Mirror's Edge debutpatchat

Medlem

Jag ville bara höra med er övriga..

Jag spelade fram till Chapter 4, sen tänkte jag: Nej nu får det räcka ett stund, jag behöver ringa min flickvän!
Så jag reste på mig och gick ned för trappan..

Mitt i trappan så känner jag; Oj! vad yr jag är, någon form av illamående och konstig känsla! Jag känner mig skumt nog lättare i kroppen och det första som slog mig var att jag hade åkt på magsjuka.. ..Helvete.. :-/
Men sen så kom jag tänka på en sak som jag läste för flera år sedan angående första lanseringen av Half Life 2, där människor på forumet vred sig av förundran efter att ha råkat på exakt samma fenomen.. ..Illamående!

Har läst att detta fenomen kan drabba vissa och att det har med Anti Alising (AA) att göra.

Finns det någon som upplever precis som jag?

(Kör förövrigt på x4 på Anti Alising och allt annat Very High utan physx ofc.)

Medlem
Skrivet av mini-mus:

Allt funkar perfa förutom det faktum att det verkar vara en bugg ca 30min -> 1tim in i spelet. Man börjar på en platå och ska muppa sig vidare ned till vänster (guiden pekar dit åt) - helt plötsligt börjar man gå i slowmotion så att man inte får tillräckligt med fart för att hoppa till ett annat tak... Bravo... Går liksom inte att komma vidare

Antipiratåtgärder.

Medlem
Skrivet av mixxor:

Jag ville bara höra med er övriga..

Jag spelade fram till Chapter 4, sen tänkte jag: Nej nu får det räcka ett stund, jag behöver ringa min flickvän!
Så jag reste på mig och gick ned för trappan..

Mitt i trappan så känner jag; Oj! vad yr jag är, någon form av illamående och konstig känsla! Jag känner mig skumt nog lättare i kroppen och det första som slog mig var att jag hade åkt på magsjuka.. ..Helvete.. :-/
Men sen så kom jag tänka på en sak som jag läste för flera år sedan angående första lanseringen av Half Life 2, där människor på forumet vred sig av förundran efter att ha råkat på exakt samma fenomen.. ..Illamående!

Har läst att detta fenomen kan drabba vissa och att det har med Anti Alising (AA) att göra.

Finns det någon som upplever precis som jag?

(Kör förövrigt på x4 på Anti Alising och allt annat Very High utan physx ofc.)

Vissa individer är ju mer lättpåverkade av vissa "effekter" spel, filmer eller annat bjuder på. Har enormt svårt att tro att det har något alls med AA att göra, då anti aliasing mjukar ut kanter = kantutjämning.

Däremot tror jag mer på att Mirror's Edge med sina snabba "flickriga" kameravinklar/växlingar kombinerat med fart och svindlande höjder kan ge spelare illamående. Men att det har med AA att göra låter i mina öron helt befängt.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av mini-mus:

Allt funkar perfa förutom det faktum att det verkar vara en bugg ca 30min -> 1tim in i spelet. Man börjar på en platå och ska muppa sig vidare ned till vänster (guiden pekar dit åt) - helt plötsligt börjar man gå i slowmotion så att man inte får tillräckligt med fart för att hoppa till ett annat tak... Bravo... Går liksom inte att komma vidare

Antipiratåtgärder.

Är du bombsäker? För jag är sugen på att köpa det, men inte om jag ska behöva vänta flera veckor på en patch som löser en bugg. Har du länk som styrker ditt påstående? (Och inte till något entusiast-forum, utan gärna då till en tillförlitlig källa).


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

du SKA KÖPA inte tanka, enkel logik. fy!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

du SKA KÖPA inte tanka, enkel logik. fy!

Antingen har du en haltande logik som du själv anser är fullt rimlig, eller så är du en fantastisk konsument för säljarna då du köper utan att testa. Skulle du köpa en bil utan att provköra den och sedan hoppas på det bästa? Jag testar innan jag köper och jag köper ENBART för att gynna den bransch jag själv snart kommer att jobba inom.

Men som det ser ut nu och om detta inte är en antipiratåtgärd, så är det ju som om att köpa en bil, men efter 100mil så rasar växellådan. Kom inte med några moralkakor, argumentera för en medveten konsumentlogik istället.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

12
Skriv svar