Resident Evil 5-demo ute 26 januari

Robot
Inaktiv
Resident Evil 5-demo ute 26 januari

jippi!! älskar demo:s


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem

Hmph, Capcom tydligen glömde var serien kommer ifrån. Resident Evil blev succé på PlayStation i 1996, inte på jä... xbox. Hatar Microsoft

Medlem
Skrivet av Rolle:

Hmph, Capcom tydligen glömde var serien kommer ifrån. Resident Evil blev succé på PlayStation i 1996, inte på jä... xbox. Hatar Microsoft

Snälla, få inte dig själv att låta som en playstation fanboy nu.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag är inte en fanboy, spelar för det mesta på Wii och PC, men jag blir så förbannad när Microsoft köper upp spel och exclusives från andra platformer, bara för att de har pengar.

Medlem

Jag gillar Microsoft. Och Sony också. Och Nintendo med.


signatur
Medlem
Medlem

NU går den japanska demon INTE att spela. Dom har blockerat den nya versionen.

Men demot var faktiskt... inte bra... :/
Fjärde spelet var soft, men älskar första och andra (Leon.. xD) men det här... mer likt Gears då all suspension försvunnit när man har en kompis som har ens rygg hela tiden :/

Medlem

"till PSN veckan efter då tidsexklusiviteten upphör", är det Amerikanska PSN eller EU PSN? För USA PSN != EU PSN, inte när det gäller demo släpp i alla fall... :\


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Rolle:

Hmph, Capcom tydligen glömde var serien kommer ifrån. Resident Evil blev succé på PlayStation i 1996, inte på jä... xbox. Hatar Microsoft

Problemet med Resident Evil är att det gått ifrån konceptet som gjorde det så populärt, och nu mer eller mindre liknar ett actionspel i mängden. Det har dock ingenting med att även släpps till 360. Det går och göra bra spel till flera konsoler.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Rolle:

Jag är inte en fanboy, spelar för det mesta på Wii och PC, men jag blir så förbannad när Microsoft köper upp spel och exclusives från andra platformer, bara för att de har pengar.

Kunde inte sagt det bättre själv! Sen ska dom förstöra FFXIII.... Så det är väl bara en tidsfråga innan dom köper in sig på Gran Turismo...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Rolle:

Hmph, Capcom tydligen glömde var serien kommer ifrån. Resident Evil blev succé på PlayStation i 1996, inte på jä... xbox. Hatar Microsoft

Problemet med Resident Evil är att det gått ifrån konceptet som gjorde det så populärt, och nu mer eller mindre liknar ett actionspel i mängden. Det har dock ingenting med att även släpps till 360. Det går och göra bra spel till flera konsoler.

Nja tycker du har lite fel... ett spel som konverteras från 360 till PS3 blir näst intill alltid sämre än vad det kunde ha varit.
SÅ om RE5 gjordes enbart till PS3 så hade PS3 kunnat tjäna på det.

Inte för att RE5 demot var fult på 360. Absolut inte!
Men man kan inte glöma tanken OM det kunde ha blivit bättre på en ren PS3 version.

Sen att dom har utvecklat serien till det sämre för oss som har spelat spelet från början håller jag med dig om!
Man såg ju direkt fördelarna med en lite starkare maskin i o m GameCube Re-maken på 1:an..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av Rolle:

Jag är inte en fanboy, spelar för det mesta på Wii och PC, men jag blir så förbannad när Microsoft köper upp spel och exclusives från andra platformer, bara för att de har pengar.

Kunde inte sagt det bättre själv! Sen ska dom förstöra FFXIII.... Så det är väl bara en tidsfråga innan dom köper in sig på Gran Turismo...

Det är fortfarande inte Microsoft som utvecklar det. De enda som kan förstöra spelet är utvecklarna, vilket i dessa fall är Square Enix och Capcom. Förstår inte varför folk ska vara så himla trångsynta hela tiden.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ska bli kul att testa, synd bara att RE inte har någon skräck längre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Rolle:

Jag är inte en fanboy, spelar för det mesta på Wii och PC, men jag blir så förbannad när Microsoft köper upp spel och exclusives från andra platformer, bara för att de har pengar.

