Prisbelönt författare skriver Doom 4-storyn

Robot
Prisbelönt författare skriver Doom 4-storyn
Medlem
Prisbelönt författare skriver Doom 4-storyn

Låter epic


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

kan ju bli riktigt najs O-o han e ju riktigt bra

Medlem

Har fullt förtroende för id tar hand om författaren så att storyn blir någonting utöver det vanliga.

Medlem

ett Doom spel med bra story WOOT?!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

oh my, can't wait :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Soo.. A story.. we have demons.. we have erhm.. Hell.. and what more shall we put in the story? Ah yes, the Marine!

Är inte det en bra historia nog?

Medlem
Skrivet av WaltX:

Låter epic


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Sa dom inte innan doom 3 kom att dom fått någon häftig manusförfattare som skulle skriva storyn då också?

Medlem

jo det sa dom allt och det blev ju allt annat än story

Medlem

Fast det krävs ju en jävla massa jobb att komma på alla gömställen som demonerna skulle hoppa fram ur när man kom exakt 5 meter ifrån dom. Sen iden att man bara skulle se en femtedel av sin skärm var ju briljant. Skapar en sån klaustrofobisk stämning och ger en ju fina flashbacks till 14" tiden. Han som kom på det sitter nog och myser än.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Bortkastade pengar...? Det är ju inte direkt för storyn som man spelade dem andra Doom (eller Quake för den delen) spelen.

IOFS så tycker jag om när spel har lite mer genomtänkt story, men det hindrade ju mig inte från att älska t.ex Serious Sam-spelen. Tror inte Doom behöver en djup och intressant story - varför tror id att det behövs, undrar man.

Medlem

Och sen kommer gameplay i andra hand?:)

Medlem

Doom3 var en besvikelse, vet inte om endast en bättre story kommer rätta till.
Doom3 kändes gammalt och enformigt i fin kostym när det släpptes och gameplay kändes lite segt, men det kan kanske bero på datorn man spelade på den tiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jag tycker inte att story är så viktigt. Det som gjorde t.ex. Half-Life bra var ju inte dess story utan hur spelet byggde upp stämningen.

Finns det något FPS-spel som utmärker sig på just sin story?


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Snälla ge mig oldschool DOOM känsla! Stora tempelliknande ytor och klaustrofobiska labyrinter med knorrande imps! Skippa realismen o ge mig fart på 80 km/H, oändligt med pinky demons och en rocketlauncher!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Värt att notera är att det också tidigare sagts att de tänker blicka tillbaka mer på Doom II än III.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Kan dom inte bara ta storyn från Doom 2? Eller Doom 1?

Medlem

Skummade igenom nyheten lite snabbt först och såg bara Joyce. Blev ett ganska grovt wtf-moment innan jag såg att det inte var hon

Lite småkul om en antagligen framtida nobelpristagare i litteratur skulle skriva storyn till Doom

Medlem
Skrivet av Loading:

Soo.. A story.. we have demons.. we have erhm.. Hell.. and what more shall we put in the story? Ah yes, the Marine!

Är inte det en bra historia nog?

du glömde mars och phobos

Medlem

Too good to be true

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Sa dom inte innan doom 3 kom att dom fått någon häftig manusförfattare som skulle skriva storyn då också?

Största delen av storyn i 3:an består av alla ljudloggar och meddelanden folk har lämnat överallt men eftersom majoriteten av spelarna varken orkar läsa eller lyssna på sånt är det lättare att klaga på att storyn är dålig.

Vad ska dom med en story till när de inte har verktygen att berätta den?

Inaktiv

"Snälla ge mig oldschool DOOM känsla! Stora tempelliknande ytor och klaustrofobiska labyrinter med knorrande imps! Skippa realismen o ge mig fart på 80 km/H, oändligt med pinky demons och en rocketlauncher!"

Word upp Bill

Medlem
Skrivet av två meter dumheter:

Jag tycker inte att story är så viktigt. Det som gjorde t.ex. Half-Life bra var ju inte dess story utan hur spelet byggde upp stämningen.

Finns det något FPS-spel som utmärker sig på just sin story?

Worms


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jo det sa dom allt och det blev ju allt annat än story

Jag såg dig på arga lappen.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Hoppas han kan få det till lite oldschool Doom. De senaste delarna sög purjo! Mörka trånga gångar, nej tack, jag vill ha öppna ytor med massa mobs och en RL i handen.

Medlem
Skrivet av två meter dumheter:

Jag tycker inte att story är så viktigt. Det som gjorde t.ex. Half-Life bra var ju inte dess story utan hur spelet byggde upp stämningen.

Finns det något FPS-spel som utmärker sig på just sin story?

Skojar du eller? Half-life-spelen har ju så bra story som det går att få i ett Fps! Jag kan inte vänta att få lira ep3 så att jag äntligen får alla trådar upplösta...

Inaktiv

snälla IDsoftware ge mig ett multiplayer FPS jag vill spela...väntar på quake5 efter som det e bara vartannat quake som blir bra.

q1 underbart
q2 nej
q3 kanon (spelar detta för nuvarande)
q5 ???

inget djävla doom singelplayer skit finns ju 145221st
singelplayer fps.blir inte lika bra som HL2 ändå.

Medlem

Half-life är ju något av det mest överskattade i hela spelvärlden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar