Mirror's Edge debutpatchat

Robot
Medlem
Mirror's Edge debutpatchat

Visar att dem bryr sig då det patchas,,NICE DICE!!

Medlem

Suck... ännu ett spel som patchas från start. Kan spelutvecklare någonsin släppa ett spel som är buggfritt?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Visar att dem bryr sig då det patchas,,NICE DICE!!

Ja eller så borde produkten vara så pass färdig när den når butikshyllorna att den inte behöver patchas direkt...? I alla fall bra service.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Suck... ännu ett spel som patchas från start. Kan spelutvecklare någonsin släppa ett spel som är buggfritt?

Nej det kan dom inte.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Suck... ännu ett spel som patchas från start. Kan spelutvecklare någonsin släppa ett spel som är buggfritt?

Men buhu, det är ju såå jäkla jobbigt att ladda ner en patch och installera. Bra att de fixar buggarna iaf. Börja grina.

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Men buhu, det är ju såå jäkla jobbigt att ladda ner en patch och installera. Bra att de fixar buggarna iaf. Börja grina.

Min poäng är att spel inte ska BEHÖVA patchas från dag 1 (eller i vissa fall före spelen når butikerna).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

vissa måste klaga på allt...De fixar ju ffs ett fel..du kanske tycker att de ska vänta en vecka även fast de hittat problemet...

Medlem

Det kan ha varit en bugg de upptäckte strax efter att spelet gått guld. Det är sånt som händer. Bra att de fixar det.

Inaktiv

Märkte att physX påslaget fick spelet att hänga sig, stängde av det och det flyter najs.. har inte testat med den här patchen dock. Problemet jag har nu som jag hoppas att dom löser är att Faith vägrar springa för mig :S.

Hon bara går och ser halt ut och när jag trycker på walk knappen så går hon ännu segare. o.O

Medlem

Jag undrar då hur du har fått tag på spelet när det släpps i morgon...

Och jag har hört att det där problemet endast uppstår för dom som har laddat ner spelet och crackat det.

Inaktiv
Skrivet av citric:

Jag undrar då hur du har fått tag på spelet när det släpps i morgon...

Och jag har hört att det där problemet endast uppstår för dom som har laddat ner spelet och crackat det.

You sir are a fool.

Medlem

Jag har hört samma sak. Kan det vara anledningen till varför du inte patchat det?

ptr
Medlem

Likadant skydd som GTA IV hade alltså? haha dom här crackskydden är ju klockrena

Inaktiv
Skrivet av ptr:

Likadant skydd som GTA IV hade alltså? haha dom här crackskydden är ju klockrena

haha jo, lite lustiga.. Tar dock 1-3 dagar så är dom fixade

Medlem

Det var värst vad folk har "hört" mycket. Det är inte så att ni sprungit in i problemet själva? Heat vågar ju i alla fall erkänna det.

Finns ju en möjlighet att han kan ha:
- Förbeställt spelet och fått det en dag tidigare

- Jobbar i någon form av butik som säljer spelet (de borde ju fått det idag om de ska börja sälja det imorgon).

- recensionsexemplar om han jobbar som recensent...

med mera... med mera...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

jag betalar inte för fler idiotiska kopieringsskydd, ska ha oändligt med installationer på oändligt med datorer lr så får dom fan skylla sig själva när folk laddar ner skiten istället


signatur

//monster

Redaktör

Nu låter vi bli att prata om piratkopiering, annars kommer vi ta bort inlägg och dela ut varningar.

Vad ni gör med era datorer och uppkopplingar bekymrar inte FZ ett smack. Däremot bekymras vi gravt av när folk pratar piratkopiering här, trots att reglerna uttryckligen förbjuder det.


signatur
Medlem
Skrivet av Heat:
Skrivet av ptr:

Likadant skydd som GTA IV hade alltså? haha dom här crackskydden är ju klockrena

haha jo, lite lustiga.. Tar dock 1-3 dagar så är dom fixade

Det är det som är det sorgliga, kopieringsskydden fungerar inte, de är bara i vägen för oss som faktisk köper spelen.

Inaktiv

Det patchades inte innan släpp, det släpptes nämligen igår i amerika, så patchen gäller väl dem.

Medlem

Det passar bättre in schemamässigt om man släpper ett spel och sedan patchar de små felen som man inte ansåg vara värda en fördröjning.

