Spela HL2 offline?

Medlem
Spela HL2 offline?

Jag håller på att renovera nya lägenheten så datorn står hos föräldrarna (där jag bor för tillfället). Men jag har inget internet i källaren där jag satt upp datorn.

Så nu undrar jag om det går att spela i offline-läge. Steam vill liksom inte eftersom jag inte kan connecta till servern. Är det bara för mig att vänta tills jag flyttar datorn till nya lägenheten, där jag har bredband?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Starta steam, sen när det står att den inte kunde koppla upp sig ska det stå någonstans typ "play in offline mode".


signatur

<3

Medlem

Ja, det kunde jag välja. Men när jag startar spelet står det att jag inte får spela det i offline. Jag kommer in i Steam-menyn där jag kan välja mina spel, men jag verkar inte kunna starta själva spelen...?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det låter skumt, ska gå att spela de offline, kan vara så att dina spel inte är "up til date", har fått för mig att de måste vara de för steam ska låte en spela, men jag är inte säker.


signatur

<3

Medlem

Hur kan Steam veta att man inte är up til date om man inte är ansluten till servern?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jag kan som sagt starta steam offline men spelet säger att man inte kan köra det i det läget. Åhhh, det kommer ta lång tid innan jag får uppkoppling.

Återkom om ni kommer på eller om ni läser någon bra lösning.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Hmm så här var det för mig vid releasen av HL2. Jag kunde inte lira HL2 offline för Steam hade inte verifierat min key. När det gjordes kunde jag dock redan nästa dag få det i Offline mode. Tvekar på att det är som är problemet eftersom du kanske haft det installerat och legat på kontot länge, men det låter snarlikt.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har haft det installerat länge och spelat det utan problem. Sen flyttade jag datorn till mina föräldrar där jag inte kommer åt internet. Så om ni andra kan spela offline borde det inte vara någon skillnad för mig. Jag menar, det är inte precis att jag ominstallerat Steam och ska få igång det utan jag har reggat key och allt sånt men den vill ändå gå online.

Men det verkar inte gå att komma längre än såhär och snart flyttar jag in i nya lägenheten och då får jag bredband. Tack ändå och om ni kommer på något så får ni gärna skriva det.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Prova med att lägga till -offline i "Mål" Vild gissning men..

Inaktiv

Jag tror du tyvärr måste ha internet för att sätta hl2 i 'Offline mode'. Jag har mig att man var tvungen att kryssa i en ruta när man var Online, eller så var det vara att ta 'Remeber Pasword' -förmodligen båda två... Men läs i manualen, där står det...


signatur

Good experience.

1
Skriv svar