Episode One - slutet

Medlem
Episode One - slutet

Då har man spelat ut HL2-E1, och sen får man se eftertexter, och efter det är det en trailer för HL2-E2, sen krashade spelet. Är det något mer efter det? Missade jag något?

Inaktiv

Trailer? Jag fick inte se nån jävla trailer....


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av Meller:

Trailer? Jag fick inte se nån jävla trailer....

Gå helt enkelt in på chapter selection eller va de nu heter. Den sista är trailern.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Trailern eller teasern som kanske man borde kalla den kan du även hitta i xxx: \xxx\Steam\SteamApps\accountnamn@email.com\half-life 2 episode one\episodic\media

Medlem

Har precist klarat det, måste man köpa episode 2 när de kommer ut? Episode 1 va FÖR kort för 300 spänn, klarade de ju på 5timmar typ ><

Medlem
Skrivet av Satan:

Har precist klarat det, måste man köpa episode 2 när de kommer ut? Episode 1 va FÖR kort för 300 spänn, klarade de ju på 5timmar typ ><

300 spänn? Dålig omvandlingskurs på $19.95.

Medlem

Kollade på tradition, så såg ja de kosstade 249 om jag inte är ute o cyklar, men köpte de för 200, men poängen är ju att de va för kort för dom pengarna, hade varit billigare o sticka till ett internet café istället o klara de där ^^

Inaktiv

Jag är för sänkning av spelpriser men tycker inte att Episode One inte är värt 200 kr. Det är ungefär 1/3 av ett spel, och ett nytt spel till t.e.x Xbox 360 kostar 600 kr idag vid release eller så... ganska logiskt. Sen är det väl ännu billigare att köpa via Steam?

Medlem

Jag gillar episode varianten på spel och hoppas fler hänger på. Episode one är helt klart värt 200 spänn. 5 timmars högkvalitativ underhållning enligt mig..

Inaktiv

precis. jag köpte mitt Half-life 2 E1 för 199 på coop.

har inte spelat klart spelet än. köpte det den 25 juni. jag har kommit där man hör det där läskiga ljudet när man blir anfallen av Zombies. jag vill spara på spelet. men helt klart är spelet värt 200. helt klart;)

Inaktiv

h2 laggar sönder så jag kAn inte ens lira det snyft


signatur
Medlem

Överlägset tips: Kör på hard för bövelen om det inte hackar överjävligt då blir det mycket roligare och längre.

Inaktiv

e de nån mer än ja som tycker att man tagit i lite för mycke gällande alyx i ep1?? hennes lama skämt å kommentarer i vissa situationer känns liksom helt fel i en värld som står vid randen av undergång....ja tycker att hon funkade bättre i HL2 då hon var mer nedtonad å allvarlig.

Medlem
Skrivet av Whisperin_Tell:

e de nån mer än ja som tycker att man tagit i lite för mycke gällande alyx i ep1?? hennes lama skämt å kommentarer i vissa situationer känns liksom helt fel i en värld som står vid randen av undergång....ja tycker att hon funkade bättre i HL2 då hon var mer nedtonad å allvarlig.

I EP1 är det mer fokus på henne men i EP2 så kommer hon inte vara med så mycket.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jag tyckte personligen at hl2 va mycket bättre än episode 1 episode 2 är knappast bättre

Medlem
Skrivet av Combalex:

Jag tyckte personligen at hl2 va mycket bättre än episode 1 episode 2 är knappast bättre

Pratar du om Episode 2? Du kan ju knappast vet hur det är, kommer ju ut nästa år.


signatur

<3

Inaktiv
Skrivet av Combalex:

Jag tyckte personligen at hl2 va mycket bättre än episode 1 episode 2 är knappast bättre

håller me om att hl2 va bättre än ep1, betydligt bättre enligt min mening...men de bör de väl rimligen oxå va men ja kände nånstans att man missade en del i ep1 av de som gjorde hl2 så bra.
e lite orolig för att valve börjar göra lite för mycke av halflife....