Ja men det är ju bara för sony att göra samma sak? MS verkar förstå sig på marknaden och gör det de gör för vinst. sony borde göra precis samma sak för att göra en stark konsol. Så istället för att klaga på MS så ska du klaga på sony.

Men håller med dig i övrigt, plattforms-exklusivitet suger.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Är väl bara bra att spelen släpps på fler plattformar så fler får njuta av spelupplevelsen. Det var länge sedan Resident Evil var sony exklusivt och ni som tjatar om att spel inte borde byta plattform... skulle ju betyda att ingen av oss skulle behöva något utom nintendo då.

Medlem

Enligt ps3fanboy släpps demot till PSN 5:e februari, och personligen tolkar jag det som att det är till alla olika PSN.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Rolle:

Hmph, Capcom tydligen glömde var serien kommer ifrån. Resident Evil blev succé på PlayStation i 1996, inte på jä... xbox. Hatar Microsoft

Problemet med Resident Evil är att det gått ifrån konceptet som gjorde det så populärt, och nu mer eller mindre liknar ett actionspel i mängden. Det har dock ingenting med att även släpps till 360. Det går och göra bra spel till flera konsoler.

Inte för att RE5 demot var fult på 360. Absolut inte!
Men man kan inte glöma tanken OM det kunde ha blivit bättre på en ren PS3 version.

Man kan ju säga precis tvärt om också, så vad är problemet? En only 360 version kunde ju blivit mycket "bättre".

Medlem

Jag har xbox 360..

Men ser ändå gärna att alla spel kommer till alla enheter, man vill väll ha en rättvis värld?.. PS3 fanboys önskar vissa 360 spel till ps3an och vice versa.. MEN jag ser oxå gärna att alla spel görs enskillt för varje konsoll så att det kan maxas på alla.:) dyrt och långutvecklings tid ja..;D

ser 3 plus med 360, ENLIGT MIG! bästa kontrollen, och ehum flashbar och billigere än ps3..

ser 2 plus med ps3, Blu-ray spelare, tyst.

Nackdel med båda, ägs av sony och microsoft. Båda med dåliga garantier. Fast microsoft ha blivit bättre.

Medlem
Skrivet av robineng:

Är väl bara bra att spelen släpps på fler plattformar så fler får njuta av spelupplevelsen.

Inaktiv

Nån som vet om detta är samma demo som släpptes i Japan? För det demot tröttnade man ju rätt fort på...

Inaktiv
Skrivet av Rolle:

Jag är inte en fanboy, spelar för det mesta på Wii och PC, men jag blir så förbannad när Microsoft köper upp spel och exclusives från andra platformer, bara för att de har pengar.

Ja! Fan ta MS för att använda sina pengar till att kanske tjäna MER pengar! USCH! HATA DEM SOM DET GÅR BRA FÖR!


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

MUMS! Älskar Resident Evil dock synd att det är mer action än skräck nu gillade dom gamla spelen mer


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

DEMO??!? HAHAHA! Här behövs det ingen demo för att veta att detta spel kommer kandidera och vinna GOTY 2009! Hahaha!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

DEMO??!? HAHAHA! Här behövs det ingen demo för att veta att detta spel kommer kandidera och vinna GOTY 2009! Hahaha!

"OK", lugna ned dig.

Sedan så har väl dom senaste RE-spelen huvudsakligen varit till Gamecube och Wii?
Detta är ju det första till Xbox(eller?).

Sen får man se hur det blir, som någon sa så hade man med sig en medhjälpare.. Fy fan för sånt, hatade hon bruden i RE4, bara jävligt irriterande att ha i hasorna.
Sen att det kanske inte är lika mycket skräck som dom 3 första spelen är väl lite synd, men man får väl se. Dead Space ska väl annars vara ett skräckspel i samma klass som RE?

