längre (eller ja, det finns i minimal utsträckning och kostar betydligt mycket mer) som använder sig av vanligt DDR utan det är DDR2 som krävs för all ny hårdvara i nuläget.

Inaktiv

att det är -ata på hårddisken hjälper inte mycket, s-ata eller p-ata måste vetas.P-ata brukar kallas IDE också.
Tyvvär verkar det inte som om minnena passar, grattis eftersom sdom inte är så jätte dyra:) ddr2 ska det vara iallfall.

föresten, ska inte AMD's nya grejer komma snart?

Medlem

ok tack för info ... synd att jag glömde det
ska väl ner på stan och köpa 1gb DDR2


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

NEJ! köp minst 2gb! Är lätt värt det. Kommer inte klara mycket med 1gb tror jag. kostar inte mycket mer! Bor du i sthl? om du vill slippa frakt så kila till webhallen, såg att de inte hade sådumma priser på corsar xms2 2gb paket ~600-700kr eller nått sånt, kanske lite lite mindre tillåme!:P

Inaktiv

äckligt bra pris faktiskt ~800kr för riktigt bra pc 8500 minnen(1066MHz) BallistiX cl5. Hade jag behövt minne hade det nog blivit dem!2gb

Medlem

jadå...nu har jag köpt 1GB RAM i samma beställning...tack för tips av pris miralamoooo ^^


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

ja har en fråga ja har samma moderkort och har två club 3d geforse 8600 gt overclockt edicion och föröker göra en sli men det funkar inte som det ska och ja läste på lådan och den säger att båda måste vara i mode x8 för att funka
hur gör man det

Medlem

Typ samma konfig som jag har^^, alla spel jag testat (förrutom) farcry går maxa i 1280*960

Medlem

Har nu plockat ihop allt... sitter med den nu men ett stort problem

INGET LJUD!

fast jag har installerat alla drivrutiner från de CD's som följde med.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

testa http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid...

gå in på kontrollpanalen, system, fliken hårdwara, enhets hanterare, sen kolla om du hittar några gula utropstecken

1
Skriv svar