Listan över fjolårets mest sålda spel

Medlem
Listan över fjolårets mest sålda spel

Bamse i Egypten?! Varför visste jag inte om att det spelet fanns?

Medlem

Woha inget The Sims/Expansion

Medlem

Sålde Battlefield 1942 mer än 2142??!? ...2008

lustigt...iofs, det är ju ett mycket genomtänkt spel. Moddarna gör ju också att man aldrig tröttnar på det....typ Desert Combat

Medlem

mycket battlefield. haha


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem
Skrivet av p0yac:

Sålde Battlefield 1942 mer än 2142??!? ...2008

lustigt...iofs, det är ju ett mycket genomtänkt spel. Moddarna gör ju också att man aldrig tröttnar på det....typ Desert Combat

En anledning till att det har sålt så mycket kan vara att de släppt en "battle chest" med Battlefield 1942 med expansioner för en mycket billig penning. Anthology har jag för mig att de kallade det. Jag har i alla fall sett det för mellan 99:- till 199:-.

FML
Medlem

Borde inte GTA4 ligga högst upp? Skitsamma om de på olika plattformar, samma spel ju. Inkomsten går åt samma håll ändå väl.

Medlem

Surt för Dice att Bamse slog 2142


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Precis som zolidznake så skulle jag vilja se en multiplattformlista.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Surt för Dice att Bamse slog 2142

Och ännu mer surt att, som tidigare nämnt, 1942 säljer mer än 2142.

Medlem

Party-spel och MMO är vad som gäller nu för tiden då.. Förstår varför företagen satsar mindre och mindre på singelplayer-spel med bra story.

Medlem

jag som trodde gears of war 2 låg tvåa över mest sålda spel i år...

Medlem
Skrivet av p0yac:

Sålde Battlefield 1942 mer än 2142??!? ...2008

Har nog med kvalitén på spelen att göra.
BF1942 = Bra.
BF2142 = Värdelöst.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Woha inget The Sims/Expansion

"Mest nedladdade"


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Ännu ett bevis på svenskars kassa spelsmak.

Medlem

Blir lite intresseväckande och se vad som kommer ligga etta 2009.
Kan det Vara Diablo III ? Eller varför inte Starcraft 2.

Medlem

GTA IV sålde alltså bara 66 000 ex (enbart 360 versionen då). Och WoW 140 000 ex, det känns som ganska låga siffror visserligen gäller de ju bara Sverige men hade räknat med högre siffror.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Ännu ett bevis på svenskars kassa spelsmak.

Ser ungefär precis likadant var man än är i världen utan på platser där vissa sporter är poppis, som fotboll i England eller amerikansk fotboll i USA.

Medlem

Haha bamse i egypten:)

Kan nog säga att jag köper hellre Bamse än lich king


signatur
Medlem

WOTLK på första plats fattade man ju direkt då man såg namnet på nyheten.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Fem myror är fler än fyra elefanter och Bamse i Egypten är bland topp 10 mest sålda svenska spelutvecklare är ju komiskt!:) Någon som vet vilka utvecklarna är till spelen?:P

Inaktiv

Kan ju tänkas vara så att det görs en del inköp via t ex Steam och att det finns lir som då kanske skulle höra hemma på den här listan. Tänker t ex på det härliga Left4Dead till PC:n, det kan ju ha köpts av en hel del som kanske inte riktigt kommer med i statistiken eftersom den baseras på ren butiksförsäljning.

Medlem
Skrivet av SirIgor:

Fem myror är fler än fyra elefanter och Bamse i Egypten är bland topp 10 mest sålda svenska spelutvecklare är ju komiskt!:) Någon som vet vilka utvecklarna är till spelen?:P

Fem myror: SVT interaktiva media
Bamse: Upside Studios

Medlem

Vad jag tycket var ganska intressant är at BF 2 är top och spelet är Vad 2-3 år gamalt....
Men de har nog att göra med at de så billig at köpa typ en hundring... ännu ett bevis att folk köper mer när de är billigar bara för att de är billigare...

Medlem

Största anledningen att WoW ligger så högt upp är ju att man inte kan ladda ner det olagligt o köra på Blizzard's servrar.
Men det var ändå nästan väntat då väldigt många snabbt blir beroende av skiten

Medlem
Skrivet av DAoG:

Största anledningen att WoW ligger så högt upp är ju att man inte kan ladda ner det olagligt o köra på Blizzard's servrar.
Men det var ändå nästan väntat då väldigt många snabbt blir beroende av skiten

Kan du inte med några andra MMOn heller.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Att Warhammer & Conan kom högt upp är ju lite surprise, huvudsakligen då båda sög och ingen spelar dom.

Sen var det ju intressant med BF:1942.. Är där mycket folk och servrar??
I så fall är det ju nästan bud att köpa.

Medlem

Det är väl rätt många som spelar WAR ändå? Om det inte varit en drop på sistone. Kul att se siffror dock. inte så oväntad ändå, med tanke på hur pass bra Wrath var (för att vara en expansion), hur poppis 'partyspel' är, samt hur bra Funcoms PR-avdelning jobbade på

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Kan nog säga att jag köper hellre Bamse än lich king

Och där kom den! Väntade bara på ett inlägg som skulle se ner på World of Warcraft. Händer alltid!

12
Skriv svar