Och sist men inte minst, så är väl Sony lika bra kålsupare som Microsoft? Saken är ju den att Playstation vara Konsolen med stort K nu dom 2 senaste generationerna, klart att dom fått en massa exklusiva spel på sin sida. Men när dom väl börja förlora mark, så är ju speltillverkarna villiga att ge ut sina spel på fler konsoler.
Dessutom är ju Sony sjukt stora, ok, kanske inte större än Microsoft, men det är ju verkligen inte så att man tycker synd om dom.

Medlem

Sony är stora, de gör ju i princip allt

Medlem

finns inget idag som slår xbox360 och deras live,det är liksom sjukt bra
hur har ps3an det med sin funktion..släppte dom inte ngn ny grej nyss som blev hackad ganska omgående med följd att det gick o sprida virus till konsolerna,helkass ju!
sen kostar ps3an alldeles för mycket,,argumentet att den har "kraftigare" hårdvara och därigenom kunna få spel att se bättre ut än på xbox360 verkar ju inte vara annat än en myt!jag har då inte sett ngt spel på ps3an som varit snyggare än ngt annat som finns till xbox360
sen vet jag inte varför folk säger att sony är stora,jämför man med microsoft så är sony en lillebror.
microsoft gav sig in på konsollmarknaden med ett mål framför sig,och det är att bli störst och bäst, i slutändan så kommer ms slå ut sony från den marknaden,nintendo kommer säkerligen finnas kvar då dom har en annan typ av målgrupp numera..och det gör mig ingenting faktiskt så länge det inte innebär att priserna stiger,

Medlem
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av Rolle:

Jag är inte en fanboy, spelar för det mesta på Wii och PC, men jag blir så förbannad när Microsoft köper upp spel och exclusives från andra platformer, bara för att de har pengar.

Kunde inte sagt det bättre själv! Sen ska dom förstöra FFXIII.... Så det är väl bara en tidsfråga innan dom köper in sig på Gran Turismo...

gran turismo är sonys eget spel, chansen att det dyker upp på en xbox är astronomiskt liten,den chansen är lika stor som att nintendo skulle göra ett super mario eller zelda spel till playstation 3,

jag vet dock inte om jag kan hålla med kangas1000 om att ms köper upp från andra plattformar,det betyder ju att dom köper det direkt från tex nintendo och sony,nä det är ju utvecklaren dom avtalar ngt med och kan microsoft erbjuda ett bättre upplägg avseende utvecklingskostnader,tidsramar och sådant,så klart utvecklaren släpper sitt spel till xbox i 1a hand. om man jämför hur det är att utveckla spel på xbox360 jämfört med ps3an så är det mycket enklare till xbox360 iaf om man har läst hur en del spelutvecklare har uttalat sig,sen så har ngn utvecklare oxå uttalat sig om hur bra service ms har när det gäller utvecklingsbiten o supporten,där ligger sony oxå i lä...
frågqa mig inte om vilka utvecklare det minns jag ej,men det finns artiklar på nätet om detta,minns jag rätt så har nog det nämts här på fz ngn gång för länge sedan...

Skrivet av BPR Cisco:

finns inget idag som slår xbox360 och deras live,det är liksom sjukt bra
hur har ps3an det med sin funktion..släppte dom inte ngn ny grej nyss som blev hackad ganska omgående med följd att det gick o sprida virus till konsolerna,helkass ju!
sen kostar ps3an alldeles för mycket,,argumentet att den har "kraftigare" hårdvara och därigenom kunna få spel att se bättre ut än på xbox360 verkar ju inte vara annat än en myt!jag har då inte sett ngt spel på ps3an som varit snyggare än ngt annat som finns till xbox360
sen vet jag inte varför folk säger att sony är stora,jämför man med microsoft så är sony en lillebror.
microsoft gav sig in på konsollmarknaden med ett mål framför sig,och det är att bli störst och bäst, i slutändan så kommer ms slå ut sony från den marknaden,nintendo kommer säkerligen finnas kvar då dom har en annan typ av målgrupp numera..och det gör mig ingenting faktiskt så länge det inte innebär att priserna stiger,

Mina damer och herrar låt mig presentera en livs levande fanboy världens 8:e underverk!:up:


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Synd att man redan spelat den då :D. Men det är riktigt bra! Coop äger!

12
Skriv svar