Vet ni var HL2 - Portal är för något?

Medlem
Vet ni var HL2 - Portal är för något?

http://media.ps2.gamespy.com/media/743/743925/vids_1.html

Såg en liten video från detta spel/mod och det verkar riktigt kul. Är det Valve som ligger bakom eller vad är det för något? Kommer det bara till PS3?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Det kommer till PC, Xbox 360 och PS3, gjort av VALVe och släpps i ett paket med Episode 2 och Team Fortress 2 i slutet av detta år. Skulle gissa på att detta Portal är det teknologidemo de pratade om i en tidigare intervju.

Medlem

Fz skrev iaf i sina nyheter så här

Shacknews har fått kompletterande uppgifter från Valve som säger att konsolvarianterna kommer innehålla samtliga hittills släppta versioner av HL2 (originalet, Episode One), dock inte TF2 eller Portal.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14246

Så till ps3, xbox vet jag inte.


signatur

Videomupp

Inaktiv

FZ-nyheten där bygger på andrahandsuppgifter från dom stora spelsidorna, som gav olika uppgifter.

Enligt Valves eget pressmeddelande (nyhet om det på svenska):

Citat:

Till PC och konsolerna, Xbox 360 och PlayStation 3, släpps Episode 2 och med det TF2 och Portal. Även förbättrade versioner av Half-Life 2 och Episode 1 släpps. Det framgår inte helt tydligt om HL2 och EP1 förbättras, eller optimeras, enbart för konsolerna eller om ny teknologi gör sitt intåg i dessa till PC redan utgivna titlarna (t.ex. HDR till HL2 och soft-particle-systemet till EP1 etc.).

Här är den högupplösta Portal-filmen också: http://www.halflife2.nu/nyheter/?id=6192

Medlem

Okej Tja då har iaf konsollanvändarna något att se frma emot. Måste dock kolla in Portal filmen, för jag har ingen som helst aning om vad som aning om vad det är


signatur

Videomupp

Inaktiv

Varför lägger de inte in detta som ett spelsätt i Episode 2 istället? Precis som man fick super gravity gun i slutet på HL2 så kan mna väl göra något liknande med portalgun i Episode 2??
Annars tycker jag det är lite slöseri att köra på i samma veva fast med bättre grafik. Den enda nackdelen med Episode 1 var ju att det inte tillförde något egentligt nytt, mer än att man hade Alyx med sig hela tiden. Det var samma gamla Half Life 2 i spelsättet. Så, de borde implemera detta i Episode 2, annars slösar de bort något som verkar jävligt kul.

Medlem
Skrivet av Glazarus:

Varför lägger de inte in detta som ett spelsätt i Episode 2 istället? Precis som man fick super gravity gun i slutet på HL2 så kan mna väl göra något liknande med portalgun i Episode 2??
Annars tycker jag det är lite slöseri att köra på i samma veva fast med bättre grafik. Den enda nackdelen med Episode 1 var ju att det inte tillförde något egentligt nytt, mer än att man hade Alyx med sig hela tiden. Det var samma gamla Half Life 2 i spelsättet. Så, de borde implemera detta i Episode 2, annars slösar de bort något som verkar jävligt kul.

de kanske vill göra något the sims liknande^


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av Glazarus:

Varför lägger de inte in detta som ett spelsätt i Episode 2 istället? Precis som man fick super gravity gun i slutet på HL2 så kan mna väl göra något liknande med portalgun i Episode 2??
Annars tycker jag det är lite slöseri att köra på i samma veva fast med bättre grafik. Den enda nackdelen med Episode 1 var ju att det inte tillförde något egentligt nytt, mer än att man hade Alyx med sig hela tiden. Det var samma gamla Half Life 2 i spelsättet. Så, de borde implemera detta i Episode 2, annars slösar de bort något som verkar jävligt kul.

Då skulle dom även vara tvugna att designa en kropp åt Gordon Freeman. ^^

Medlem

Spelet ser väldigt bra ut, hoppas man kan köpa det "ensamt"(jag menar utan massa andra HL2 stuff).

"The next test is impossible"

Medlem

Det kan jag nog garantera inte går. Dem kommer i ett pack, men man kan kanske köpa dem för sig via steam iofs.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Det är ett 3d pusselspel där det gäller att ta sig förbi hinder genom att bygga in- och ut-portaler. Jag fattar inte riktigt hur det ska bli en hit, men det låter som en ny skills-community kanske växer fram ur det om det är tillräckligt bra.

Ett sånt spel som man antingen hatar eller älskar


signatur

......................|| Amxmodx || Euroskillz.eu || Fortress Forever ||

1
Skriv svar