Det anses - av förläggare, producenter, PR, mfl. - att spelet säljer bättre nu än om 6 månader, när dessa buggar upptäckts, utvärderats, kategoriserat, delegerats, åtgärdats. Inte alltid relaterat, men att tappa hype är att tappa försäljning. Man tävlar ofta med andra spel, det är få personer som köper 4 spel i månaden, vissa köper eller kommer aldrig köpa spel heller.
En annan aspekt är ju, att eftersom PC är en sådan öppen och mångfacetterad plattform, så blir det problem, om kanske inte helt omöjligt, att hitta och fixa alla buggar internt. Då behövs massan - en form av "gratis" QA där testning i kvantitet sker mer än i kvalitet.

Konsolerna är ju mer eller mindre låsta till att ha samma problem och lösningar, även om vad jag tidigare sa, börjar spela in här med, spel släpps och fixas efteråt. I detta fall för att nu kan man göra det, innan det fanns internet på konsolerna så kunde man inte patcha (samma för PC, för 100 år sedan), det var inte "korrekt" att släppa ett spel som var dåligt testat och småbuggigt, hur skulle man lösa det senare liksom, posta disketter till 1000-tals personer på de tre kontinenterna där det finns datorer?

Skulle nog kunna skriva en skoluppsats om detta men jag orkar inte - det gjorde jag inte i skolan heller - så nu vässar jag pennor åt folk. Tack internet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jag fick mitt Mirror's edge från webhallen en dag förtidigt och jag har problem med ljudet. Bakgrunds ljudet som bilar, helikoptrar och sirener är skit högt medans allt annat är rätt lågt! Kan det vara patchen som gör detta? tror ni?

Medlem

De är väl bättra att de patchas på en gång om de finns buggar. Mycket är som Hipshot säger... buggar hittas efter att de har skepats till production.. vet inte hur länge innan lansering de brukar göras men med all shipping etc så lär de ske 4 till 3 veckor före spelet når affären..

också de är EA spel så är de online verification med x antal install som gäller Insomniac ? tänkta samma sak..
Kommer ihåg de good old days... där skydder var en ruta popa up mitt i spelet .. whats the 5th words 4th letter on the 45th page in the 39th row
Hehe

Medlem

ser inga problem med patchen, den ska ju fixa slow downs så det är bra att dom fixar så snabbt.

Medlem

Iom att dom släpper patchen precis innan att spelet släppts så är det ju inte direkt någon som lider av felen (Mer än dom som tagit ut spelet tidigt, på ett eller annat sätt), eller hur? Vad fan klagar folk på egentligen?

Att fixa en sån här patch till release är ju att föredra tycker jag. Istället för att försena spelet ytterligare så kan dom fixa en ordentlig första patch som dom dessutom hinner testa ordentligt medans spelet trycks i fabrikerna under en månad.

Creds till Dice som snabbt fixar problemen! Kommer själv lägga en beställning på detta i veckan för avnjutning på projektorn

Medlem

Fråga: Har PC-versionen multiplayer?

Medlem

Bra stil av dice, ska pc-versionen vara modvänlig?

Medlem

enda form av multiplayer i mirrors edge är timetrial där man kan tävla mot andras "spöken"... förhoppningsvis fattar dice att multi hade varit grymt kul och fixar detta till nästa del i serien.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Suck... ännu ett spel som patchas från start. Kan spelutvecklare någonsin släppa ett spel som är buggfritt?

Nej. Så länge det inte finns perfekta människor finns det inte perfekta spel.

Vet du hur många miljoner saker som kan gå fel när man gör ett spel? Ett minimalt fel i spelkoden kan förstöra allt.

Självklart kommer det alltid finnas buggar. Spelföretag som snabbt kommer med patchar är bra spelföretag, inte dåliga.

Sen tar det några veckor från det att spelet är helt färdigt till det att spelet är ute på butikshyllorna. Så under den tiden hinner dom söka efter och hitta många buggar. Så en eloge till DICE för att dom är så snabba.

Ditt inlägg var helt uppåt väggarna felaktigt.

Medlem

Allt funkar perfa förutom det faktum att det verkar vara en bugg ca 30min -> 1tim in i spelet. Man börjar på en platå och ska muppa sig vidare ned till vänster (guiden pekar dit åt) - helt plötsligt börjar man gå i slowmotion så att man inte får tillräckligt med fart för att hoppa till ett annat tak... Bravo... Går liksom inte att komma vidare


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

12
Skriv svar