Sony räknar med första förlusten på 14 år

Robot
Sony räknar med första förlusten på 14 år
dzl
Medlem
Sony räknar med första förlusten på 14 år

Men hallå, säg något företag som gått bra detta år. :/

Medlem

Inte undra på när deras produkter är så dyra lol


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av dzl:

Men hallå, säg något företag som gått bra detta år. :/

Om jag säger: "It prints money" - Vad svarar du då?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Inte så oväntat att de går i förlust med tanke på finanskrisen och det satans höga priserna!

Medlem

Killzone 2 bundle räddar Sony


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Inte undra på när deras produkter är så dyra lol

Du säger det för att sedan skratta högt?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av dzl:

Men hallå, säg något företag som gått bra detta år. :/

Om jag säger: "It prints money" - Vad svarar du då?

Jag svarar med det här.

Inaktiv
Skrivet av dzl:

Men hallå, säg något företag som gått bra detta år. :/

Nintendo?

Inaktiv

Med Sony åsyftas ju då såklart hela koncernen, PS3 ger ju såklart sina spår i budgeten men gissar på att del väl går lite segt för resten av koncernen också för tillfället precis som alla andra.


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem

Tror detta är bra för sony. Det kommer inte betyda slutet för vare sig sony eller playstation. Men de kommer säkerligen ta lärdom, och förhoppningsvis göra bättre ifrån sig i framtiden. Priset är troligen den största boven när de gäller att bli av med sina maskiner. Hell, om du står i en butik och ser två konsoller jämte varandra, en kostar 2000, den andra 4000. Det är ett ganska klart val för de flesta.

Förmodligen kommer de sälja bättre framöver, men de måste ju inse att när prylar säljer som mest när de är prisvärda och billiga. Titta bara på deras PS2, sääääljer som smör. Troligen kommer PS3an börja sälja som smör när de kommer ner i pris. Det är vad jag väntar på.

Medlem

Kom ihåg att valutaförändringar kan slå stort mot ett företags vinstmarginaler, dvs förlusterna kan ha haft 0 med årsresultatet att göra.
Vill man lol:a åt PS3 som en förlust maskin får man kolla vad SCEJ/SCEA's årsresultat är...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Pooslice:

T Hell, om du står i en butik och ser två konsoller jämte varandra, en kostar 2000, den andra 4000. Det är ett ganska klart val för de flesta.

Jasså? så priset är viktigare än kvalité, funktioner, spelutbud och långsiktigt tänkande.....okej.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Pooslice:

T Hell, om du står i en butik och ser två konsoller jämte varandra, en kostar 2000, den andra 4000. Det är ett ganska klart val för de flesta.

Jasså? så priset är viktigare än kvalité, funktioner, spelutbud och långsiktigt tänkande.....okej.

Han menar nog "Kom-och-hjälp-mig-dö"-Teknikfob-Svensson och Muhammed som står i en butik.

Klart de väljer Wii eller Xbox framför PS3.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Inte undra på när deras produkter är så dyra lol

Det beror helt och håller på hur man tänker - är mycket att punga upp på plats för de som inte har pengarna.

men för allt Ps3an innehåller så är det inte mycket pengar. Blu-ray spelare, Stereo, Spel konsol osv å allt i världsklass - klart värt varenda krona.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Hardboiled15:

Inte undra på när deras produkter är så dyra lol

Det beror helt och håller på hur man tänker - är mycket att punga upp på plats för de som inte har pengarna.

men för allt Ps3an innehåller så är det inte mycket pengar. Blu-ray spelare, Stereo, Spel konsol osv å allt i världsklass - klart värt varenda krona.

Detta var det första vettiga inlägget jag sett på länge länge.

Medlem

det finns bara två konsoler på marknaden just nu det är wii och xbox 360. PS 3 är i en prisklass för sig

Medlem

Jag är inte tillräckligt rik för att handla billigt.
Ett ordspråk som säger mer än man tror. Därför fick det bli ps3 för mig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Endast två förlustår sen 1958 är fan bra jobbat. Respekt.


signatur
Medlem

Sänk priserna!


signatur

Wai

Medlem

Beställde min ps3a idag för runt 4000kr + 2 spel + dualshock 3 + 80gb = inget att klaga på. Hoppas bara jag får med MGS4 och Resistance 2.

