Vet ni var HL2 - Portal är för något?
http://media.ps2.gamespy.com/media/743/743925/vids_1.html
Såg en liten video från detta spel/mod och det verkar riktigt kul. Är det Valve som ligger bakom eller vad är det för något? Kommer det bara till PS3?
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Fz skrev iaf i sina nyheter så här
Shacknews har fått kompletterande uppgifter från Valve som säger att konsolvarianterna kommer innehålla samtliga hittills släppta versioner av HL2 (originalet, Episode One), dock inte TF2 eller Portal.
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14246
Så till ps3, xbox vet jag inte.
Videomupp
FZ-nyheten där bygger på andrahandsuppgifter från dom stora spelsidorna, som gav olika uppgifter.
Enligt Valves eget pressmeddelande (nyhet om det på svenska):
Till PC och konsolerna, Xbox 360 och PlayStation 3, släpps Episode 2 och med det TF2 och Portal. Även förbättrade versioner av Half-Life 2 och Episode 1 släpps. Det framgår inte helt tydligt om HL2 och EP1 förbättras, eller optimeras, enbart för konsolerna eller om ny teknologi gör sitt intåg i dessa till PC redan utgivna titlarna (t.ex. HDR till HL2 och soft-particle-systemet till EP1 etc.).
Här är den högupplösta Portal-filmen också: http://www.halflife2.nu/nyheter/?id=6192
Varför lägger de inte in detta som ett spelsätt i Episode 2 istället? Precis som man fick super gravity gun i slutet på HL2 så kan mna väl göra något liknande med portalgun i Episode 2??
Annars tycker jag det är lite slöseri att köra på i samma veva fast med bättre grafik. Den enda nackdelen med Episode 1 var ju att det inte tillförde något egentligt nytt, mer än att man hade Alyx med sig hela tiden. Det var samma gamla Half Life 2 i spelsättet. Så, de borde implemera detta i Episode 2, annars slösar de bort något som verkar jävligt kul.
Varför lägger de inte in detta som ett spelsätt i Episode 2 istället? Precis som man fick super gravity gun i slutet på HL2 så kan mna väl göra något liknande med portalgun i Episode 2??
Annars tycker jag det är lite slöseri att köra på i samma veva fast med bättre grafik. Den enda nackdelen med Episode 1 var ju att det inte tillförde något egentligt nytt, mer än att man hade Alyx med sig hela tiden. Det var samma gamla Half Life 2 i spelsättet. Så, de borde implemera detta i Episode 2, annars slösar de bort något som verkar jävligt kul.
de kanske vill göra något the sims liknande^
"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark
Varför lägger de inte in detta som ett spelsätt i Episode 2 istället? Precis som man fick super gravity gun i slutet på HL2 så kan mna väl göra något liknande med portalgun i Episode 2??
Annars tycker jag det är lite slöseri att köra på i samma veva fast med bättre grafik. Den enda nackdelen med Episode 1 var ju att det inte tillförde något egentligt nytt, mer än att man hade Alyx med sig hela tiden. Det var samma gamla Half Life 2 i spelsättet. Så, de borde implemera detta i Episode 2, annars slösar de bort något som verkar jävligt kul.
Då skulle dom även vara tvugna att designa en kropp åt Gordon Freeman. ^^
Det är ett 3d pusselspel där det gäller att ta sig förbi hinder genom att bygga in- och ut-portaler. Jag fattar inte riktigt hur det ska bli en hit, men det låter som en ny skills-community kanske växer fram ur det om det är tillräckligt bra.
Ett sånt spel som man antingen hatar eller älskar