vilka moddar kommer ut med beta snart?

Inaktiv
vilka moddar kommer ut med beta snart?

Nån som vet några moddar som släpps inom säg, 4 månader?. tycker det suger att ~1~ år efter release, så finns det 75 moddar med renders på vapen och bara 10 st med betas ute :/ Ungefär som med bf:vietnam, 50 olika moddar och 90% gick och dog efter det släppts lite screenshots.

Inaktiv

Jämför med Half-Life 1 och se hur många släppta moddar det fanns ute 1,5 år efter release. Tänk också på att det tar betydligt längre tid att göra moddar till Half-Life 2 eftersom det är ett modernare spel som man kan klämma in mer grejer i (fler polygoner på modellerna, större banor, mera detaljerad arkitektur, högre upplösning på texturerna etc.).

Trots detta har det släppts många moddar. Bland annat:
- Eclipse (singleplayer)
- Empires (multiplayer, FPS/RTS)
- Hidden - Source (multiplayer)
- MINERVA: Metastasis (singleplayer)
- Garrys mod (ptja...)
- Battle Grounds 2 (multiplayer)
- Dystopia (multiplayer)

Dessutom har ju Valve konverterat sina "halvmoddar" Counter-Strike och Day of Defeat till Source och släppt en expansion till Half-Life 2:s singleplayer.

Snart släpps Insurgency, Nuclear Dawn (stängt betatest), Insects Infestation med mera, och uppdateringar till ovan listade (ser själv fram emot speciellt Empires 1.06).

Det finns inte få släppta Half-Life 2-moddar, men det tar tid innan de blir fler och riktigt färdiga... Det dröjde till exempel fyra år efter Half-Life 1:s release innan Natural Selection kom ut.

Medlem

Åh, Battlegrounds 2 :), riktigt roligt spel.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Ok Namron. Har en fråga till experten :), hur många % alla moddar som är i utveckling tror du kommer leva till release?. Min gissning är 20%.

#3, håller med, BG2 är kul, men tycker det är lite för simpelt och repetetivt för att hålla längre än att spela det ibland.

Inaktiv

Jag tycker 20 procent låter fasligt högt ärligt talat. Det finns en handfull moddar som kommit ut (varav några fortsatt utvecklas) och en handfull till som är på väg och säkert släpps. Några stycken av dom ser ut att kunna bli kusligt bra.

Apropå Battle Grounds 2 (jo, jag håller med, det är simpelt och repetitivt, men kul en stund) - ny version ute (0.17): http://www.halflife2.nu/nyheter/?id=6176

Empires 1.06 är också här (men utan de nya vapenmodellerna, så dom ser fortfarande ut som skraeäp): http://www.halflife2.nu/nyheter/?id=6175

Har man något att göra i kväll då.

Medlem

Bästa modden som finns ute till HL2 än så länge är Hidden tycker jag, sen finns det väl en del interessanta projekt på g men de känns så långt borta :/. HL2 vart inte lika modfyllt som HL1 tyvärr.


signatur

<3

Medlem

Just nu finns det ungefär 1,000 mods som har funnits åt minstone på konceptnivån. Av dessa tusen så kommer ungefär 30-50 släppas i sin fulla version. Men å andra sidan, vem har tid att testa 1,000 mods?

1
Skriv svar