Denna "förlust" är som att pissa i Mississippi! Det märks inte!

4000kr inkl frakt är fan inte illa! Sen finns den att beställa från Webhallen för typ 4175 kr inkl frakt och då får man bara en jävla handkontroll och inget spel överhuvudtaget.

Så dom ignorerar man. Aldrig gillat Webhallen ändå.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Hardboiled15:

Inte undra på när deras produkter är så dyra lol

Det beror helt och håller på hur man tänker - är mycket att punga upp på plats för de som inte har pengarna.

men för allt Ps3an innehåller så är det inte mycket pengar. Blu-ray spelare, Stereo, Spel konsol osv å allt i världsklass - klart värt varenda krona.

Detta var det första vettiga inlägget jag sett på länge länge.

Nja vet inte det jag. Har aldrig använt min PS3 till annat än spelande och tycker ändå att den har varit värd priset.

Dock så är det väl inte så lustigt att 360 och wii säljer när folk köper spel som är gjorda av HASBRO och EA.

Kan dock hålla med om att PS3an var inte mycket att hänga i granen förens på sistånde.

Medlem

Jag tycker att mitt köp av PS3 är det bästa köp jag gjort på väldigt länge.

Använder den som Blu Ray-spelare, spelkonsol, mediaspelare, stereo mm. Med tanke på allt som man kan göra på den så är den väldigt prisvärd imo.
Om man har ett Xbox men vill också ha en Blu Ray-spelare och köper det vid sidan om så blir prisskillnaden inte speciellt stor (kanske till och med dyrare) om man tar en spelare som har samma klass som PS3s spelare. Och i PS3 har du allt i ett.

Medlem

Skills att bara gå i förlust 2 gånger på 50 år, och ja finanskrisen är ju ett rätt bra argument, folk drar ju in på lyxkonsumption först, varav spel räknas in

Medlem

det finns en oerhörd mängd skitspel till varenda plattform så kanske inte det mest relevanta argumentet. Jag ska inte ens lägga mig i konsolkriget, det enda jag spelat sedan super nintendos glansdagar är wii lite då och då, dessa partyspels'plågor'.

Men däremot så är det väl inte så oväntat att det går kämpigt i denna bransch (eller underhållning ö.h.t) då det är knapert för folk.

edit: norrländsk stavning

Inaktiv

ni vet att sony har mer än PS3 va?
bara informerar lite ...

Medlem
Skrivet av Remus:

Beställde min ps3a idag för runt 4000kr + 2 spel + dualshock 3 + 80gb = inget att klaga på. Hoppas bara jag får med MGS4 och Resistance 2.

Denna "förlust" är som att pissa i Mississippi! Det märks inte!

4000kr inkl frakt är fan inte illa! Sen finns den att beställa från Webhallen för typ 4175 kr inkl frakt och då får man bara en jävla handkontroll och inget spel överhuvudtaget.

Så dom ignorerar man. Aldrig gillat Webhallen ändå.

Var ifrån beställde du den?


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Nomble:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Pooslice:

T Hell, om du står i en butik och ser två konsoller jämte varandra, en kostar 2000, den andra 4000. Det är ett ganska klart val för de flesta.

Jasså? så priset är viktigare än kvalité, funktioner, spelutbud och långsiktigt tänkande.....okej.

Han menar nog "Kom-och-hjälp-mig-dö"-Teknikfob-Svensson och Muhammed som står i en butik.

Klart de väljer Wii eller Xbox framför PS3.

Muhammed?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Skills att bara gå i förlust 2 gånger på 50 år, och ja finanskrisen är ju ett rätt bra argument, folk drar ju in på lyxkonsumption först, varav spel räknas in

Haha! "Skills". Jag är gammal och lite sen i det nya språket, men jag gillar ordet skarpt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av F3D:

ni vet att sony har mer än PS3 va?
bara informerar lite ...

vad jag vet så är ju Sony även ett filmbolag ? + då musikanläggningar och tv medmera,
det finns iaf inget som Sony gör dåligt.

Och den här förlusten visste Sony om, det är därför dom avskedade ett x antal personer.

Ett kvalitetsföretag klarar lätt några förluster.

12
Skriv svar