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Överlägset tips: Kör på hard för bövelen om det inte hackar överjävligt då blir det mycket roligare och längre.

Håller helt med. Valde hard när jag körde igenom första gången... tog ändå bara 4 timmar och betalade 220kr för det

Dock så hade det väl gått ännu fortare om man valt lättare. Och jag rushar inte igenom spelet... jag är väl bara för bra

Ett till överlägset tips: Efter ha kört igenom en gång så kör en gång med kommentarer. Ganska intressant att höra deras idéer!

HL2 Ep 2 med Portal, TF2 och Episode 2 kommer vara väl värt pengarna däremot.

Inaktiv
Skrivet av urken:

Pratar du om Episode 2? Du kan ju knappast vet hur det är, kommer ju ut nästa år.

Heh .. mjo men hur ofta är det att följaren blir en sucse ? väldigt liten

Medlem

hl -> hl2 ?
q1 -> q2 -> q3?

Enligt mig...


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Dvorak:

HL2 Ep 2 med Portal, TF2 och Episode 2 kommer vara väl värt pengarna däremot.

Ja det tror jag med, ska bli jäkligt coolt att köra dessa spel


signatur

Crysis! Crysis! Crysis!

Medlem

Gav 199kr för mitt.. Det var lätt värt det, mycket bra expansion. Ser med spänning fram till episode 2!

Medlem

Jag gillade Ep1 bättre än både HL1 och 2.

Medlem
Skrivet av Latex:

Jag gillade Ep1 bättre än både HL1 och 2.

Undrar lite, hur kan man gillar Ep1 mer än HL1 o 2 när Ep1 är bara en flykt från staden och inte så stor handling alls.

Inaktiv

Mer action :O?

Medlem

HL2 är otroligt överksattat. Gissar på att de flesta som hyllar HL2 som bästa FPSet någonsin aldrig kört ettan, eller åtminstone inte spelat ordentligt.

Medlem
Skrivet av Farks:

HL2 är otroligt överksattat. Gissar på att de flesta som hyllar HL2 som bästa FPSet någonsin aldrig kört ettan, eller åtminstone inte spelat ordentligt.

Håller med totalt, spelade HL2 först tyckte det var det bästa jag spelat, sen köpte jag HL antholegy på steam, då blev HL2 ägt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

H-L1 är så mycket bättre. Men 2:an är snyggt o handlingen i den är otroligt bra. H-L1 har inte direkt någon handling mera än att komma upp från bunkern och rädda världen. Där man lär sig mera o mera om vad hotet är. Dock så händer det vissa saker i 1:an som man inte får föklarat förens man kör 2:an. Vilket är underbart, att man Hjälper Breen att ta kontakt med underjordingarna via "sateliten" man skickar upp. It's freaking amazing!

Vill så gärna ha en HL film.. Give!

Inaktiv

Köpt och lirat HL1 och 2 när de kommit ut. HL1 är det spelet man fostrats med typ haha, hur nice som helst. HL2 var helt ok. EP1 är jag bara så besviken på. Helt ok men så sjukt kort som många redan sagt. Galet ovärt.
EP2 ska bli så fett. TFC lirade man ju som en galning i några år, sjukt kul. Väntat på TF2 i typ 10 år. Ser rätt intressant ut. Portals verkar ju hur ballt som helst också... EP2 blir så mycket bättre än EP1.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Snälla, påstå inte att HL2s story är bra. Det hintas lite om en story, men den vet ni inget om.

Har inte spelat igenom 1:an och 2:an hade så jävla mycket skit (bil, båt, ravenholm osv). Ep1 hade allt av det som gjorde 2:an bra och mindre av det dåliga.
Allt som man gjorde i tornet var rätt tråkigt, men resten var fint.

Edit: Alla pussel som fanns i Hl2 slapp man ju dessutom, aldrig stött på så tråkiga och meningslösa pussel.

12
Skriv svar