Episode 1 - låser och hakar sig.

Medlem
Episode 1 - låser och hakar sig.

efter lite mera än halva spelet har det börjat att dumma sig regält.
när man ska F5à så händer det titt som tätt att, ja inget händer. ljudet loopar och allt låser sig. power-reset är lösningen.
vidare så kan det även låsa sig då man inte rör F5.

var säker på det berodde på värme problem, har dragit ner GPU`n och minnena, men ingen skillnad, drog även ner lite grafik val, och satte ljudet på LOW.
men det låser sig, nu oftare än förut, så det är extremt tråkigt, köra i 5min, sedan power button, och köra 5min igen osv..

om nån hört nått likande, eller tror sig veta vad det kan bero på, så tar jag med glädje imot all sådan information!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

har dessvärre ingen lösning, kan bara berätta att mitt spel stänger av sig med fem minuters intervall Datorn bara tvärdör.... Kör SLI med 2 geforce 78ooGTX kort så det borde inte vara några problem. Men vad jag förstått på nätet är det riktigt buggit och hänger sig för många.


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Dum fråga kanske men måste fråga ändå. Har ni köpt spelet eller laddat ner det(inte från steam alltså)?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

tankat ner det ifrån STEAM (mitt första spel utan jag har låda, jag _hatar_ det får köpa det sen så det blir fint på hyllan )


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

Jag har inga bekymmer, men jag ska nog inte ropa "hej" än.. har bara kommit halvvägs i spelet.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det är inte möjligtsvis så att du kör senaste drivrutinerna? Jag hade problem med HL2 nyligen (Nvidia 84.21), bytte till tidigare version (81.95) och det går bättre. Alla drivrutiner blir inte bättre med tiden, ibland optimerar de för en ny feature på ett nyare kort och resultatet kan bli att äldre kort då får problem. Bara en lös idé...

Medlem
Medlem

kör med ATI 9800pro, btw lite kul att det kortet klarar av allt på max än idag (hl2 dvs)


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Iceman gör jag med o/ Och ja, det flyter på fint här med


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Har också problem med att spelet hänger sig. Har provat de uppenbara lösningarna men till ingen nytta. Nu hänger det sig VARJE gång jag plockar upp en rollermine, så det händer jämt på samma ställe.

Medlem

lite konstigt spel med andra ord, faan vad jobbigt.
jag som du vill ju spela klart det!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Verkligen! Har kollat steam forumen hela veckan nu och många som har samma problem. Dock verkar inte valve eller någon annan ge ett officiellt uttalande att det är ett problem. Hoppas det kommer en patch strax.

Medlem

aha åfasen, men fint att vi inte är ensamma då:)

inte kört nått mera, orkar inte med det här.
får hoppas som du säger att det kommer en patch, men har ju trotts allt betalat in jobbade svettiga pengar, och då vill man gärna att produkten ska iallafall om nått fungera.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

baah.
löste sig.
ny CPU, nytt MB, nytt graffe.
nu flyter det på så fint så
klarade ut det för några timmar sedan, saknar redan esp one, grymt kul!
ser fram imot esp two!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

grattis jag kan fortfarande inte spela det och det verkar inte finnas någon fix i sikte :/

Medlem

fasen vad tråkigt
hoppas verkligen att de löser det, men men det verkar vara rätt segt för dom på patch fronten


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har samma problem. Kommit en bra bit in i spelet men tydligen så är det att när det är mycket runt omkring och det måste laddas nya chars så vill den inte. Ska testa lite mer.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Har ett 9800pro och har samma problem, har också tänkt på att det verkar komma mer efter ungefär mitten av spelet. Kommer inte det dära "steam3friends" eller vad det heter till ep1? Det fixade en hel del i HL2.

Medlem

ah det funkar för mig nu föresten.
nytt MB, ny CPU, 3200+64, nytt graffe, X1800GTO.
nu flyter det på bra


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Många har haft det felet


signatur

デスノート!
The Pure Pwnage

Medlem
Skrivet av IceMan:

tankat ner det ifrån STEAM (mitt första spel utan jag har låda, jag _hatar_ det får köpa det sen så det blir fint på hyllan )

Fint på hyllan? Ta den här o göra som jag, skriv ut den ta ett tomt dvd fodral, sätt bilden i dvd fodralet, gör backup på EP1, bränn på en DVD, klart!

Jag gjorde den INNAN det fanns kartonger för spelet.

Är det någon som läser baksidorna på dem? i så fall ta bara och hämta en skannad version av de riktiga.

http://img242.imageshack.us/img242/4647/ep1kr8.jpg

Inaktiv

Fick samma problem vid slutet av chapter 4. det är så enormt jobbigt. jag har 1600pro. man börjar nästan gråta när ett sådan underbart spel inte vill funka

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av IceMan:

tankat ner det ifrån STEAM (mitt första spel utan jag har låda, jag _hatar_ det får köpa det sen så det blir fint på hyllan )

Fint på hyllan? Ta den här o göra som jag, skriv ut den ta ett tomt dvd fodral, sätt bilden i dvd fodralet, gör backup på EP1, bränn på en DVD, klart!

Jag gjorde den INNAN det fanns kartonger för spelet.

Är det någon som läser baksidorna på dem? i så fall ta bara och hämta en skannad version av de riktiga.

http://img242.imageshack.us/img242/4647/ep1kr8.jpg

hmm inte så dum idè. får fasen testa


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar